Auteur Topic: Etappe 2 - CP 5  (gelezen 26967 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #20 Gepost op: 11-11-2003, 06:19:10 »
Vandaag 12.30 NL-tijd

PlanetRace wordt vervolgd



Vandaag, dinsdag, zullen de Avonturiers de race omstreeks half negen plaatselijke tijd vervolgen. Tenminste, als het volgende checkpoint dan ontdekt is.

Het is aan jullie om aan de hand van hints rechtsonder op de kaart onder het Gidsboekje, op partnersites en Yorin FM het volgende checkpoint op de kaart te markeren.



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #21 Gepost op: 11-11-2003, 06:55:42 »
Voor de duidelijkheid nog even de tot nu toe gevonden Hints op een rij:



Gevonden bij planetrace.nl (achter het dagboekje op de kaart):

Toen wij als mensheid nog met grote blokken speelden stonden zij al op ons volgend checkpoint.

Bron: http://www.planetrace.nl/enigma.php?code=Te4meiciez




Gevonden bij planet.nl (bij uitzendschema, onderaan):

Ik zie het punto de comprobacion door de aboles niet meer_

Bron: http://www.planetrace.nl/enigma.php?code=sae8Thahlo




Gevonden bij planetrace.nl (achter het dagboekje op de kaart):

Meer Hints zijn te vinden bij onze vrienden van Bever.nl en planetrace.org en planet Internet

Bron: http://www.planetrace.nl/enigma.php?code=JiZnEdbEaV

Offline joekeltje

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #22 Gepost op: 11-11-2003, 06:57:47 »
ingang van huerquehue park bij Paillacio aan het Tinquilcolake.
en nu maar prikken tussen dit en villarica


http://www.gochile.cl/html/ChileHuerquehue/Huerquehue.asp

Zie ook de plattegrond van het park die op deze pagina te zien is.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2003, 07:58:32 door joekeltje »

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #23 Gepost op: 11-11-2003, 07:00:44 »
Geonden bij planetrace.nl (achter het dagboekje op de kaart):

Meer Hints zijn te vinden bij onze vrienden van Bever.nl en planetrace.org en planet Internet

Bron: http://www.planetrace.nl/enigma.php?code=JiZnEdbEaV

De Hint van planet internet is al gevonden (planet internet = planet.nl).
We moeten dus nog op zoek naar de Hints bij Bever.nl en bij planetrace.org

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #24 Gepost op: 11-11-2003, 09:33:05 »
Ik ga eens zoeken of ik hier wat meer over kan vinden :

http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter-horst/reuzen.html

In Chili ligt de geheimzinnige hoogvlakte van El Enladrillado, die pas in 1968 opnieuw werd ontdekt. Het tafereel wat men hier ontdekte stelde iedere oudheidkundige voor een raadsel. De grond is bedekt met honderden rechthoekige steenblokken die buitengewoon glad zijn afgewerkt. Ze zijn 5 meter hoog en zeven tot tien meter lang. Van deze blokken zijn er 233 gerangschikt in de vorm van wat op het eerste gezicht een amfitheater lijkt. Wat een buitengewone wezens moeten het zijn geweest die deze blokken hebben uitgehakt en zo nauwkeurig afgewerkt. En hoe is men erin geslaagd deze steenkoolossen naar zo,n ongenaakbare plaats als deze hoogvlakte te brengen? Niemand weet het antwoord!.

Ik vond het helemaal goed. Leek me hét CP.... maaaaaaar... het ligt helemaal niet op onze kaart. Ligt zo tussen pucon en santiago in :(

Dan de optie met de bomen maar

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #25 Gepost op: 11-11-2003, 09:37:22 »
ingang van huerquehue park bij Paillacio aan het Tinquilcolake.
en nu maar prikken tussen dit en villarica

Ik kan eigenlijk het hele meer niet vinden als ik eerlijk ben, of ik moet verkeerd kijken op die onduidelijke kaart dat zou ook nog kunnen.
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #26 Gepost op: 11-11-2003, 09:44:43 »
Location
La Araucanía Region, 145 km to the south-east of Temuco. 33 km to the west is Pucón. Location
How to get there
Santiago-Temuco by air (any season), public or private transport, from Temuco to Pucón buses or private vehicles. Santiago-Pucón by air is only possible in the summer. Pucón-Paillaco by collectivos (shared taxis). To get to the park, leave Pucón on the road to Caburgua. At kilometer 20 on the right is the turning towards Paillaco, after here you will come to lake Tinquilco, after another two kilometers you will arrive at the park entrance.

Dit is de routebeschrijving die hoort bij de post van Joekeltje.

Als je op je kaart kijkt, links van het CP waar ze nu zitten (thermen) daar zie je een meer. Da's meer Caburgua...

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #27 Gepost op: 11-11-2003, 10:03:26 »
ff vraagje/opmerking.... ik krijg de indruk dat ik onbeperkt kan prikken. Als ik IE uitgooi, opnieuw open en dan weer naar Planetrace.nl ga, dan krijg ik de kaart weer met de punaïse, zelfs als ik al geprikt heb (zonder mijn cookies te verwijderen).

Betekend het nu dat ik me wezenloos zit te prikken terwijl het toch niet doorkomt of dat we écht meer kunnen prikken tot ie gevonden is ??

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #28 Gepost op: 11-11-2003, 10:05:51 »
hebben we hier wat aan?
http://www.ancientforests.org/images/chilemap.gif ???
    
  Chile 
 
 
  
 
 
  

An estimated one-third of the world's remaining temperate rainforests is found in southern Chile and Argentina. Considerable public and private will exists to safeguard the extraordinary biodiversity found in these forests, especially as threats increase. If predictions hold true, Chile will become the second-largest exporter of wood, cellulose, wood chips, and other forestry products in the Southern Hemisphere. It now holds fourth place.

Chile has 32 National Parks, 13 Natural Monuments, and 47 National Reserves, which cover more than 30 million acres. Yet many state lands in Chile are only “paper parks”: the protections are not enforced, making acquisitions such as those coordinated by AFI so necessary. AFI was a key force in kickstarting the movement to acquire and permanently protect critical, threatened forest areas in Chile. When AFI first became involved, Chile had at the most a handful of private parks; now there are more than 140, translating into hundreds of thousands of protected acres.


Cani
The Santuario Cañi was AFI's first completed acquisition and community-based native forest project, aided by wildlands philanthropists and the current title holder, Fundación Lahuen. Officially established in 1992, the sanctuary is the site of Chile's premiere native forest education project and is one of its first private parks. It has become a model by actively promoting environmental education, ecotourism (primarily through the Hostería ¡école!), local guide training, and native plant nurseries and seed collection as job alternatives to logging for the local campesinos. To maintain maximum protection, the Cañi does not permit roads, tree cutting, or permanent structures and only allows human access by foot.
The Cañi is located in Chile's Araucaria Region at the beginning of the Lake District. This 1,200-acre park is the caldera of an extinct Pleistocene volcano. The Cañi is rimmed by rocky promontories and studded with more than a dozen small lakes. Hikers can climb up to the rim (el mirador), where the breathtaking panoramic vista includes four volcanoes (two active), Lake Villarrica, and an extensive temperate rainforest system. The Cañi's primeval forest experience captures the imagination of every visitor.

This relict forest is home to Chile's prized Natural Monument, the araucaria tree (see “Forest Types”). It also provides habitat for pumas, the miniature deer species “pudu,” foxes, black-neck swans, Andean condors, geese, wildcats, Magallanic woodpeckers, hummingbirds, and many other birds, trees, and amphibians. In the spring, the forest floor is covered with beautiful native flowers
araucaria tree) have lived on this high continental divide for ten thousand years. Their prehistoric relationship with the araucaria tree, central to their cosmology, continues through today. The araucaria forest provides the Pehuenche with great quantities of piñones (pine nuts), a primary source of food and income. AFI channeled funding to the Pehuenche for a new school and cultural center in Quinquen to the north as part of an effort to legitimize their claim to their traditional lands.











 
 
 

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #29 Gepost op: 11-11-2003, 10:10:54 »
Heeft iemand al iets gevonden bij bever of planet.org?
Ik zoek me scheel, maar heb nog niets!! :( :'(
Ik dacht eerst dat we iets moesten gaan zoeken dat met de Inca's te maken heeft, maar ook daar kom ik niet uit.
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #30 Gepost op: 11-11-2003, 10:21:52 »
ingang van huerquehue park bij Paillacio aan het Tinquilcolake.
en nu maar prikken tussen dit en villarica


http://www.gochile.cl/html/ChileHuerquehue/Huerquehue.asp

Zie ook de plattegrond van het park die op deze pagina te zien is.

Na de eerdere suggesties bekeken te hebben (én niet gevonden op de kaart) lijkt mij dit een enorm goede keuze.
Het ligt niet al te ver bij het huidige CP vandaan én in dit natuurpark zijn die eeuwenoude bomen.

Offline flap

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #31 Gepost op: 11-11-2003, 10:29:36 »
gevonden op greenpeace.

De regenwouden vormen ook de natuurlijke leefomgeving van inheemse gemeenschappen zoals de Pehuenche uit de Chileense Quinquen-vallei, de Mapuche-indianen uit Huitrapulli en andere lokale bewoners. Voor hun fysieke, culturele en spirituele levensgewoonten zijn deze groepen al heel lang afhankelijk van de natuurlijke rijkdommen van het woud.


is dit iets?

Offline flap

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2003, 10:39:43 »

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #33 Gepost op: 11-11-2003, 10:55:34 »
Okay..... ;) gedaan.... wat me opvalt is dat er staat:

PLanet Internet --> de L ook met een hoofdletter

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #34 Gepost op: 11-11-2003, 10:59:25 »
Wat betekent dit?
Mijn spaans is ongeveer net zo goed als mijn chinees, maar ik denk:
Ik zie door de bomen het herkenningspunt niet meer ??? ;D
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #35 Gepost op: 11-11-2003, 11:02:37 »
Ik zie het checkpoint niet meer door de bomen..... ::ok::
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #36 Gepost op: 11-11-2003, 11:15:20 »
Ik heb even een off-topic vraagje: wat is er toch aan de hand met de chat? Ik kom via de site de chat niet meer op (sorry... the server is full... try later)  >:(  en mijn mirc werkt niet (zit te 'werken'  ;))

Ik wil heeeeeel graag meezoeken, ideeën uitwisselen etc., maar heb niet genoeg tijd om alles op het forum te kwakken.

Kan iemand (moderator??) misschien uitleggen waarom de chat (weer) niet werkt?? Bedankt alvast!!

 :-* Limone
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Hettie

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #37 Gepost op: 11-11-2003, 11:20:10 »
Limone, dat niet op de chat komen is mij ook al verschillende keren overkomen. Ik heb net een poging gedaan tot, en het lukte nu wel weer. Dus doe nog een poging

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #38 Gepost op: 11-11-2003, 11:24:43 »
Als ik hetnou helemaal goed uitgepuzzeld heb, ligt het checkpoint ergens bij Lago Chico.
Of heb ik het nu helemaal mis. Het staat niet op de kaart, maar dat zegt natuurlijk niets.
Maar er staan wel duizendjarige bomen:

One at the top of the hill, more that 1.320 meters above sea level, the footpath arrives to the extreme part of the small lake, in its opposite shore out-jutting rocks crowned by araucarias rise above. At these heights this millenary tree make its appearance.

« Laatst bewerkt op: 11-11-2003, 11:31:17 door kaneel »
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline showa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • elke verandering is geen verbetering
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #39 Gepost op: 11-11-2003, 11:29:22 »
hieronder staat een link voor diverse mappen.
verdeelt per regio, en de nat parks
http://chile.gotolatin.com/Info/Map/Mapindex.asp