En juist de meest veelbesproken figuren houden een programma spannend (zie b.v. Expeditie Robinson - Nolleke/Bjorn/Gio/Ryan)
Ik denk dat dat bij PR heel anders zit, Yola. Als je een keer voor een Avo hebt gekozen, kom je er niet meer van af.. Het is net een virus
Voor jou zal het dus vooral belangrijk zijn je eigen Avo in het programma te hebben.
Ben het ook eens met dat deze manier van stemmen niet eerlijk is. Niet eerlijk, omdat de Avonturiers zelf bijna geen invloed meer hebben op wie er weg gaat en wie niet. Als je de Planetrace kunt volhouden, gaat het er alleen om dat je sociaal en aardig voor iedereen bent. Je fysieke kracht telt alleen mee om de €5000 euro te halen, waarvan iedereen achteraf toch vind dat een ander het had moeten hebben, maar daarvoor zijn we mensen.
Om Darwin nog eens aan te halen:
Genetic Variation, prima te vinden in deze groep. Planetrace heeft wel goede Avonturiers gecast, allemaal heel verschillend.
Stuggle for Life, Is er niet, omdat ze constant als een groep met elkaar optrekken. Er is alleen Struggle for Money, Darwin draait zich om in zijn graf als hij hoort dat het tegenwoordig zo gaat. Het lijkt de echte wereld wel...
Natural Selection, bestaat al helemaal niet. Het gaat er gewoon om, welke fans op de meest handige manier kunnen valsspelen. Eerlijk, dat iedereen achter zijn eigen computer één stem uit brengt, is te vergeten met dit systeem.. Op een eerlijke manier zal het nooit gaan, en er is op geen enkele manier te controleren of Planetrace nooit sjoemelt met het aantal stemmen. Tevens werd dit de laatste dagen niet goed bijgehouden, HJ's plaatje stond bijv. op de derde plaats, maar in de beschrijving stond nog netjes: Positie 1, heel apart..
Survival of the Fittest is Survival of the most Social geworden, oftewel degene die het beste aan de andere kan duidelijk maken dat ze hem niet weg moeten stemmen. Iemand die met de hele wereld vriendjes is dus. Dat soort mensen bestaan niet, maar er zijn wel mensen die het ver halen. Het gaat dus totaal niet meer om fysieke kracht, het Race gevoel, maar meer om het lekker in de groep liggen..
Ook de stemprocedure is achterhaald als er nog 4 of minder personen over zijn, omdat de eerste in zijn eentje kan beslissen wie er uit gaat, verder heeft niemand daar meer wat over te zeggen... Jammer..
Veel ruimte voor verbetering dus nog Planetrace, ik ben kwijt wat ik wilde zeggen, ik kan weer verder gaan met huilen
.
Baba B.
PS Het heeft geen nut nu onzinnig commentaar te geven dat het allemaal wél heel eerlijk is bij Planetrace, want dat is het enige wat vast staat. Ook moet dit niet opgevat worden als een pleidooi waarom HJ er in moet blijven, het is gewoon een analyse van de mislukte stemtechnieken die voor Planetrace aangewend moeten worden..