Auteur Topic: Etappe 2 - CP 5  (gelezen 26964 keer)

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Etappe 2 - CP 5
« Gepost op: 10-11-2003, 19:28:08 »
http://www.planetrace.nl/enigma.php?code=Te4meiciez

hint 1 (staat op .org en = hint op bever.nl.. dezelfde dus)





{edit: titel topic consistent gemaakt - Malcolm}
« Laatst bewerkt op: 11-11-2003, 00:21:17 door Malcolm »
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2003, 19:44:44 »
Hint:

Toen wij als mensheid nog met grote blokken speelden stonden zij al op ons volgend checkpoint.

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #2 Gepost op: 10-11-2003, 19:46:56 »
Toen wij als mensheid nog met grote blokken speelden
stonden zij al op ons volgende checkpoint.

Lijkt mij iets met rotsblokken?

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2003, 19:52:10 »

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2003, 19:58:07 »
Op zich erg aannemelijk, maar volgens mij is het te ver weg van waar ze nu zitten

"Paaseilanden, die midden in de Stille Oceaan bijna 2500
mijlen ten westen van de Chileense havenstad Valparaiso liggen"

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2003, 20:02:53 »
ik zag het later pas, Sorry
Heb wel andere aanwijzingen als je bij google zoekt op - rotsblok spel chili -

Volgende hint graag!

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2003, 20:03:36 »
De paaseilanden hebben wat met Maori te maken. Misschien dat dat de link is die we zoeken.

Ik heb ook wat gelezen over grotten met prehistorische dingen.
Waar weet ik niet meer, maar dat moet vast wel weer goed komen.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2003, 20:06:43 door looneyCe »

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2003, 20:44:34 »
Toen wij als mensheid nog met grote blokken speelden
stonden zij al op ons volgende checkpoint.

Lijkt mij iets met rotsblokken?


Ten tijde van de piramide bouw  ???

Offline cobus31

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2003, 21:15:02 »
Wellicht wordt gerefereerd aan de auracaria een boom die duizenden jaren oud kan worden:

"De araucaria is één van de oudste nog levende boomsoorten op aarde. Individuele bomen kunnen zo’n tweeduizend jaar oud worden, hebben een palmachtige stam bedekt met baardmos en groeien op vulkanische bodem"


Offline ria

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik ga voor de Perfecte Planetracer dus PP !!!
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #9 Gepost op: 10-11-2003, 21:17:35 »
Ik ga eens zoeken of ik hier wat meer over kan vinden :

http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter-horst/reuzen.html

In Chili ligt de geheimzinnige hoogvlakte van El Enladrillado, die pas in 1968 opnieuw werd ontdekt. Het tafereel wat men hier ontdekte stelde iedere oudheidkundige voor een raadsel. De grond is bedekt met honderden rechthoekige steenblokken die buitengewoon glad zijn afgewerkt. Ze zijn 5 meter hoog en zeven tot tien meter lang. Van deze blokken zijn er 233 gerangschikt in de vorm van wat op het eerste gezicht een amfitheater lijkt. Wat een buitengewone wezens moeten het zijn geweest die deze blokken hebben uitgehakt en zo nauwkeurig afgewerkt. En hoe is men erin geslaagd deze steenkoolossen naar zo,n ongenaakbare plaats als deze hoogvlakte te brengen? Niemand weet het antwoord!.

Offline krelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jíj FIT genoeg voor de Planet Race
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2003, 21:55:45 »
AREA DE PROTECCIÓN "ALTOS DEL LIRCAY"

Ubicada a 44 kms. al este de San Clemente y a 65 de Talca, de los cuales 40 son pavimentados y 26 de ripio. Este cajón precordillerano está entre los ríos Claro y Lircay y más al interior, se encuentran los cerros: El Picazo (2.320 metros); Tres Cuernos (1950 metros) y el Cerro Peine (2.200 metros) ideal para realizar escalamientos.

El área de protección cubre una superficie de 16.884 hás. y posee una altura promedio de 1.200 m.s.n.m.. Su microclima permite la existencia de nutrida flora compuesta por radal, avellanos, roble, coigue, lingue, quillay y peumo y en la fauna el loro tricahue, catas, codornices, tenaces, tórtolas, zorzales y el carpintero negro..

Se caracteriza por la presencia de ríos, esteros, quebradas y valles rodeados de una densa vegetación, lagunas naturales y las condiciones que ofrece para la práctica del turismo de aventura en sus diversas formas.

Se sugiere visitar el Parque Gil de Vilches, donde se pueden observar las "Piedras Tacitas", testimonio de antiguas civilizaciones que habitaron la zona.

Para los amantes de la aventura se recomienda visitar los sectores "El Enladrillado" y "Valle del Venado", a los cuales se accede a pie o a caballo, descubriendo lugares de extraordinaria belleza. Desde aquí se accede a los Volcanes Descabezado Grande y Descabezado Chico.

Offline krelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jíj FIT genoeg voor de Planet Race
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2003, 21:57:45 »
Esta área de protección fue creada en 1976 con una superficie de 16,684 hectáreas ubicada entre 35º 29' latitud sur y 70º 58' a 71º 08' de longitud oeste. Provincia de Talca, comuna San Clemente. Y con una altitud de 600 msnm a 2,448 msnm.
Nu nog een leesbare kaart van chili en prikken maar

Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #12 Gepost op: 10-11-2003, 22:02:29 »
en een woordenboek!

 

Offline tinkje

  • Forumlid
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #13 Gepost op: 10-11-2003, 22:08:48 »
Mag ik het na jou dan ??

Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #14 Gepost op: 10-11-2003, 22:38:04 »
NIEUWE HINT OP PLANET.INTERNET ;D ;D ;D ( uitzendschema, links onderaan)
Ik zie het punto de comprobacion door de arboles niet meer.

Ik ga verder zoeken op bever ;)

Offline Buzzy

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #15 Gepost op: 10-11-2003, 23:47:43 »
Wellicht wordt gerefereerd aan de auracaria een boom die duizenden jaren oud kan worden:

"De araucaria is één van de oudste nog levende boomsoorten op aarde. Individuele bomen kunnen zo’n tweeduizend jaar oud worden, hebben een palmachtige stam bedekt met baardmos en groeien op vulkanische bodem"

NIEUWE HINT OP PLANET.INTERNET ;D ;D ;D ( uitzendschema, links onderaan)
Ik zie het punto de comprobacion door de arboles niet meer.

Arboles zijn toch bomen??

Misschien is dit wel iets:

http://www.ancientforests.org/forest_types.html
Chile is home to one of the world's most fantastic araucaria forests. The araucaria's tall spindly trunk and unusual evergreen foliage give it a distinct form that can be recognized from miles away. An araucaria tree can live for 1,800 years..........
........The araucaria's Natural Monument status makes it illegal to cut; but this protection has been lifted before. Illegal logging occurs, and the large timber companies covet the last araucaria forests. Three-fourths of those that remain are on private lands. The publicly protected lands fall well short of what is needed to ensure the species' health and the long-term viability of the ecosystem. The Santuario Cañi is one of the araucaria's last refuges.


http://www.ancientforests.org/projects.html
2 - Cañi Cordon (Kira Kira)
Adding Kira Kira's 750 acres to the well-established Cani Araucaria Sanctuary (1200 acres) will protect the southern and most accessible flank of the Cani Cordon from industrial-scale logging of the long ridgetop forest. This is one of the last private ancient Araucaria ecosystems left and one of the most extensive forest tracts in the Ninth Region , situated in a wildlife corridor between National Parks Huerquehue and Villarrica.
To bee or not to bee...........

Offline Buzzy

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #16 Gepost op: 10-11-2003, 23:52:10 »
Ow ja..........punto de comprobacion = controlepunt
To bee or not to bee...........

Offline _willem_

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:etappe 2-cp5
« Reactie #17 Gepost op: 11-11-2003, 00:22:25 »
Ik weet haast heel zeker dat BuZZyBee gelijk heeft: het volgende checkpoint (punto de comprobacion) is het Cañi-reservaat, inderdaad vanwege de Araucaria-bomen. Dit reservaat ligt in de buurt van Pucón, dus zou niet zo moeilijk te vinden moeten zijn (maar ik weet niet precies waar, ahum...)

Maarre... laten we dit niet al te snel doen... de Avonturiers liggen nu lekker in het warme bad... waarschijnlijk met een goeie massage, goeie Chileense wijn... Laat ze lekker genieten...

Offline _willem_

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #18 Gepost op: 11-11-2003, 00:40:21 »
Nou ja, ik bedoel, het ligt slechts ca 30 km buiten Pucón. Maar die kaart is zo ongelooflijk onleesbaar en dat pinnen blijft zo ongelooflijk k-werk. Wie-o-wie?

Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 5
« Reactie #19 Gepost op: 11-11-2003, 01:06:36 »
Ik geef je groot gelijk, Willem: laat ze maar ff lekker badderen ;D ;D
Ik heb nog steeds geen hint gevonden op org, maar morgen is er weer een dag.
De avo's zullen dan ook weer fris en uitgerust door ons naar het nieuwe cp worden geleid :P ;)