Auteur Topic: De Finale  (gelezen 38559 keer)

Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re: De Finale
« Reactie #20 Gepost op: 6-12-2003, 16:54:26 »
Nee hoor... we kunnen tot dinsdag gewoon de drankkast leegmaken. Ellen schijnt verloren te hebben.

PP & fans: gefeliciteerd!

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Finale
« Reactie #21 Gepost op: 6-12-2003, 17:25:03 »
Dus PP heeft gewonnen. Dat vind ik wel lachen eigenlijk.
Ellen dacht door Vincent naar huis te sturen de overwinning binnen te kunnen halen..... nou mooi niet dus!
Vooral doordat ze dat hardop zei, was het voor PP waarschijnlijk een extra stimulans om alles op alles te zetten om de eindoverwinning binnen te halen. En dat is dus gelukt.......... ik zou zo zeggen, Gefeliciteerd PP!!!
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re: De Finale
« Reactie #22 Gepost op: 6-12-2003, 17:25:54 »
feli pp!!

Offline JanJV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen is het helemaal !!!
Re: De Finale
« Reactie #23 Gepost op: 6-12-2003, 19:09:42 »
Dus PP heeft gewonnen. Dat vind ik wel lachen eigenlijk.
Ellen dacht door Vincent naar huis te sturen de overwinning binnen te kunnen halen..... nou mooi niet dus!
Vooral doordat ze dat hardop zei, was het voor PP waarschijnlijk een extra stimulans om alles op alles te zetten om de eindoverwinning binnen te halen. En dat is dus gelukt.......... ik zou zo zeggen, Gefeliciteerd PP!!!

Jah, je kan Ellen ook complimenteren met haar eerlijkheid. Beter dan een smoesje van: Ik heb meer met die dan met die. Want dat heb ik ook wel eens gehad zolangzamerhand. En ik heb geen idee hoe de finale gelopen is. Punt is dat je een keuze moet maken om iemand weg te stemmen en Ellen dacht dat ze tactisch gezien PP beter weg kon stemmen. Misschien is die keus tactisch gezien wel de goeie maar heeft het voordeel wat PP had wa betreft de stemmen wel de doorslag gegeven in zijn voordeel of was PP maar nipt de beter en had ze van Vincent dikker verloren. Je weet het niet dus kan je er ook geen mening over vormen.
WorldWideWeb.InternetproviderZuidAmerikaansOerwoud.Tokalau

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: De Finale
« Reactie #24 Gepost op: 6-12-2003, 19:50:17 »
Nou ja...jongens/meisjes.............

kom op joh.... :P :P :P :P :P

Offline essoG

  • Forumlid
  • Zo de Dag zo de Nacht.
Re: De Finale
« Reactie #25 Gepost op: 6-12-2003, 20:45:59 »
De beste heeft gewonnen... en dat was/is PP.
was het tactiek, eerlijkheid, kracht, gidsen, wie zal het zeggen.
PP van Harte met je OVERWINNING.!!!! ::ok::
en Ellen natuurlijk ook met haar 2e plaats. ;)

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Finale
« Reactie #26 Gepost op: 6-12-2003, 23:33:11 »
Jah, je kan Ellen ook complimenteren met haar eerlijkheid. Beter dan een smoesje van: Ik heb meer met die dan met die. Want dat heb ik ook wel eens gehad zolangzamerhand. En ik heb geen idee hoe de finale gelopen is. Punt is dat je een keuze moet maken om iemand weg te stemmen en Ellen dacht dat ze tactisch gezien PP beter weg kon stemmen. Misschien is die keus tactisch gezien wel de goeie maar heeft het voordeel wat PP had wa betreft de stemmen wel de doorslag gegeven in zijn voordeel of was PP maar nipt de beter en had ze van Vincent dikker verloren. Je weet het niet dus kan je er ook geen mening over vormen.

Wat ik wilde zeggen is dat ik er om moest lachen dat PP heeft gewonnen, schijnbaar mag dat niet ??? ???
Het was mij volslagen worst wie er zou winnen, ik heb steeds op Vincent gestemd namelijk.
Ik wil daar niemand mee op de teentjes trappen ofzo, dus niet boos zijn hoor!! :(
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Henk-Jan

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: De Finale
« Reactie #27 Gepost op: 7-12-2003, 20:24:50 »
HeeeeeeeeeeeJ!

Okee...PP wint de finale en Ellen wordt tweede. Zowel PP als Ellen mag je dan uiteraard Feliciteren!  ::ok:: Een finale halen is immers maar voor twee weggelegd! En das ook een topprestatie!

Mijn persoonlijke mening over de finale is dat ik de finale echt een flop vond! Lees wél beste mensen dat dat niets te maken heeft met de uitslag! Een paar schildpadjes uitdelen en dan klaar....tja...wat een finale.  Jammer dat er geen eindspel is gespeeld. Jammer dat ze niet bijvoorbeeld als eerste moesten arriveren en als echte 'Planet Racers' als winnaar werden onthaald. Maargoed...dat is mijn mening. Ik vind het gewoon FLUT!

Laten we nu maar gaan feesten. Het mooie meenemen. De mooie momenten waren er zéker veel. Voor ons als avonturiers, maar zeker ook voor jullie als gidsen/fans lijkt mij. Een mooi avontuurrrrrrrrrrrrrrrrrr dus!

Citta, michelle, Vincent, Ellen en Winnerrrrrrrrrrrrr Peter-Paul........bedankt voor de mooie momenten! Misschien wel het mooiste was die fles Quarana!!!! HAhahahaha oh ja.... en al die wraps in the plane! Hahahhahahahah!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten SpeedyHJ

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2004, 13:18:56 »
Om het geheel kompleet te maken volgen hier nog de laatste berichten van .nl:





De finale

Stemmen internet doorslaggevend


In de PandaDroom in de Efteling vond afgelopen zaterdag de finale van PlanetRace 2003 plaats. Op de uitslag konden de Avonturiers zelf geen invloed meer uitoefenen, het was uit hun handen genomen en in de handen van de voormalig Avonturiers en de mensen thuis gelegd.
De twee finalisten komen onder luid applaus de trap afgerend, de vier afvalles zitten al klaar en Tim heet hen welkom: ‘Hier zijn ze! Ellen en Peter-Paul, twee waardige finalisten; doorzetters en enorme kanjers!’ Ellen en Peter-Paul zijn duidelijk zenuwachtig maar glunderen ook bij de aanblik van hun vrienden en familie. Op een blije hereniging moet echter nog even gewacht worden. Het moment van de waarheid is daar. Tim vertelt hen dat de finale beslist wordt met een stemceremonie. De ex-Avonturiers moeten hun stem uitbrengen op die finalist die volgens hem of haar het meeste recht heeft op de winst. Citta, de eerste Avonturier die PlanetRace moest verlaten is ook als eerste aan de beurt haar voorkeur uit te spreken. Ze kiest voor haar PlanetRace-maatje Ellen, ‘Je bent een kanjer en ik heb nog nooit iemand gezien die fysiek hetzelfde was als ik. Daarbij kun je tegelijk ook nog eens genieten van al het moois.’ Ze geeft haar schildpadje aan Ellen. Ook Michele, de nummer twee die haar stem uitbrengt, gaat voor haar oude maatje, in dit geval Peter-Paul, maar zegt ze: ‘Niet omdat je mijn maatje bent, dat is geen reden om een waardige winnaar te zijn!’ Ze geeft hem omdat ze vindt dat Peter-Paul zijn grenzen het verst heeft weten te verleggen, zowel mentaal als fysiek en daar heeft ze ontzettend veel bewondering voor.
Ellen en Peter-Paul zitten nu allebei met een schildpadje op schoot. Henk-Jan is aan de beurt. Hij richt zich tot Peter-Paul: ‘Wij weten de echte verhalen en hoe het zit, hč’ hij duidt op de conflicten die op tv te zien zijn geweest en geeft aan dat dat uit de wereld is.
Het is echter niet een reden om Peter-Paul zijn schildpad te geven, die is voor Ellen. ‘Wij hebben een goeie tijd gehad met veel plezier en elkaar erdoorheen geholpen als dat kon.'
Vincent was de laatste die de race moest verlaten en zal als laatste zijn schildpadje aan zijn favoriet geven. Hij vertelt Ellen dat hij nog nooit een vrouw als zij meegemaakt heeft, zo sterk en fysiek, daar heeft hij bewondering voor. Het maakt ook zijn keus moeilijk maar het schildpadje gaat naar Peter-Paul ‘Ik dacht eerst wat is dit voor een branieschopper met dat gezeur over die peuken. Maar je hebt gewoon een directere manier van doen dan ik gewend ben. Je bent een mooie gozer!’   
Zo zitten beide finalisten met twee schildpadjes op schoot. Tim vertelt dat het de mensen thuis zijn die de doorslag zullen geven. Wie de meeste stemmen op internet heeft weten te verzamelen gaat als winnaar naar huis. Hij pakt de telefoon om voor de allerlaatste keer de stand door te krijgen uit de controlroom in Hilversum. Ellen en Peter-Paul staren een beetje schuchter voor zich uit en je ziet de zenuwen door de keel gieren. Tim klapt het toestel dicht, pakt de cheque en het laatste schildpadje op: ‘En de winnaar van PlanetRace 2003 is geworden: Peter-Paul!’



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php


Offline lukiam

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2004, 13:20:35 »
Ellen, net niet!

Eigenlijk zijn we allemaal winnaars


De ontgoocheling is duidelijk zichtbaar aan Ellen als ze zich realiseert dat Peter-Paul er met de winst vandoor gaat. Ze geeft hem een dikke omhelzing en feliciteert hem sportief maar als ze daarna in de armen van een familielid valt barst ze in huilen uit. Totale ontlading van een week spanning komt naar boven. ‘Het is het spel en het is moeilijk en zwaar. Ik heb dan wel verloren, maar ik ben ook een beetje de winnaar net als iedereen.’ Wat later hebben wij de gelegenheid even met haar te praten. ‘Het is een heel dubbel gevoel, ik ben blij dat het erop zit maar aan de andere kant is het ook jammer om te verliezen.’ Een vriendin komt langs en behangt Ellen met een hele rits ballonnen. Het wordt de Brabantse weer een beetje te veel en de tranen stromen weer over haar wangen. Half lachend de tranen uit haar ogen wrijvend roept ze: ‘Godver, sta ik weer te janken.’  Zij had net als Peter-Paul wat anders verwacht van de finale: ‘Iets fysieks, misschien kennisvragen, maar ja er is niets aan te doen. Gelukkig heb ik mezelf wel kunnen laten zien. Dat ik fysiek sterk ben en tegelijk als vrouw in de finale sta.’ Ze heeft de afgelopen vijf weken een erg mooie tijd gehad en daar heeft ze veel uit geleerd:
‘Je bent met vijf individuen, en allemaal zo verschillend. Ik kon bijvoorbeeld nooit zo tegen mensen die zo op de voorgrond treden. Daarvan heb ik geleerd hoe ik daar beter mee om kan gaan.’ Ook is ze zich bewust geworden van praktische zaken zoals het leven met het beperkte budget. ‘Ik liep altijd de supermarkt in en kocht zonder erbij na te denken de dingen waar ik toevallig zin in had, als je dan weken op water brood en noodles leeft zet dat je wel aan het denken. Maar het echte leermoment komt thuis pas, denk ik.’  Op de vraag of ze het nog een keer over zou willen doen antwoord ze stellig: ‘Nee, het is mooi geweest niet nog een keer hoor.’ Ellen heeft het meer dan volgehouden en was een meer dan waardige finalist maar wist dankzij de internetstemmen niet te winnen. Het gevoel over de finale is misschien dubbel, maar zoals ze zelf al zei: eigenlijk zijn het allemaal winnaars! 



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2004, 13:23:09 »
Peter-Paul

En de winnaar van PlanetRace 2003 is....


Peter-Paul staat glunderend voor zich uit te kijken als wij hem voor een kort interviewtje weten te strikken. Hij staat nog steeds ‘te shaken op zijn benen’, zoals hij dat mooi weet uit te drukken. Eindelijk heeft hij ook zijn Yourout t-shirt kunnen showen. ‘Vijf weken op vrijdag aangetrokken, maar nooit kunnen laten zien.’, roept de winnaar vrolijk.  Hij is 20.000 euro rijker en daar heeft Peter-Paul wel een paar goeie ideeën voor: ‘Ik ga eerst de schade inhalen met een paar biertjes, dan geef ik een enorm feest en trakteer ik de Avonturiers op een leuk avondje. Ik wil een gedeelte doneren aan het Wereld Natuurfonds en wat er dan nog over is zet ik op de bank.’ Op de vraag of hij deze uitslag verwacht had, zegt hij dat hij de finale in ieder geval wel anders gezien had, maar nu het op stemmen aankwam wist hij wel zo ongeveer wie op hem en wie op Ellen zou stemmen, ‘Er waren al vanaf het begin twee kampen, met Vincent ertussen in. Ik was wel verrast door de toespraken. Mooi hoor!’ De internetstem bleek de doorslaggevende te zijn en Peter-Paul was aangenaam verrast toen deze naar hem ging: ‘Ongelooflijk, de hele week kreeg Ellen de telefoon. Mensen van ETW ontzettend bedankt.’ 
Inmiddels geeft een lid van de PlanetRace crew hem een omhelzing en stouwt hem bij wijze van grap helemaal vol met mentholsigaretten. Peter-Paul zijn grijns wordt nog iets breder en lacht luid, de winnaar kan dat wel waarderen en hij mag weer zoveel roken als hij wil.
‘Zo’n PlanetRace is echt niet de tijd en plaats om er mee te stoppen. Maar mede daardoor heb ik wel ontdekt dat ik behoorlijk emotioneel erover kan zijn. Dat heb ik echt geleerd in de laatste weken van de race; de boel beter te kunnen relativeren.’ Hij is blij dat het erop zit, op de vraag of hij het nog een keer zou doen antwoord hij stellig: ‘Ik ben ontzettend dankbaar voor de herinnering en de ervaring, maar niet nog een keer! Dit is once in a lifetime, en dat blijft zo.’ Op een forum van planetrace.org komt hij echter terug op deze opmerking. Na een paar dagen thuis gezeten te hebben schrijft hij: ‘Ik heb wel mijn mening herzien, volgend jaar zou ik wel weer mee willen doen. Maar dan goed voorbereid en wetende wat je te wachten stond.’ Dat laatste is natuurlijk geen optie, dat is nou juist het deel dat PlanetRace PlanetRace maakt.

Peter-Paul heeft in ieder geval grote overwinningen op zichzelf behaald, mentale en fysieke grenzen verlegd en daarmee PlanetRace 2003 op zijn naam geschreven. Ook namens de webredactie en de controlroom van harte gefeliciteerd!



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php