Auteur Topic: Etappe 4 CP 8  (gelezen 15934 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
Etappe 4 CP 8
« Gepost op: 24-11-2003, 15:39:29 »
De avo's moeten naar Marangu, zou dat betekenen dat ze tóch de Kilimanjaro gaan beklimmen en dan via de Marangu route  ???




Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2003, 15:43:55 »
Hier de Marangu-route. De CP's voor de komende dagen dus :)


Als dat zo is dan hier misschien de CP's voor de komende 5 dagen ;)


Day 1: Marangu Gate to Mandara Hut

The route begins at the National Park Marangu Gate at 1800 m. It is a 9 km (about 3-4 hours) walk through the rain forest to the Mandara Hut at 2750 m.


Day 2: Mandara Hut to Horombo Hut

Ascend on the path through the open alpine moorland. The second hut, Horombo Hut (3750 m), is 12 km (about 5 hours) from Mandara Hut.


Day 3: Horombo Hut to Kibo Hut

After some hearty food and a good night's rest, you climb past the cactus-like ground cover, past the "last water" stream up onto the lunar landscape on the saddle between Kibo and Mawenzi peaks. After a grueling 12 km (5-6 hour) climb from Horombo Hut, you will reach the stone Kibo Hut (4700 m). Those who wish to spend a day for acclimatization may do so here.

Day 4: Kibo Hut to Uhuru Peak and back!

The start for the summit is made just past midnight in order to reach Gillman's Point (5680 m) before dawn. At Gillman's Point we rest to watch the sun rise over the African plains, a truly unforgettable experience. One hour from Gillman's Point is the highest point in Africa, Uhuru Peak (5895 m). A comparatively easy descent to Horombo Hut closes the day.

Day 5: Kibo Hut to Marangu Gate

After a half day of leisurely descent, you will find yourself back at the Marangu Gate park entrance.

 
Bron: http://www.tintintours.com/kili.htm



Misschien proppen ze wel een paar dagen bij elkaar.... dat wordt dus een uurtje of 9 lopen voor de avo's  ;)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2003, 15:53:40 »
Misschien proppen ze wel een paar dagen bij elkaar.... dat wordt dus een uurtje of 9 lopen voor de avo's  ;)

Dat zou niet erg slim zijn als ze dat doen: veel beklimmers halen de top al niet ivm hoogte ziekte. Een langzame beklimming is dus zeker aan te raden.
En dit schema is al een snel schema. Er wordt zeker geadviseerd een aclimatiesatiedag in te lassen bij de Kibo Hut.


Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #3 Gepost op: 24-11-2003, 15:56:41 »
Nah... die Kibo-hut is toch al gauw een uurtje 13 lopen als ik het goed gelezen heb ;D dus ze zijn nog wel ffies onderweg.

Nee joh... ik wacht lekker op de volgende hint en we zien wel waar PR ze heenstuurt. Maakte maar een geintje over dat proppen  ;D ;D

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #4 Gepost op: 24-11-2003, 16:50:22 »
Ik heb de kaart nog eens besturdeerd: ze kunnen natuurlijk ook via Marangu, Kibo (nee, niet de hut) en Oloitokitok richting Kenia gaan. Dan komen ze in de buurt van het Amboseli Nat. Park, bekend om o.a. de vele olifanten. Of ze gaan dan naar rechts richting Tsavo Nat. Park (leeuwen).

Ik ben heel benieuwd  ::ok::



Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #5 Gepost op: 24-11-2003, 16:54:46 »
Oloitokitok zit ook in mijn hoofd  ;)

Offline Karnel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2003, 17:21:20 »
Oloitokitok zit ook in mijn hoofd  ;)
Ooit (in 1975) bij de grenspassage vanuit Kenya naar Tanzania in Oloitokitok 3 uur vertraging gehad. Dit i.v.m. alleen pascontrôle.
Alles wat verkeerd gaat in Afrika is normaal, wat goed gaat is winst!!
We wachten wel af welk CP het wordt. Beslist niet beklimming van de Kili

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #7 Gepost op: 24-11-2003, 17:34:36 »
Oloitokitok zit ook in mijn hoofd  ;)

Dat tokitok zit ook in mijn hoofd, maar dan anders ;)
whahaaaaaaaaaa geintje tussendoor ;  ;D :o

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #8 Gepost op: 24-11-2003, 19:40:01 »
Heeft iemand al een idee op de hint Jurassic Park? Al andere hints gevonden. Ik niet!

Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #9 Gepost op: 24-11-2003, 19:46:27 »
Marangu, I presume?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #10 Gepost op: 24-11-2003, 19:46:42 »
Kijk hier eens naar:

http://swahilicoast.com/where_the_tendaguru_dinosaurs.htm

WHERE ARE THE TENDAGURU DINOSAURS!

Dinosaur from Tanzania in Berlin Natural Museum


Nine hours of waiting at the crossroads of Nangurukuru, 290 km south of Dar es Salaam on the way to Lindi, a van comes up in the darkness with a high load. I greet the driver. He motions me to get up on the back. I have to climb high, finding seven men sitting on the load already. I can smell what t is: oranges, and I am pleased that it isn't dried fish. It is a beautiful night. Contrary to the men who start resting soon, I cannot sleep, I must watch the stars above while the trees and shrubs miraculously pass by. The driver has to go very slowly and carefully, and I find the "orange mattress" not unpleasant to lie on.

nie echt in de buurt , maar er zijn dino's in Tanzania ;D ;D...euh...geweest!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #11 Gepost op: 24-11-2003, 19:48:38 »
Heeft iemand al een idee op de hint Jurassic Park? Al andere hints gevonden. Ik niet!

Hint 1 van 3 van jurassic park is dus marangu park gate...is geraden..hint 2 en 3 van deze cp heb ikkke nog niet gezien

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #12 Gepost op: 24-11-2003, 20:00:07 »
Heeft iemand al een idee op de hint Jurassic Park? Al andere hints gevonden. Ik niet!

Dat is Hint van CP 7 en is gevonden (zie CP 7).

Dit is het topic:  CP 8. Daarvoor staat nog geen Hint online. Wat hierboven gepost is zijn gedachtengangen over waar CP 8 evt. zou kunnen liggen. Meer niet.

CP 8 dus ...


Offline Karnel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #13 Gepost op: 24-11-2003, 23:20:40 »
Hint 1 van 3 van jurassic park is dus marangu park gate...is geraden..hint 2 en 3 van deze cp heb ikkke nog niet gezien

De auteur van Jarassic is Michael Crichton. Hij heeft 7-12-96 de Kilimandjaro beklommen. Vooraf aan de beklimming is er van hem en zijn groep een foto gemaakt in Marangu.
Vanmiddag goed geprikt op Marangu om ca 15.08 uur

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #14 Gepost op: 25-11-2003, 08:58:44 »
De auteur van Jarassic is Michael Crichton. Hij heeft 7-12-96 de Kilimandjaro beklommen. Vooraf aan de beklimming is er van hem en zijn groep een foto gemaakt in Marangu.
Vanmiddag goed geprikt op Marangu om ca 15.08 uur

 ::ok::  ::vergroot::

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #15 Gepost op: 25-11-2003, 09:07:40 »
Marangu is CP 7
Als ze dus straks uit Moshi vertrekken moeten de hints van dit CP (CP 8 ) nog online komen !

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #16 Gepost op: 25-11-2003, 09:57:02 »
Als de Avonturiers vanmorgen wakker worden in hun luxe nestje in het Springland hotel Moshi zullen zij de stad ingaan op zoek naar de markt om proviand in te slaan. Wij kunnen alvast melden dat het vandaag zwaar zal worden, dus energierijk voedsel lijkt ons nodig.
Bron: http://www.planetrace.nl/main.php

Toch de Kilimanjaro dus  ??? ???

Ben benieuwd naar de eerste Hint!

(maar moet helaas zometeen eerst weg  :'( :'( )




Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #17 Gepost op: 25-11-2003, 10:50:33 »
Hints zijn te vinden op de sites van onze partners...

Dit stond onder hintboekje op .nl

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #18 Gepost op: 25-11-2003, 10:56:12 »

Offline Hettie

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 8
« Reactie #19 Gepost op: 25-11-2003, 10:58:52 »
Marangu Gate Hotel, heb ik helemaal zelf gevonden, nou ja eigenlijk gegokt. Is iemand me voor!!!!
Gefeliciteerd.
Hettie.