Auteur Topic: Dit moet ik even kwijt  (gelezen 9523 keer)

Offline touchwood

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Dit moet ik even kwijt
« Gepost op: 21-11-2003, 14:45:48 »
Van mijn werk thuisgekomen bleek dat mijn favorieten avo er eruit ligt, dat is balen natuurlijk, maar daar gaat het hier even niet om.

Wat er overblijft zijn een aantal vragen, met name gesteld richting planet en advance.

In chili heeft henk-jan steeds als tweede op de lijst gestaan, maar kreeg in chili ineens de foon voor de juiste coordinaten
als zijnde dat hij op kop lag.
Heel vreemd ??? ???

De afgelopen week, steeds als tweede, na dinsdag avond waarin hij tamelijk negatief over kwam richting de andere avo's stond hij ineens in de gevaren zone ??? ??? ???, vrijwel na de tv uitzending, terwijl voorzover de fans van henk-jan kunnen nagaan het aantal stemmers ongeveer gelijk is gebleven.

Vanaf dat hij in de gavarenzone heeft gestaan, heeft een aantal van ons zich werkelijk drie slagen in de ronte zitten stemmen om hem uit die zone te krijgen en dat lukte  ;D

Nog geen 2 uur daarna stond hij weer in de gevaren en was het einde oefening voor hem.  :( :(

De indruk die nu ontstaat of er eigenlijk al een tijdje is maar nu verword wordt, is dat het niet uitmaakt of je fysiek sterk bent, maar dat het aantal stemmen wat je krijgt de doorslag is, en als die stemmen op een eerlijke manier verkregen worden oke, het is dan zo, MAAR dat gebeurd op dit moment dus niet, als je veel vrienden hebt en je kan aan veel mailadressen komen dan win je.........en anders kan je het vergeten.zie Citta en Michelle.
En ik kan het weten, want hebt wel iedere keer tussen de 50 en 100 mails geprikt.

Dus het lijkt me handig dat mocht er ooit nog een nieuw spel komen dat ook hier eens op wordt gelet.

Enne ik ben nog lang niet klaar met stemmen want een aantal H_J fans gaan door voor Ellen, dus meid hier komen een hoop stemmen voor je erbij.


Touchwood




Offline Maurice

  • Forumlid
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2003, 15:03:41 »
Dus als HJ gewonnen had was het allemaal perfect geweest en nu hij verloren heeft klopt het spel van geen kanten?!
vincent nr 3 !!!

Offline essoG

  • Forumlid
  • Zo de Dag zo de Nacht.
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2003, 15:08:43 »

Wat er overblijft zijn een aantal vragen, met name gesteld richting planet en advance.

Vanaf dat hij in de gavarenzone heeft gestaan, heeft een aantal van ons zich werkelijk drie slagen in de ronte zitten stemmen om hem uit die zone te krijgen en dat lukte  ;D

Nog geen 2 uur daarna stond hij weer in de gevaren en was het einde oefening voor hem.  :( :(

De indruk die nu ontstaat of er eigenlijk al een tijdje is maar nu verword wordt, is dat het niet uitmaakt of je fysiek sterk bent, maar dat het aantal stemmen wat je krijgt de doorslag is, en als die stemmen op een eerlijke manier verkregen worden oke, het is dan zo, MAAR dat gebeurd op dit moment dus niet, als je veel vrienden hebt en je kan aan veel mailadressen komen dan win je.........en anders kan je het vergeten.zie Citta en Michelle.
En ik kan het weten, want hebt wel iedere keer tussen de 50 en 100 mails geprikt.

Enne ik ben nog lang niet klaar met stemmen want een aantal H_J fans gaan door voor Ellen, dus meid hier komen een hoop stemmen voor je erbij.

Touchwood
Ja Touchwood,
Het is wat.....
Wij van de PP club hebben ook onze twijfels over de PR race hoor. en ook hier stemmen we ons te pletter.
Sommigen blijven er s'nacht voor op om op PP te stemmen.
na een paar dagen merkten we dat PP steeds hoger kwam.
dus het stemmen schijnt wel te helpen...
en ja stemmen dat is het enige wat je kan doen.
Fysieke kracht heeft er niks mee van doen, alleen stemmen...
Ik hoop dat er ook wat HJ stemmers voor PP bijkomen....
blijft het lekker spannend... :D :D

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 21-11-2003, 15:36:48 »
Tjonge jonge, wat zitten jullie nou opeens te zeuren. :'(
Er zijn er al eerder twee uitgestemd, toen heb ik nooit wat gelezen. ???
Het is gewoon een spel en zo zijn de regels, dat weten de avo's als ze eraan beginnen.
Dus waar hebben we het nog over ???  ???
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 21-11-2003, 15:51:56 »

Vanaf dat hij in de gavarenzone heeft gestaan, heeft een aantal van ons zich werkelijk drie slagen in de ronte zitten stemmen om hem uit die zone te krijgen en dat lukte  ;D

Nog geen 2 uur daarna stond hij weer in de gevaren en was het einde oefening voor hem.  :( :(

En ik kan het weten, want hebt wel iedere keer tussen de 50 en 100 mails geprikt.

Touchwood



Misschien een vast ip-adres ??? En kwamen ze na de "uit-de-gevarenzone-actie" wel tot de ontdekking dat 50 tot 100 stemmen allemaal bij hetzelfde ip-adres vandaan kwamen..... hebben ze die er weer afgetrokken  ;)

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat stemmen geen moer uit maakt. Advance maakt uit wie er op no.1 staat en wie er in de gevarenzone zit.

Dat PP vorige week ineens uit de gevarenzone was kwam écht niet door het vele stemmen hoor. Dat kwam omdat PP zijn mond begon open te trekken in de groep en hierdoor het veelbesproken "Big-brother-effect". Da's nou nét waar Advance op zat te wachten (ivm kijkcijfers) Dus was het beter ("this is tv man") om PP in de groep te houden (vanuit Advance gezien).

Kom op zeg.... na vorig jaar weten we allemaal dat er in den vreemde nogal wat gemanipuleerd wordt. Dan moeten we niet na 3 weken nog eens doen alsof we verbaasd zijn  :-\

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #5 Gepost op: 21-11-2003, 16:15:04 »
Misschien een vast ip-adres ??? En kwamen ze na de "uit-de-gevarenzone-actie" wel tot de ontdekking dat 50 tot 100 stemmen allemaal bij hetzelfde ip-adres vandaan kwamen..... hebben ze die er weer afgetrokken  ;)

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat stemmen geen moer uit maakt. Advance maakt uit wie er op no.1 staat en wie er in de gevarenzone zit.

Dat PP vorige week ineens uit de gevarenzone was kwam écht niet door het vele stemmen hoor. Dat kwam omdat PP zijn mond begon open te trekken in de groep en hierdoor het veelbesproken "Big-brother-effect". Da's nou nét waar Advance op zat te wachten (ivm kijkcijfers) Dus was het beter ("this is tv man") om PP in de groep te houden (vanuit Advance gezien).

Kom op zeg.... na vorig jaar weten we allemaal dat er in den vreemde nogal wat gemanipuleerd wordt. Dan moeten we niet na 3 weken nog eens doen alsof we verbaasd zijn  :-\

Looney Meis ...wat zeg je nu? :o :o Denk je nu werkelijk dat het Advance ook maar iets kan schelen WIE de race wint???. Denk je echt dat zij de boel manipuleren? Wat voor voordeel zouden ze daar in hemelsnaam bij hebben?.
Zolang je daar geen sluitend bewijs voor hebt ::vergroot::, zou ik dit soort beschuldigingen maar niet te hard uiten.
Denk nu niet dat ik Advance in alle toonaarden zit te verdedigen. Ze hebben zeker heel wat laten liggen op organisatorisch gebied. Heel langzaam worden er een hoop van die hobbels weggewekt.
Maar echt ongeacht het aantal stemmen het spel dusdanig manipuleren dat er de gewenst AVO uitvliegt of blijft,....ik denk als we op die manier over onze medemensen gaan denken we de wereld maar beter op kunnen doeken.

Dus ik hou het er maar op dat je gewoon echt heel verdrietig bent dat HJ naar huis moet. Troost je,...er gaan er straks nog 2. Er blijft er maar 1 over!!!! Zo is het spel,..zo zijn de regels.... :D :D
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2003, 16:59:44 »
Tjonge jonge, wat zitten jullie nou opeens te zeuren. :'(
Er zijn er al eerder twee uitgestemd, toen heb ik nooit wat gelezen. ???
Het is gewoon een spel en zo zijn de regels, dat weten de avo's als ze eraan beginnen.
Dus waar hebben we het nog over ???  ???

Ik sluit me graag bij Kaneel aan.

Natuurlijk begrijp ik de teleurstelling van een aantal fans nu HJ eruit ligt. Maar om nu opeens over het stemmen te beginnen vind ik getuigen van een slechte verliezersmentaliteit.
Het is al heel lang bekend dat het stemmen een zwakke schakel in het spel is: een fiks aantal mensen gebruikt speciaal voor PR aangemaakte e-mail adressen om zo hun favoriete avo veel stemmen te kunnen geven. Vals spel, niets meer en niets minder. En dat is bij alle avo's gebeurd. Waarom dan nu opeens deze ophef?

Jammer dat sommige mensen hun teleurstelling nu omzetten in negatieve uitlatingen. Niet alleen hier op dit forum, maar ook op de chat.

Neem een voorbeeld aan HJ: die neemt zijn wegstemmen sportief op. Zie topic "laatste nieuws over de PlanetRace"  ::ok::

En of Advance al een winnaar op het oog heeft?
Ik heb geen idee en eerlijk gezegd interesseert het me ook niet. Ik beleef plezier aan het puzzelen en daar gaat het me om.

En iedereen die nu zo loopt te mekkeren wil ik 1 tip geven: er zit een UIT knop op je pc, dus je hoeft niet verder mee te spelen ...  :)


Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2003, 17:59:10 »
Mapel,

Aangezien ik als "favo-avo-loos" begonnen ben (en nog steeds ben --> ik stem consequent op degene die onderop de lijst staat) maakt het mij niet uit wie wint of verliest.

Mijn visie is zoals ik al gezegd heb (vorig jaar werd ik ook al bestempeld als paranoïa, hoewel ik bij terugkeer van wat avonturiers wel gelijk bleek te hebben over mijn theorietjes) en ik wilde eigenlijk mijn punt in zover maken dat IK aan planetrace begonnen met in MIJN visie deze "verdenking". Als ik hier niet mee zou kunnen leven was ik aan het hele planetrace-gebeuren dit jaar niet begonnen.

Ik heb de balen gehad van de manier hoe er met de gidsen werd omgegaan dit jaar, maar nadat dat redelijkerwijze is aangepast heb je mij niet meer horen klagen (toch ??)

Ik klaag niet over het stemmen of over oneerlijkheid in stemmen. Ik ben van mening dat Advance goed weet dat de kijkcijfers hoog moeten blijven en dat ze daarvoor ver zullen gaan. En dat kan mij, om eerlijk te zijn, niets schelen.


Offline touchwood

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #8 Gepost op: 21-11-2003, 18:27:36 »
Ik sluit me graag bij Kaneel aan.

Natuurlijk begrijp ik de teleurstelling van een aantal fans nu HJ eruit ligt. Maar om nu opeens over het stemmen te beginnen vind ik getuigen van een slechte verliezersmentaliteit.
Het is al heel lang bekend dat het stemmen een zwakke schakel in het spel is: een fiks aantal mensen gebruikt speciaal voor PR aangemaakte e-mail adressen om zo hun favoriete avo veel stemmen te kunnen geven. Vals spel, niets meer en niets minder. En dat is bij alle avo's gebeurd. Waarom dan nu opeens deze ophef?

Jammer dat sommige mensen hun teleurstelling nu omzetten in negatieve uitlatingen. Niet alleen hier op dit forum, maar ook op de chat.

Ik wil hier toch even een reactie opgeven:

A: Het is niet de eerste keer dat ik dingen heb aangekaart die in mijn optiek niet deugen en daar is gelukkig actie op ondernomen, ben ik blij om.

De reactie die ik hier boven gegeven heb is dan mogelijk verkeerd overgekomen, maar ook dit is weer een hint naar advance om daar in het volgend jaar (als er nog een race komt) daar terdege rekening mee te houden.

En als ik een negatieve uitlating heb gedaan, en ja dat heb ik  :(maar dan wel in mijn eigen gemaakte Henk-Jan room, is het niet de bedoeling dat dit door een fan van een andere avo negatief overgebracht wordt in de chat van haar of zijn avo. om daar de boel nog een flink te overdrijven, dat vind ik echt heel jammer, want ik stond daar namelijk ook ingelogd, en heb dus een lichtelijk verdraaide mening zien weergeven. (maar om geen ruzie of onnodige discussie te voeren, er maar verder niet op gereageerd )

Goed dat is mensen eigen, en daar hoeft van mij verder geen discussie over gevoerd te worden  :)

Ten tweede blijf ik het spel nog steeds volgen en zullen mijn stemmen nu naar Ellen gaan, ook al vind ik het nog steeds niet deugen.

Negatief ben ik zeer bepaald niet :P maar wel heel kritisch.

Touchwood







Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #9 Gepost op: 21-11-2003, 18:37:15 »
Touchwood:

Je uitingen op de chat hier en op het forum van speedyHJ zou ikzelf nu niet direkt positief willen noemen  ;D

En kritisch?
Dat is alleen maar prima. Ik hoop dat je het ook in het topic "Advies aan en kritiek op PR" wilt melden. Dat is namelijk het topic waar alle kritische kanttekeningen (graag met alternatief) vermeld worden. Hopelijk doet .nl er wat mee voor de volgende PR.
(en dat zal haast wel gezien de vele veranderingen die ze al doorgevoerd hebben juist n.a.v. onze kritiek  ::ok:: )

Offline Fie Ro

  • Forumlid
  • Het forum is helemaal dit !
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #10 Gepost op: 21-11-2003, 19:14:22 »
Ik had vrij snel het idee dat de meeste "50-100 emailadressen" stemmers uit de groep van HJ kwamen...
Tis een beetje raar dat jullie nu komen klagen terwijl je zelf het systeem gemanipuleerd hebt... ::)

Een aantal Michele fans heeft besloten om "eerlijk" te blijven stemmen en ja dan lig je er dus snel uit. Een spelletje moet wel leuk blijven...Beter een goede verliezer dan een slechte winnaar
. ;)

Offline Paul805

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #11 Gepost op: 21-11-2003, 21:56:35 »
Ik dacht dat we hier een open forum hadden waarin een topic wordt gemaakt door een persoon die zijn vraagtekens heeft. Hij verteldt zijn verhaal en wordt eigenlijk in het openbaar afgeschoten. Naar mijn weten mag iemand best zijn vraagtekens hebben over de gang van zaken. Nu zullen waarschijnlijk gelijk een hoop mensen weer moeten reageren wat voor mij betret absoluut niet hoeft en onnodig is.

Ik krijg kriebels als iemand roept dat het "vals" stemmen uit de hoek van HJ komt. Laten we nou niet Roomser zijn dan de Paus. Als je zag hoe de verschuivingen plaatsvonden en dan ook nog met het aantal stemmers. Inderdaad zeer vreemd.

Maar om iemand die eigenlijk ook teleurgesteld is dat zijn Avo eruit is, wat ik persoonlijk ook erg jammer vind, mag men daar best wel begrip voor hebben en niet afdoen als een volgend klaaglied en hier gewoon begrip voor tonen.

Wie de schoen past trekt hem aan....    :-\


Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #12 Gepost op: 21-11-2003, 22:29:52 »
Looney Meis ...wat zeg je nu? :o :o Denk je nu werkelijk dat het Advance ook maar iets kan schelen WIE de race wint???. Denk je echt dat zij de boel manipuleren? Wat voor voordeel zouden ze daar in hemelsnaam bij hebben?.
Zolang je daar geen sluitend bewijs voor hebt ::vergroot::, zou ik dit soort beschuldigingen maar niet te hard uiten.
Denk nu niet dat ik Advance in alle toonaarden zit te verdedigen. Ze hebben zeker heel wat laten liggen op organisatorisch gebied. Heel langzaam worden er een hoop van die hobbels weggewekt.
Maar echt ongeacht het aantal stemmen het spel dusdanig manipuleren dat er de gewenst AVO uitvliegt of blijft,....ik denk als we op die manier over onze medemensen gaan denken we de wereld maar beter op kunnen doeken.

Dus ik hou het er maar op dat je gewoon echt heel verdrietig bent dat HJ naar huis moet. Troost je,...er gaan er straks nog 2. Er blijft er maar 1 over!!!! Zo is het spel,..zo zijn de regels.... :D :D

Ik denk dat Avance weldegelijk belang heeft bij wie in de race blijft of niet. Met slechts 184000 kijkers (aan het begin van de uitzending) moet het BB- gehalte wel iets hoger worden om niet nog minder kijkers te trekken. Weinig kijkers= lage reclame-inkomsten. In dit tempo kan een 3e editie van PR wel vergeten worden. Zou PR niet beter openheid kunnen geven over de tussenstanden van de stemmen voor de avonturiers? Dit zou een hoop gespeculeer weg kunnen nemen.

Het amateurisme van Avance is vandaag trouwens wel erg duidelijk geworden. Als je tijdens de race nog moet discussieren over wie de prijs van snelste gids krijgt... 

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #13 Gepost op: 21-11-2003, 23:44:54 »
Looney Meis ...wat zeg je nu?

......

Dus ik hou het er maar op dat je gewoon echt heel verdrietig bent dat HJ naar huis moet.


Heb je al persoonlijk uitgelegd wat ik met mijn post bedoelde  ;) dus daar ga ik niet verder op in. Enige wat ik nog wel ff kwijt wil (wahaaaaaaaaaa geheel in het kader van het topic):

Ik ben officieel een  GZA  d.w.z. een  "Gids Zonder Avonturier", dus teleurgesteld dat iemand naar huis gaat.... ik niet dus......
« Laatst bewerkt op: 21-11-2003, 23:46:43 door looneyCe »

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #14 Gepost op: 22-11-2003, 11:23:40 »
Ik ben ook een GZA

Offline kris

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Dit moet ik even kwijt
« Reactie #15 Gepost op: 27-11-2003, 02:13:29 »
Haha, zie dat, ondanks dat de race niet meer is wat ie geweest is, het gekibbel onderling nog niet veranderd is!
Het leuke van deze site is, dat, mede door de nieuwe form van de race, iedereen, wel of niet fan van een avo, hier z'n zegje kan doen; en als iemand misschien even z'n gal wil spuwen...soi...where else...
En ik ben het met Looney eens, tuurlijk hebben ze er belang bij en ongetwijfeld wordt er het een en ander gemanipuleerd...let's not kid ourselfs; het is en blijft een tv formule met als enige doel kijkcijfers trekken; zonder goede kijkcijfers geen vervolg...
Mij verbaasd het zowieso dat het programma nog niet van de buis gehaald is en een vervolg...I think not...heel jammer, want ik heb vorig jaar met waanzinnig veel plezier mee gedaan en had me er het liefst dit jaar ook weer helemaal ingestort; kon echter de lol ervan niet ontdekken en heb het na 3 dagen al opgegeven...
Toch zonde dat je een mijn inziens super leuk concept zo kan verkloten!
Zo, ben ik dat ook even kwijt... ;)
« Laatst bewerkt op: 27-11-2003, 02:17:15 door kris »