Auteur Topic: Reisverslag"je" van PP  (gelezen 19898 keer)

Offline PPL

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Reisverslag"je" van PP
« Gepost op: 8-12-2003, 14:29:38 »
Ik ga even de gelegenheid nemen voor een korte nabeschouwing van mijn afgelopen vijf weken.

Allereerst vergeet ik zeker niet al mijn steun ontzettend te bedanken. Jullie weten, dat het winnen voor mij een bijzaak was. De i8nstelling "we zien wel" heeft me toch tot de einstreep gebracht. Bedankt daarvoor!!!!!

De weken in vogelvlucht. Nou Brazilie, je weet allereerst absoluut niet wat er met je gaat gebeuren. De spelregels waren voor ons allen erg onduidelijk en we hadden het idee dat ze doorgaans ook nog wat werden aangescherpt om de zeer goede stemming van de groep te breken. Ondanks wat ik in vijf weken op tv heb gezien is ze dit in mijn ogen niet gelukt. Alle kandidaten verdienen zo veel respect van mij, met name omdat ze op de juiste moment een stuk sterker uit de bus kwamen dan ik. Stuk voor stuk mega karakters en dat vind ik het mooiste in mensen; eigen persoonlijkheid. En die was er in overvloede, wat een groep. Citta; zo spontaan ben ik nog niet tegengekomen. Michele....ach zagen jullie wel, mijn favoriet. Henk-Jan is de dikke van Dale vertaling van sportiviteit en optimisme. Vincent; klever, geslepen, ingetogen, maar op de momenten mentaal obsollut de sterkste. (vandaar mijn steun aan hem voor het vertrouwen de leider te zijn. En Ellen, vanaf het begin het minste mee omgegaan, maar wat een vrouw. Ik heb haar het meeste leren waarderen. Waanzinnige kracht en top doorzettingsvermogen. Naast dat alles ook een ontzettend gevoelsmens met een warm hart. Ellen; met name de laatste week hebben we zo gelachen en spannende momenten gedeeld. Ik wil jullie allen zo graag blijven zien. Mis jullie echt heel erg, nu al!!!

Vertrek Schiphol. De moed zakte me in de schoenen. Er zaten geen middelmatige mensen in de groep, wist direct dat ik het zwaar zou krijgen met deze mensen te moeten strijden. De eertse dag was voor mij direct een duik in het diepe. Je neemt je voor diplomatiek en geduldig te zijn, maar de omstandigheden trekken je juist naar het tegenovergestelde. Iedereen, behalve ik, lieten meteen zien wat ze waard waren. Het was warm en zwaar, maar verschrikkelijk gaaf. Vanaf de eerste overnachting was al een band ontstaan met de andere twee heren. Het zou zo gaaf worden!!
Ach Brazilie; uitgelicht als een wenningsproces aan het vele lopen, weinige drinken en eten. Ja, en een roker moet ook wennen. Is jullie daar iets van opgevallen???
« Laatst bewerkt op: 9-12-2003, 11:59:32 door PPL »

Offline PPL

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #1 Gepost op: 8-12-2003, 14:30:26 »
Goed Chili; Mooiste land tot dan toe. Wat een natuurr. Op zulke mooie lokaties geweest. Jammer dat ik van het paardrijden zo weinig heb meegekregen. Soms deed ik even mijn ogen open en zag in een waas direct een ravijn op me afkomen. Gelukkig, dat paarden ogen hebben!!! Anders lag ik ergens op de bodem definitief uit te rusten. De val met het paard, grote paniek. Supersterke en rationele avonturiers. Kan jullie vertellen dat wij allen het niet bepaald verantwoord vonden, maar hebben het toch geflikt. Na zo'n verhaal stapte iedereen stug terug op het paard. Blijk van angsten overwinnen en doorzetten. Petje af naar iedereen. Wel balen voor Citta, dat juist zij dit niet heeft mogen meemaken. Citta, het was zo gaaf en die paarden zo sterk over die bergen. Vertel het je graag nog na. De vulkaan. Allemaal afgezien. Al snel bleek dat iedere week op de dinsdag en woensdag de nadruk lag op fysieke inspanning. Wat een trip. Boven gebroken en uitgehongert aangekomen nog een paar schotjes en zo snel als kon, weer de kou uit. Gelukkig merkte ik dat mijn conditie aan het verbeteren was en het tekort aan levensbehoeften nam. Naar beneden, wat hebben we gelachen zeg. Een scheurende Henk Jan, die een spoor van atributen achter zich liet en helemaal door het lind ging van lol. Tof he Henk Jan?

Even door. Thailand, na het moeilijke vetrek van mijn steun en toevertrouwen Michele, absoluut de zwaarste week voor mij. Dubbel, want de steun vanuit thuis deed mij erg goed!!! Thx!!! Helaas hebben jullie juist daar niets van mee gekregen, alleen het slechte. Maar goed, voor mij de meest leerzame week van mijn leven. Er valt nog aardig wat positivime bij te leren. Op het moment we op het strand moesten eten en slapen, brak het snaartje bij mij. Ik vond dat de crew te ver ging. We hadden een zware dag en aten noodels (weer) met een gezonde dosis proteine (zandvlooien). Toen ben ik stennis gaan schoppen met de leiding op lokatie; jongens, dit gaat echt te ver. Gelukkig was men het hier mee eens. Iedereen uit de groep deed eindelijk zijn zegje en werd uitgepraat. De enigzins verstoorde verhouding met de crew en de AVO's werd bijgelegd en uitgesproken. Astrid bedankt!!!!

Offline PPL

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #2 Gepost op: 8-12-2003, 14:31:05 »
Ja eind week Thailand, Henk Jan weggestemd...... Niet mijn leukste beslissing in mijn leven. Zeker omdat iedereeen dacht dat we elkaar niet lagen en we elkaar juist zeer mochten. Henk Jan jongen; jouw vertrek heeft mij meer tranen bezorgd dan dat van Michele. Toen ik zag hoe moeilijk het voor je was en hoe je reageerde voelde ik mij zo bezwaard. Je weet zelf wel waarom. Ik nam me stug voor knokkend in jouw naam door te gaan. Wat ben jij een kanjer zeg, petje af. Op dat moment had ik alleen een kleine voorkeur voor Ellen, omdat ze mij in de moeilijke tijden steunde en er door trok. Het was geen stem tegen jou, maar volgens mij heb je dat ingezien. De manier hoe wij met elkaar omgingen, betekend voor mij een aanleiding elkaar veel vaker te zien. Mee praten koopt geen mens iets voor. Blijf voor je mening uitkomen!! Conflict brengt de mens alleen maar meer samen. (mijn idee).

Tanzania; Wat een land. Vincent wist alles over dit land weer te vertellen en stippelde al bijna de hele week uit, wat we konden doen. Wat weet die jongen veel zeg....Hij zou een perfecte gids zijn, maar was wellicht slechts de uitvoerder van de race en niet de coordinaten zoeker. Petje af, mensen die zo'n groot interesse gebied hebben. Een absoluut leermoment voor me.

Offline PPL

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #3 Gepost op: 8-12-2003, 14:36:47 »
In Tanzania waren natuurlijk mooi plaatjes te zien, maar ook veel armoe... Alles voelde zo dubbel, om te denken dat je het zelf zwaar hebt en vervolgens mensen te zien die niets hadden. Ik nam me voor dit gevoel lang proberen vast te houden. Het geeft een gezonde dosis relativerend inzicht. Wat zijn wij Europeanen verwend. Mensen; neem van mij aan, dat we het allemaal heel goed hebben. Het is jammer, dat alles went en we soms niet meer kunnen zien hoe fijn wij het hier hebben. De rode draad voor mij is dan ook dat moeilijke momenten afwisselde met veel plezier, genieten, leuke mensen om me heen en last but not least veel leermomenten. Ik roep dan ook iedereen op, om de "zak van Max" goed bij te gaan houden. Geloof me, het is het minste wat je kunt doen en ik heb gezien hoe gretig hier gebruik van wordt gemaakt. Daar kijken ze niet op een scheurtje of kapot zooltje. Hier flikker je het weg en daar lopen ze er jaren lang op...Doen dus he? Afgesproken!


Offline PPL

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #4 Gepost op: 8-12-2003, 14:51:16 »
Natuur in Tanzania. Ik heb alleen de Grand Canyon gezien, wat ik indrukwekkender vond. De Kilomanjaro staat voor mij op een steenvaste tweede plaats. Wat een uitzicht. Beetje jammer dat we zo weinig tijd hadden en niet door konden naar de top. Vincent, dat ga jij goed maken he? En helemaal goed maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb op 3000 meter in de buitenlucht geslapen met apen en weet ik wat niet meer op een meter afstand. Naast af en toe goed kritisch te zijn, probeerde ik inderdaad af en toe ook voor de groep iets terug te doen. Het regelmatige buiten slapen, wegens ruimte gebrek en het dargen van de tent, waren in mijn ogen het minste wat ik voor jullie kon doen. Ik had een sterk bewustzijn dat we het samen moesten doen en heb doaarom ook eigelijk nooit een negatief woord alten vallen over mijn reisvrienden en probeerde op de momenten klaar te staan, als dat nodig was. Het doet mij deugd iedereen te kunnen laten weten, dat die momenten niet veelvuldig zijn voorgekomen. Ja. het zijn kanjers en Ellen, tegen twee kerels inlopen en het fietsen...petje af. De woorden van Vincent, dat je de sterkste vrouw bent, die hij kende, onderschrijf ik ten zeertse. En ja dat zeuren, heb ik je in Tanzania buiten de camera aangegeven en het kleurde je, dat je het zo positief oppakte. Ik voelde me direct een stuk prettiger bij je. Je weet, hoge bomen vangen veel wind, maar als je open staat voor kritiek, krijg je des te meer waardering!!!

Nou. Het wordt toch een iets langer verhaal en als jullie leuke weetjes willen vragen, moet je dat zeker doen op dit onderwerp. Ik zal nog even Zwitserland doorlopen.

Zwitserland. Een gekke week. Nog nooit is een week zo vreemd verlopen. Veel reisdagen en gemakjes. Alle luxe van het westen weer om je heen, was een prettige bijkomstigheid. Het is zo frappant, dat je dan direct weer de kleine dagelijke soris weer opvallen. Race achtige mentaliteit van mensen en met name individualisme. Wat dat betreft hebben mensen in minder bedeelde landen het grote voordeel, dat ze daar nog iets voor elkaar over hebben. Wederom een leermoment voor mij. De week in Zwitserland vond ik super om met Ellen te mogen doen. Ondanks dat Vincent en ik erg aan elkaar gewaagd waren en ons een finale spel tegen elkaar het leukste vonden, heb ik erg van je genoten Ellen. Beetje balen, dat je tegen de berg last had van hoogte ziekte. Gelukkig was dat vanf dag twee over en moest ik alles uit de kast trekken in onze individuele langlauf-trip. Wat zat ik stuk zeg. Ik kon je in het begin bijna niet bijhouden. Toch wilde ik namens mijnachterban laten zien, dat ik absoluut kon doorgaan zonder te mopperen en heb nog nooit zo lang op mijn tandvlees met blik op oneindig lopen doorbuffelen. Ben blij dat je je eigen tempo bent gaan lopen en uiteindelijk ruim voor de eindtijd binnen was. Getuigd ook voor jou van een gezonde dosis doorzettingsvermogen en sportiviteit!!

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #5 Gepost op: 8-12-2003, 15:06:37 »
Erg leuke samenvatting Peter-Paul, leuk om te lezen  ::ok::

Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline PPL

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #6 Gepost op: 8-12-2003, 15:09:50 »
Het laatste checkpoint. Onverwacht en plotseling bleek dat we donderdag ons rode checkpoint kregen. Achter een gids aan met tourskies naar boven. Wat een berg was dat. Ellen en ik hebben zo lopen bikkelen met de vermoeidheid van de vorige dag nog in de benen. Last van kramp, buiten adem zijn, wind en kou hebben we het tijdstip gehaald. Toen ik hoorde dat we te vroeg aan zouden komen en route werd aangepast begon ik op de wellicht bekende manier een vloekje te laten. Ellen gelukkig ook en we hadden zo iets van; jongens, waar slaat dit op? Doe je je best, om op tijd te komen en kom je er toevallig achter dat je dan nog maar een stukje moet omlopen. Anyway. We konden de moed toch vinden te zeggen, doe je best maar....wij gaan het gewoon halen. En dat deden we...25 minuten voor tijd binnen. Wat een prestatie!!!! Boven op de berg 3500 meter door een sneewstorm de weg gevonden naar een, toen inmiddels, italiaans tentje. Hier hebben we een chocomelk met rum en slagroom op. De race was over en we hadden wel een extraatje verdiend. Eens! Voor beiden was het bijna bittere noodzaak, om de bloedstroom op gang te krijgen en de warmte terug te krijgen in het lichaam. Volgens mij waren we beiden wel een beetje onderkoeld. Dat mocht de pret niet drukken, want ik kan in ieder geval zeggen, dat ik dit jaar al lekker op de skies heb gestaan. En het ging weer erg lekker....wat een verse poeder een hoop kan goedmaken. Ja, naar beneden ging iets sneller, dan naar boven, maar dat was wel te verwachten denk ik.

Na Zwitserland en het laatste CP nam de spanning helemaal toe bij Ellen en mij......WAT NU....HOE WORDT DE WINNAAR BEPAALD? Wat gaat er allemaal gebeuren. Beiden hadden we het idee, dat het finale spel in Zwitserland zou starten. We gingen vrijdag met de trein naar Zurich. Daar moetsen we plotseling afscheid nemen van 3/4de van de crew. Uit de trein met een camera ploeg en Tim. Verbazing op en top. Wat ging er gebeuren? Op de Bahnhofstrasse aangekomen heeft Tim nog een wandelshot opgenomen en wij mochten niets horen. We dachten met ons rugzakje op zelf maar te zorgen, in Nederland aan te komen....En dat zou ook een leuk finalespel zijn geweest dachten we. Tim kwam terug en begon uit te leggen......Winaar, 20.000 euro in Nederland, maar daar zijn we nog niet. Zaterdag om 15.00 op centraal A'dam. De eerste heeft gewonnen en ik ga nu naar NL bellen wie de favo is en in de auto mag stappen......Onweer en bliksem, verdomme, duizend en een gedachtens door je hoofd, hoe, wat wanneer en bij mij vooral; Ellen was bijna de hele week favo. Dat ging een zware dobber worden. Helaas of gelukkig het was een practical joke van de crew.....We gingen gewoon vliegen. Wat een lol zeg. Ik stond op te shaken, maar Ellen en ik ontlade ons in een buldrend lachen van opluchting. Goede grap jongens, maar de vraag bleef.....en nu.

Vrijdag avond kwamen we op Schihol aan. Nog steeds niet vernomen van het finale spel. Toen we op de A2 naar het zuiden reden, dachte we nog. We gaan of naar Tilburg of naar Breda, alwaar onze fans ons stonden op te wachten. Er stond per slot van rekening niemand op Schiphol. Allebei mis. Het werd Waalwijk, een hotel. Al snel dachten we dat het spel dan in de Efteling zou plaatsvinden. Wat heb je daar nog meer naast Pietje KL. We zouden de volgende dag in het begin van de middag klaar staan. 'sd Avonds kwam gelukkig na een dag op een chocolade reeje geleefd te hebben de Sint nog langs met een zak pepernoten, chocolade letter, bittergarnituutje en taai taai pop. Dat was lekker. Bijna ziek gegeten, kun je je voorstellen.

Offline PPL

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #7 Gepost op: 8-12-2003, 15:18:09 »
De Finale!!! Aangekomen in de Efteling......Wat moeten we doen. Niemand die wat zij. Laat het over je heenkomen!!!! Ja...en toen....niets....Tot boven aan de trap wisten we dat het om een opname ging, maar met wat en hoe, wat we moetsen doen??? Allen maar ???????????? De rest zien jullie Dinsdag.

Nou ja en nu..... Zit weer thuis, mis de avo's, het spel, maar voel me gelukkig met de positieve reacties, ondanks dat ik vind dat wel erg veel negative momenten zijn uitgezonden van mij....maar ja, dat was te verwachten. Ik heb wel mijn mening herzien, volgend jaar zou ik wel weer mee willen doen. Maar dan goed voorbereid en wetende wat je te wachten stond. Het op de harde manier leren, wat van je verwacht wordt heeft behoorlijk wat tol geeist.

Ik neem voor mij zelf een TOPREIS en veel leermomenten mee. Met name de steun door dik en dun is ontroerend. Blij zulke gave mensen te mogen leren kennen. Voorop alle avonturiers en last but not least alle steun van thuis!!!!

Michele, Henk Jan, Citta, Vincent, en uiteraard Ellen, als het aan mij licht zie ik jullie als echte vrienden. Petje af en we gaan veel vieren. Ik hoop jullie allemaal nog vaak te zien. We beginnen hopelijk op het feest van Ellen en vervolgens op mijn eindfeestje op de 20ste.

Crew van PLanetrace.....wat een bikkels!!! Thx. Als allerlaatste iedereen van Advance, planet internet en Eyeworks, ontzettend bedankt voor deze onvergetelijke revaring. Ondanks dat jullie deze beelden niet uitzonden. Ik heb zeker ook waanzinnig genoten......

Snel zien we elkaar!!!!!

Warme groet,

Peter-Paul

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #8 Gepost op: 8-12-2003, 16:36:10 »
Prachig om te lezen  ::ok::

Dankie.....  :-*

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #9 Gepost op: 8-12-2003, 18:29:53 »
heerlijk om te lezen PP.
Ik zie je zeker wel op de 20e :)

Offline Moontje

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #10 Gepost op: 8-12-2003, 19:41:13 »
Leuk om te lezen, ik heb zaterdag al wat van je verhalen mogen horen en nu dit gelezen en ben stiekum wel een beetje jalours.  ;)
Met recht een bijzondere ervaring voor je. Het is je gegund!!!


Groetjes Monica

enne.... tot de 20ste!!!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #11 Gepost op: 8-12-2003, 19:42:44 »
een prachtig verhaal PP, bedankt. Ik zal het ook nog bij je dagboeken zetten voor het complete plaatje
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #12 Gepost op: 8-12-2003, 20:25:52 »
Fantastisch PP dat je dit verslag geschreven hebt. Heerlijk om te lezen ::ok::

En wat heb je Tanzania goed verwoord, het heeft duidelijk je hart geraakt. Ik hoop dat dat gevoel en die wijsheid zich stevig wortelen in je leven.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2003, 20:30:30 door lukiam »

Offline angy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Member of EtW
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #13 Gepost op: 9-12-2003, 06:55:25 »
Indrukwekkend Peter-Paul!
Hoewel we lang gedubt hebben wie als ETW-ers zouden steunen, het waren allemaal toffe avonturiers, ben ik er  trots op dat we jou hebben gekozen.
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

Offline Angie1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #14 Gepost op: 9-12-2003, 09:08:14 »
heb genoten van je verhaal, bedankt PP !  ::ok::  :)

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nawoordje van PP
« Reactie #15 Gepost op: 9-12-2003, 09:13:56 »
Hartstikke leuk om te lezen ::ok::
Jammer dat wij er hier eigenlijk maar zo weinig van te zien hebben gekregen.
Door jouw/jullie verhaal krijg je een heel ander beeld van PR.
Wat me opvalt is dat iedereen ook meteen weer aan het werk moest. Terwijl ik, zeker als ik dan jouw verslag lees, het idee heb dat je eerst maar eens een weekje (of twee) bij moet komen van alle inspanning. Alleen dat is al een topprestatie.
Ik wens je veel plezier met je prijs en alle avo's bedankt voor een paar weken kijk/lees/internetplezier.
Ik verveel me dood nu (geintje) ;D  ;) :D
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Buzzy

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
Re: Reisverslag"je" van PP
« Reactie #16 Gepost op: 9-12-2003, 20:10:45 »
Mooi verslag Peej-Peej!!!  ::ok:: Ik heb het met veel plezier gelezen.  ;D
To bee or not to bee...........

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re: Reisverslag"je" van PP
« Reactie #17 Gepost op: 9-12-2003, 23:52:24 »
Bedankt voor je leuke verslag pp en nogmaals Gefeliciteerd met je overwinning je hebt het verdiend!
 ::ok::

Offline Linda79

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Reisverslag"je" van PP
« Reactie #18 Gepost op: 10-12-2003, 09:02:04 »
Hoi PP,

Leuke verslag heb je geschreven, is toch anders dan de tv-uitzending.

Van Harte Gefeliciteerd met je overwinning!

Groetjes Linda24

Offline Majella013

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Reisverslag"je" van PP
« Reactie #19 Gepost op: 10-12-2003, 16:03:37 »
Hoi PP,

Ten eerste van harte met je overwinning.
Te gek trouwens dat je dit verslag voor iedereen hier neer hebt gezet.
Nu zullen we in het nieuwe jaar maar eens bij elkaar gaan zitten om die beloofde reunie samen te gaan organiseren.

Majella