Poll

Hoeveel mensen kijken dinsdag naar de PlanetRace op TV

minder dan 155000 (sprak de pessimist)
2 (8.3%)
155000
1 (4.2%)
160000
2 (8.3%)
165000
1 (4.2%)
170000
0 (0%)
175000
1 (4.2%)
180000
4 (16.7%)
185000
3 (12.5%)
190000
3 (12.5%)
195000
6 (25%)
200000
1 (4.2%)
210000
0 (0%)
220000
0 (0%)
meer dan 220000 (sprak de optimist)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Derde uitzending dinsdag 25 november  (gelezen 17271 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #20 Gepost op: 26-11-2003, 08:48:34 »
TIJDVAK  PROGRAMMA    KDH%     WAARDERING  AANTAL
2202     PLANET RACE     0.9         2.2       135.000

Wat erg, wat een dieptepunt  :-[ :-[

Persoonlijk vond ik de uitzending gisteren ook minder dan vorige week.
Het was weer meer een weergeven van de feiten: zo laat moeten ze daar zijn, er is weer ruzie, etc. Graag zie ik dan het ontstaan, verloop, en einde van de ruzie.
Waarom? Omdat uit een reaktie van HJ hier ergens op het forum blijkt dat het uiteindelijk toch weer uitgepraat werd! Nu zie je alleen wat feiten die (door het knip- en plakwerk) ook nog eens totaal uit z'n verband gerukt worden. Het BB-gehalte komt zo niet echt uit de verf, terwijl ik toch denk dat het BB-gehalte uiteindelijk de gewenste kijkcijfers moeten opleveren.

Wat ik wél indrukwekkend vond was de manier waarop HJ Vincent de berg op hielp. Dat was het enige moment dat ik ademloos heb zitten kijken.

Ik denk dat 1 week racen in een uitzending van 1 uur weergeven (waar dan de reclameblokken ook nog bij zitten)te weinig is om mensen die niet als gids meeracen te boeien.

Mijn voorstel zou dan ook voor een volgende PR zijn:
Meer uitzendingen per week en meer de ontwikkelingen binnen de groep laten zien. Maar ook zeker meer het werk van de gidsen laten zien zodat de mensen enig idee krijgen hoe alles werkt en dat het als gids meedoen aan de PR best spannend, leuk, ergerniswekkend, maar zeker ook verslavend is.



« Laatst bewerkt op: 26-11-2003, 08:53:37 door lukiam »

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #21 Gepost op: 26-11-2003, 09:08:02 »

135000 stond niet bij de poll......



Zit Monique toch aardig in de richting dacht ik zo ;)


heb ook ff andere zenders erbij gepakt en heb helaas minder dan 155.000 gestemt


Offline Fie Ro

  • Forumlid
  • Het forum is helemaal dit !
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #22 Gepost op: 26-11-2003, 11:08:59 »
Met zulke cijfers komt PR niet terug volgend jaar. ::)

Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #23 Gepost op: 26-11-2003, 18:26:38 »
heb ook ff andere zenders erbij gepakt en heb helaas minder dan 155.000 gestemt

 ::ok:: Al zat je er 20000 naast, je hebt er wel een flesje wijn mee verdiend! Gefeliciteerd!  ::ok::

Offline moniquet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #24 Gepost op: 26-11-2003, 20:40:36 »
thanks
hoop volgende week dat het weer wat hoger is

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #25 Gepost op: 26-11-2003, 22:21:17 »
Ik ben het helemaal met Lukiam eens. Wij zien hier de mooiste plaatjes verschijnen en als je de uitzending kijkt heb je eerder het idee dat je een soor expeditie Robinson zit te kijken. Dan gaat het voornamelijk om het conflict, de wrijving die ze onderling hebben.
Niets tegen ER hoor, daar kijk ik elke week naar uit.
Maar dit had anders, uitgebreider en met meer oog voor hun prestaties weergegeven moeten worden. Het ziet er nu allemaal vrij simpel uit en das niet terecht. Ze leveren een topprestatie in de prachtigste stukjes op deze aardkloot...... JAMMER!!!
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #26 Gepost op: 26-11-2003, 22:42:31 »
En toch.... hoe dan ook... wat mij betreft mag er een Planetrace 2004 komen hoor. Zal het best missen als dat niet kwam.

Misschien dat ze bij Advance voor een eventuele editie 2004 's goed en kritisch luisteren gaat naar de avo's (ook die van 2002) en de gidsen en een combinatie maakt van 2002 en 2003.

Dan zou het toch goed moeten komen ???

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #27 Gepost op: 26-11-2003, 23:00:24 »
Misschien dat ze bij Advance voor een eventuele editie 2004 's goed en kritisch luisteren gaat naar de avo's (ook die van 2002) en de gidsen en een combinatie maakt van 2002 en 2003. 

Ik heb vanmiddag met Marc van Advance gesproken n.a.v. de eerste Hint van CP 12 die na een uur nadat er een nieuwe kaart was en een SOS verstuurd was nog steeds niet online stond.

We hebben het echter toen ook even over een evt. PR 2004 gehad, omdat ik ook wel graag wil dat die er komt. Marc heeft daar in ieder geval al wel wat ideeën over en die wezen inderdaad wat in de richting van een combinatie van PR 2002 en PR 2003. Ook hebben we wat ideeën besproken hoe de tv-uitzending meer kijkers kan trekken. Die tv-uitzending wordt echter niet door Advance geregeld maar door Eyeworks.

Maar in ieder geval zijn er al wel weer wat plannen voor een PR 2004. In hoeverre die ook werkelijkheid zullen worden is natuurlijk afwachten.



Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2003, 07:43:17 »
En toch.... hoe dan ook... wat mij betreft mag er een Planetrace 2004 komen hoor. Zal het best missen als dat niet kwam.

Misschien dat ze bij Advance voor een eventuele editie 2004 's goed en kritisch luisteren gaat naar de avo's (ook die van 2002) en de gidsen en een combinatie maakt van 2002 en 2003.

Dan zou het toch goed moeten komen ???

als er een vervolg komt moeten ze gewoon 10 gidsen/fans vragen van diverse leeftijden voor in de denktank
en die ieder idee van hun laten toetsen

als die gidsen het niks vinden
grote kans dat de doelgroep het dan ook niks vind

zo voorkom je dat het een flop wordt
laat ze ook een paar maanden van tevoren het internet gedeelte testen en luister goed naar ze
geef ze geen aanwijzingen van hoe je wil dat ze het spelen dat krijgt iemand die net komt kijken na een aflevering ook niet

pak na wijzigene een nieuwe gids of fan voor het testen
dan blijft het altijd nieuw

en zie je zeer snel waar de knelpunten zitten

« Laatst bewerkt op: 27-11-2003, 07:45:20 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #29 Gepost op: 27-11-2003, 07:50:55 »
ik denk niet dat anvance dit gaat doen.Ze zijn daar iets re eigenwijs voor vrees ik.Iedereen hier weet dat we vorig jaar wel mopperden,maar wel met plezier het spel speelden.EWn dit jaar haken er steeds meer mensen af.ze doen niks om het spel aantrekkelijker te maken voor de fans.Dus volgend jaar echt ook niet

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #30 Gepost op: 27-11-2003, 10:00:25 »
ik denk niet dat anvance dit gaat doen.Ze zijn daar iets re eigenwijs voor vrees ik.Iedereen hier weet dat we vorig jaar wel mopperden,maar wel met plezier het spel speelden.EWn dit jaar haken er steeds meer mensen af.ze doen niks om het spel aantrekkelijker te maken voor de fans.Dus volgend jaar echt ook niet

Ben ik niet met je eens nilsma: gedurende het spel nu zijn er al een aantal veranderingen doorgevoerd n.a.v. waar de fans tegenaan liepen.
Ook heeft Marc (van Advance) al vage ideeën over hoe het volgend jaar beter zou kunnen. De opmerkingen van ons zijn daar nu al in meegenomen.

Nieuwe plannen zijn er dus wel degelijk. Hopelijk worden ze ook werkelijkheid.

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #31 Gepost op: 27-11-2003, 10:20:31 »
Wat misschien een optie zou kunnen zijn is een soort "fan-race" maken een korte tijd voordat het werkelijke gebeuren gaat plaatsvinden.

Dus een fictieve planetrace zonder échte avo's, maar wel op de manier zoals PR het voor ogen heeft. Dan kan je meteen de "kleine" problemen oplossen waar we nu in het begin van de race tegenaan gelopen zijn, zodat je die ergernissen niet hebt aan het begin van de "echte" race.

Over hoe dat moet..... nah daar kunnen ze toch zo contact over opnemen met de mensen van dit forum.... (ik bedoel maar, als je rechtsboven het navigatiemenu kijkt zie je daar toch écht staan: SPEL: planet-FAN-race)
Als men op z'n minst eens kijkt naar hoe de fans het graag spelen...... ;)

Maargoed.... we zullen wel zien wat 2004 brengt  ;D

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Derde uitzending dinsdag 25 november
« Reactie #32 Gepost op: 27-11-2003, 11:11:04 »
Ook bij etw zijn we altijd bereid om mee te denken en te helpen