Auteur Topic: Etappe 4 CP 9  (gelezen 13939 keer)

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Etappe 4 CP 9
« Reactie #20 Gepost op: 25-11-2003, 16:28:33 »
Jammer maestro, je maakt geen kans op de vliegticket. Ik ook niet trouwens  :D



Maar Lukiam toch, je weet toch dat ik niet prik! Zou wat oneerlijk zijn toch?  ;D
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline Martijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Etappe 4 CP 9
« Reactie #21 Gepost op: 25-11-2003, 17:33:02 »
dag 1  De beklimming start aan de Marangu Gate (1829m); een 3-4 uur durende bergwandeling brengt ons door een steil regenwoud tot Mandara Hut (2700m), nabij de Maundi Krater. Avondmaal en overnachting in de hut. 

dag 2  We laten de uitlopers van het regenwoud achter ons en komen in een alpine begroeiing. De hoogte begint zich te laten voelen en we stappen langzamer : "pole pole" is de boodschap. We genieten intussen van de plantengroei en het geweldige landschap. Onderweg nemen we een picnic lunch. We bereiken Horombo Hut (3720m) na 5-7 uur. Avondmaal en overnachting in de hut. 

dag 3  OPTIE : Een extra dag en nacht aan Horombo Hut voor acclimatisatie. Alle maaltijden en overnachting in de hut. 

dag 3
of 4  Na een goede nachtrust vervolgen we onze weg, langs reusachtige Lobelia's en Protea's, op naar het maanlandschap van het "zadel" tussen Kibo en Mawenzi. Kibo Hut (4703m) bereiken we na 5-6 uur. Onderweg picnic lunch. Avondmaal en overnachting in de hut. 

dag 4
of 5  De finale beklimming naar de top vangt aan in de vroege ochtenduren. Er wacht ons een 5 uren durende klim over het meest steile deel van de beklimming voor we Gilman's Point op 5685m op de kraterrand bereiken. Uhuru Peak ligt op een 2-tal uren van hier op 5895m, het hoogste punt van Afrika. Yes !
Van hier dalen we in één keer af tot Horombo Hut, waar we overnachten. 

dag 5
of 6  Nog een dag afdalen tot Marangu Gate. Transfer naar Moshi voor overnachting in het hotel. 

Deze Marangu-route staat bekend als de coca cola route!!
Wie weet hebben we er wat aan.
(of moet ik dit nu plaatsen bij cp 10 of 11)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Etappe 4 CP 9
« Reactie #22 Gepost op: 26-11-2003, 17:11:25 »
Uitleg Maundi krater:

Hint:
                         

Dit word ook wel een krater genoemd.