Auteur Topic: Ilse de Psychologe  (gelezen 54344 keer)

Offline Henk-Jan

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #20 Gepost op: 29-11-2003, 11:42:17 »
Lukiam!

Ik ben het met je eens dat we het niet moeten doortrekken. De discussie moet zich beperkt houden tot de Planet Race.


Groetjessssssssss

Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #21 Gepost op: 29-11-2003, 19:12:40 »
Dit vind ik té kort door de bocht.

Er is ondertussen bekend dat Ilse dus niet met de avo's meereist. Ze zal het dus inderdaad van de tv-beelden en de dagboeken moeten hebben. Dat dat geen goed beeld van de realiteit geeft is ondertussen wel duidelijk.

Maar om die link door te trekken naar 'echte clienten' vind ik niet kunnen.
Echt clienten zie en spreek je als psycholo(o)g(e) namelijk wél live en daaruit kan een psycholoog veel meer opmaken dan wat Ilse van de tv-beelden en dagboeken van een avo kan opmaken.

Misschien is het geen gelukkige keuze geweest om Ilse (of welke andere psycholoog dan ook!) alleen n.a.v. tv beelden en dagboeken een stuk te laten schrijven. Dat heeft echter m.i. niet zoveel met Ilse te maken. Ik denk dat elke psycholoog tegen deze beperkingen zou aanlopen, gewoonweg omdat er niet de mogelijkheid is om met de avo's zélf te spreken.

Om dit door te trekken naar het totale funktioneren van Ilse als psycholoog vind ik niet kunnen.
Net zo min als Ilse en wij als fans niet weten wat er echt tussen de avo's onderling gebeurt, weten wij als fan niet hoe Ilse in haar totale werk als psychologe is. Waak dus voor te snelle konklusies is mijn advies.

 


Iemand die zich psycholoog noemt en op basis van TV beelden bepaalde conclusies trekt (HJ= Einzelgänger bijvoorbeeld) kan niet anders verwachten dat er kort door de bocht gereageerd. Het getuigt m.i. van weinig respect om iemand op basis van verknipte TV beelden te beoordelen c.q. een etiketje op te plakken. Oke, iemand als psycholoog te diskwalificeren op basis van bovenstaande feiten is misschien ook niet netjes...maar wie de kaatst...???

Offline Henk-Jan

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #22 Gepost op: 1-12-2003, 00:19:15 »
Hoi Cas!
Het klopt inderdaad dat iemand die de bal kaatst.... Maargoed neemt niet weg dat wij wel netjes kunnen proberen te blijven.

Denk dat de psychologe (? nog steeds mijn vraagtekens bij of deze dame dat echt wel is?) nu wel gigantisch baalt van haar uitspraken die NERGENS OP SLAAN! Denk dat ze echt flink de balen heeft van haar ongenuanceerde uitspraken die kant nog wal raken. Heb al zoooooooooooooooooo veel mensen gehoord die aan haar ergeren. Zowel bij Planet.nl als bij het Panorama. Joop Reichart heeft goede stukken geschreven in de panorama. Echt goede inside informatie en dan is het zo jammer dat ilse deze artikelen van de panorama zo'n amateuristische stempel meegeven. Denk dat ze dat volgend jaar zeeeeeeeeeeeker anders gaan doen....niet?

SpeedyHJ

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #23 Gepost op: 1-12-2003, 00:26:32 »
zal toch wel...of nie dan  ;D

Offline Henk-Jan

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #24 Gepost op: 2-12-2003, 01:07:23 »
Ja wat moeten ze anders!

SpeedyHJ

Offline Michele

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #25 Gepost op: 2-12-2003, 14:42:35 »
Relax. Waar maken we ons eigenlijk druk om? Zoveel mensen zoveel meningen en dit is er 1... Joop heeft ook bepaalde feiten niet geheel volgens waarheid weergegeven in de Pano (HenkJan, jij moet toch ook hebben gelachen bij die foto van Martin die jou moest voorstellen?)maar om je daar nu zo druk om te maken. Laat het los.... Het zijn maar momentopname's en waar gehakt wordt vallen spaanders (om lekker in de cliché's te blijven). Zolang jezelf maar weet hoe de waarheid in elkaar zit nietwaar?

Michèle (de lompe, directe, eigenwijze etc. etc.) ;)

Offline Dick in Orde

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #26 Gepost op: 2-12-2003, 17:58:55 »
Michele, ik heb je gemist jl zondag op Schiphol. Heeft niks met Ilse te maken , maar toch...
Geeft niet hoor.
Was maar een spelletje.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #27 Gepost op: 3-12-2003, 14:21:32 »


Ilse: "Ellen mag bellen"
 
Gepubliceerd op woensdag 03 december 2003
 
Psychologe Ilse zal de Planet Race-kandidaten volgen. Wekelijks geeft ze haar commentaar op de gebeurtenissen in de Race. Wie is de leider van de groep, wat zijn de zwakke kandidaten en wie is de stille kracht? Ilse geeft het antwoord! Een verslag van de eerste week.
In het begin van de planet race ergerde Ellen zich nog aan Michele. Ze was niet sociaal genoeg. Zelf probeerde ze zich juist wel sociaal op te stellen. Als groep hadden ze elkaar immers nodig om samen iets te bereiken. Haar sociale gedrag heeft haar tot ver in het programma gebracht. Al had Ellen steeds de rode band om, ze werd er niet uitgestemd.

Meer stemmen
Sinds het vertrek van Henk-Jan is ze als een blad aan een boom omgedraaid. Plotseling is ze ook de populairste. Heeft het vriendinnetje van Henk-Jan de stemmen van zijn fans erbij gekregen? In ieder geval draagt ze trots zijn witte Speedy-HJ hoofddoekje. Is Ellen zo stoer, omdat ze populair is geworden? Ze neemt nu steeds het voortouw. Aardig is ze niet meer, want: ‘Het is nu ieder voor zich. De overwinning komt immers dichterbij.’ En dat is te zien. Op de fiets racet ze ver voor ze uit. De mannen zuchten zich moeizaam naar de finish.

Egoïstisch
Leuk vinden Peter-Paul en Vincent deze ommezwaai niet. Zelfs de meestal zo voorzichtige Vincent noemt Ellen ronduit egoïstisch. Nu Ellen besluit voor de overwinning te gaan is de sfeer meteen te snijden. Blijkbaar zijn de mannen niet in staat om het met elkaar nog leuk te maken. De beelden waarin ze samen duizend meter moeten klimmen zijn leuk voor de toeschouwers, niet voor de deelnemers. Ellen en Vincent zeuren over andere mensen die alleen maar zeuren. Peter-Paul neemt zijn toevlucht maar weer tot bedelen om sigaretten.

Slinken
Naarmate Ellen die week vaker de telefoon krijgt zien de heren hun kansen slinken. Straks mag ze ook nog een van hen wegsturen… Vincent, nog altijd onschuldig, denkt dat ze geen van hen beiden honderd procent vindt, maar dat ze zal kiezen voor degene die ze net iets meer vindt. Maar dat zal Ellen niet doen - zij gaat immers voor de overwinning en kiest strategisch.

Stemmen
Zoals verwacht mag Ellen aan het einde van de week haar man voor de komende week kiezen. Peter-Paul heeft vooral fysieke kracht; Vincent is slim en analytisch. En dus moet Vincent het veld ruimen, ze verwacht dat hij haar meest geduchte concurrent zal zijn. Dat ontlokt Peter-Paul de volgende uitspraak: ‘Ik voel mijn zin groeien om keihard te winnen.’ Dat belooft nog wat voor de komende week… Wie gaat er winnen? Een vrouw met ballen - of een man met wallen?

Ilse



Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=549931/contentid=424443/sc=55c7b6

Offline showa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • elke verandering is geen verbetering
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #28 Gepost op: 3-12-2003, 17:22:16 »
IK hoop niet dat Planet haar betaald
voor dit onzinnige relaas.
Want het is weggegooid geld, als je als psychologe zoiets hebt gemeld.
Ook de Sint heeft het gelezen.
Maar hij heeft zijn oordeel (over Ilse) nog niet geveld.
De Sint staat open voor alle gedachten en zal ook Ilse dat geven, wat ze verwachte.
De Sint hoopt dan ook op een eerlijke strijd die 1 van de avo`s naar de overwinning lijdt.
Sint heeft z`n pieten al naar Ilse toegestuurd.
Met de boodschap, het heeft nu lang genoeg geduurd.
Stop nu maar met de psychologie van de koude grond.
En help de gidsen met de hint.
Iedereen weet nu wel, wat jij ervan vindt.

De Sint,
« Laatst bewerkt op: 3-12-2003, 17:24:26 door showa »

Offline marco polo

  • Forumlid
  • ontdekkingsreizen is een kunst
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #29 Gepost op: 3-12-2003, 17:48:05 »
Als Ilse op de loonlijst van Planetrace staat en volgend jaar daar een vacature ontstaat , ken ik nog wel een gegadigde voor die vrije plek.

Het bovenstaande is niet geheel vrij van enig eigenbelang, veel fantasie en weerspiegelt niet altijd de werkelijkheid. Deze toevoeging is echter alleen van toepassing voor hen die mijn reisverhalen niet kennen. de anderen hadden dit natuurlijk al lang in de gaten.
jong geleerd is oud gedaan, was ik maar jong gebleven

Offline showa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • elke verandering is geen verbetering
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #30 Gepost op: 3-12-2003, 18:20:53 »
Citaat
Als Ilse op de loonlijst van Planetrace staat en volgend jaar daar een vacature ontstaat , ken ik nog wel een gegadigde voor die vrije plek.
Het zou een welkome verheldering zijn voor de planetrace. Wat mij getreft mogen ze contact met je opnemen.

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #31 Gepost op: 3-12-2003, 18:55:42 »
Als Ilse op de loonlijst van Planetrace staat en volgend jaar daar een vacature ontstaat , ken ik nog wel een gegadigde voor die vrije plek.

Het bovenstaande is niet geheel vrij van enig eigenbelang, veel fantasie en weerspiegelt niet altijd de werkelijkheid. Deze toevoeging is echter alleen van toepassing voor hen die mijn reisverhalen niet kennen. de anderen hadden dit natuurlijk al lang in de gaten.

 ;)

Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #32 Gepost op: 3-12-2003, 23:38:17 »
Aan: De organisatoren van de PlanetRace
Betreft: offerte psycho-on-logische verslag van de TV beelden PlanetRace 2004

Neutrale opsomming van feiten: € 250
Toevoeging vermeende positieve karaktereigenschappen: € 25 per stuk
Toevoering vermeende negatieve karaktereigenschappen: € 35 per stuk
Aanwijzen van schuldigen in conflicten: € 100
Aanwijzen van slachtoffers in conflicten: € 50
Positie van een underdog aandikken: € 50
Mannen als watjes betitelen: € 75
Vrouwen als bitches afschilderen: € 75
Vermeende relaties aandikken: € 200
Ruzies aandikken: € 200
Tim Immers afzeiken: gratis
Tim Immers niet afzeiken: € 250

Bovenstaande bedragen zijn per aflevering en inclusief BTW.

In afwachting van uw afwijzing,

Met vriendelijke groet,
(hoogachtend kan ook, maar dat kost € 50 meer)

Kid






Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #33 Gepost op: 4-12-2003, 02:51:16 »

De Sint hoopt dan ook op een eerlijke strijd die 1 van de avo`s naar de overwinning lijdt.


Ik hoop dat het dan niet al te pijnlijk gaat worden voor de avo's  ;D ;D ;D

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #34 Gepost op: 4-12-2003, 07:22:03 »
moet goedkoop blijven en in dat lijstje is tim afzeiken gratis

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline marco polo

  • Forumlid
  • ontdekkingsreizen is een kunst
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #35 Gepost op: 4-12-2003, 18:58:19 »
Van een mug een olifant maken volledig gratis.

Kosten voor het voer van die olifant 1000 euro.
jong geleerd is oud gedaan, was ik maar jong gebleven

Offline Fie Ro

  • Forumlid
  • Het forum is helemaal dit !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #36 Gepost op: 4-12-2003, 23:15:59 »
Wie verre reizen maakt, kan veel verhalen...
Wie lulkoek schrijft, zou ik niet betalen...
 ;)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #37 Gepost op: 5-12-2003, 00:18:52 »
Wie verre reizen maakt, kan veel verhalen...
Wie lulkoek schrijft, zou ik niet betalen...
 ;)
;D ::ok::grrrrrrrrrrrrijnnzzzzzzzzzzzzzzzz
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #38 Gepost op: 5-12-2003, 10:14:33 »
Ik vind dat dit topic een erg kinderachtige tint krijgt  :-[



Het lijkt wel of Ilse nu alle frustraties omtrent de PR gepresenteerd krijgt. Ze is niet bij de avo's aanwezig geweest en schrijft haar stukjes nav de tv beelden en de dagboeken. Hoe het werkelijk zit weet ze dus niet. En dat blijkt ook, achteraf.

Ik heb daar in ditzelfde topic al eerder een opmerking over geplaatst:
Citaat
Misschien is het geen gelukkige keuze geweest om Ilse (of welke andere psycholoog dan ook!) alleen n.a.v. tv beelden en dagboeken een stuk te laten schrijven. Dat heeft echter m.i. niet zoveel met Ilse te maken. Ik denk dat elke psycholoog tegen deze beperkingen zou aanlopen, gewoonweg omdat er niet de mogelijkheid is om met de avo's zélf te spreken.



Het is nogal makkelijk om Ilse nu af te kraken vind ik. Ik zou zo zeggen: doe je best en doe het volgend jaar zelf. Dan kunnen we zien of je het er beter van afbrengt. En dan zul je ook merken dat je het vast niet leuk vindt om, ondanks dat je je stinkende best doet, als persoon afgekraakt te worden.



O maar dit is humor, hoor ik nu alweer een aantal mensen zeggen.
Daar heeft Jeffrey H. Goldstein (verbonden aan de vakgroep sociale en organisatiepsychologie van de Rijksuniversiteit Utrecht) eens een lezing over gegeven 'Is lachen gezond? De psychologie van de humor':
Citaat
Ofschoon Freud bijna vijfentwintig jaar nadat hij zijn boek over moppen schreef, eraan toevoegde dat humor ook verlichtend kan werken in moeilijke omstandigheden, denken velen met hem dat grappen maken en lachen vooral symptomen zijn van onderdrukte agressieve en seksuele driften. Dat deze evenals de inhoud van dromen, waarop Freud zijn theorie over de humor baseerde, symbolische middelen zijn om je agressie of seksuele voorkeur jegens iemand te uiten. Uit onderzoek blijkt inderdaad dat verreweg de meeste humor agressief of seksueel is. Wat Freud beweerde is dus waar, al is het misschien om een andere reden.

Bron: http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/29/39/humor.html



Punt.



Offline Henk-Jan

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Ilse de Psychologe
« Reactie #39 Gepost op: 5-12-2003, 11:29:47 »
Hoi Lukiam,

Jij vind dat het topic een nogal kinderachtig topic wordt. Tja... ik vind de reacties van de psychologe kinderachtig! Gewoon domme opmerkingen van haar kant.  Dan is het natuurlijk niet raar dat mensen zich daar over uiten op een nette manier.

Ik kan me niet voorstellen dat er psychologen zijn die uitspraken willen doen zonder enige basis te hebben om tot die uitspraken te komen. Mijns inziens moet je dan als psychologe zeggen: "van afstand verslag doen, en dan ook nog van vertekende televisie beelden? Daar kan ik geen verslag van doen als psychologe, dus ik doe hier niet aan mee. Ik ben immers geen beunhaas".

Ben het wel eens dat we nu voldoende hebben gezegd over de psychologe. Meer aandacht aan besteden lijkt mij dan ook nutteloos.

Groeten Henk-Jan