Auteur Topic: stratagie bepalen voor de planetrace  (gelezen 4441 keer)

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
stratagie bepalen voor de planetrace
« Gepost op: 31-10-2003, 08:35:26 »
met nog maar 1 dag tegaan voor het begin van de planetrace

is het mischien goed het eens over een gezamenlijke stratagie tehebben
van hoe we alle avonturiers op tijd op dat cp krijgen

we weten dat er overal op de meewerkende site's hint's verstopt kunnen zijn die leiden naar het juiste cp

ook zullen we wel iets van foto's krijgen
die iets met het cp temaken hebben

mij lijkt het als je iets weet en er 100% zeker van bent
dat je het het beste hier op planetrace.org kan zetten
en niet geheim houden

als etw bv hint 1 weet planetamazone hint2 planetracevincend hint 3
en dat voor zich gaan houden wordt er kostbare tijd verspeelt met dingen zoeken die al bekend zijn

waardoor de 6 avonturiers het cp mischien niet halen
en dus bij het laatste cp van de week geen 5000 euro krijgen voor de pot

ik neem aan dat jij wilt dat jou favoriete avonturier wel zoveel mogenlijk geld wint over 6 weken

alle avonturiers op michelle na hebben een eigen plek waar ze terecht kunnen
gebruik die als denktank
en planetrace.org als verbinding tussen alle denktanken

ook hebben de meeste avonturiers een eigen chat
gebruik ook die als denk tank en bv die van planetrace.org als snelle backbone om info over gevonden hints door fans van andere avonturiers door tekrijgen

door samen tewerken als gidsen en als de avonturiers samen werken en niet iemand die door zijn enkel gaat laten liggen maar die dan met zijn alle dragen naar het cp

komt iedereen in zo'n kort mogenlijke tijd aan en dat is goed voor de prijzen pot



« Laatst bewerkt op: 31-10-2003, 08:38:08 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2003, 09:16:42 »
met nog maar 1 dag tegaan voor het begin van de planetrace

is het mischien goed het eens over een gezamenlijke stratagie tehebben
van hoe we alle avonturiers op tijd op dat cp krijgen

we weten dat er overal op de meewerkende site's hint's verstopt kunnen zijn die leiden naar het juiste cp

ook zullen we wel iets van foto's krijgen
die iets met het cp temaken hebben

mij lijkt het als je iets weet en er 100% zeker van bent
dat je het het beste hier op planetrace.org kan zetten
en niet geheim houden

als etw bv hint 1 weet planetamazone hint2 planetracevincend hint 3
en dat voor zich gaan houden wordt er kostbare tijd verspeelt met dingen zoeken die al bekend zijn

waardoor de 6 avonturiers het cp mischien niet halen
en dus bij het laatste cp van de week geen 5000 euro krijgen voor de pot

ik neem aan dat jij wilt dat jou favoriete avonturier wel zoveel mogenlijk geld wint over 6 weken

alle avonturiers op michelle na hebben een eigen plek waar ze terecht kunnen
gebruik die als denktank
en planetrace.org als verbinding tussen alle denktanken

ook hebben de meeste avonturiers een eigen chat
gebruik ook die als denk tank en bv die van planetrace.org als snelle backbone om info over gevonden hints door fans van andere avonturiers door tekrijgen

door samen tewerken als gidsen en als de avonturiers samen werken en niet iemand die door zijn enkel gaat laten liggen maar die dan met zijn alle dragen naar het cp

komt iedereen in zo'n kort mogenlijke tijd aan en dat is goed voor de prijzen pot


Hi Jeroen,

Het team "The Revengers" post haar vindingen, oplossingen en uitwerkingen op haar forum die open staat voor iedereen. Hou het dus maar in de gaten?

Cheers,
MaestroNL
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #2 Gepost op: 31-10-2003, 09:45:28 »
Goh Jeroen,......wat een goed idee toch weer. precies de rol die planetrace.org zelf voor ogen stond. Heel mooi dat onze users ook die mogelijkheden ziet van deze site.
Voorts komt er onder PR-stuff zoveel mogelijk achtergrond info over het land waar men zit plus handige links etc. Ik roep jullie op, als jullie handige links vinden die door te geven, zodat deze kunnen worden toegevoegd.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Hanja

  • Forumlid
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #3 Gepost op: 31-10-2003, 10:26:22 »
Dat is voor dit jaar inderdaad een erg goed idee Jeroen, want het komt dit jaar niet aan op het sturen van alleen je eigen avonturier, maar op het zo snel mogelijk binnenloodsen van alle avonturiers samen, en dan werkt het het beste als we allemaal goed samenwerken. Bij het insturen van het CP zet dan natuurlijk ieder zijn eigen avonturier neer, maar om het CP te vinden is samenwerking inderdaad heel verstandig!!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #4 Gepost op: 31-10-2003, 11:01:52 »
Vergeet alleen niet dat er toch nog een competitie-element in kan gaan zitten....laten we de uitleg op de .nl-site echt toch maar even afwachten
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #5 Gepost op: 31-10-2003, 12:16:16 »
Vergeet alleen niet dat er toch nog een competitie-element in kan gaan zitten....laten we de uitleg op de .nl-site echt toch maar even afwachten

Inderdaad!

We weten nog niet eens hoe het spel er voor de fans uit gaat zien, dus laten we nog even wachten om nú al een strategie te bepalen.

Want: als het inderdaad zo is dat wij als fans voor alle avonturiers CP's moeten gaan zoeken lijkt het me niet zinvol om via verschillende fora en chatrooms kontakt met elkaar te onderhouden. Dan moet je nml. constant van forum naar forum en van chatroom naar chatbox switchen. Mij lijkt het dan handiger om alles hier te bespreken: dus hier in de chatroom en hier op het forum. Zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Mijn advies is dus  ook: eerst afwachten wat de precieze rol van de fans wordt en dán pas strategie en plaats van uitvoering bepalen.

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #6 Gepost op: 31-10-2003, 12:33:03 »
Ja, want wat gaat er gebeuren wanneer iedereen met zijn stem tegelijkertijd een checkpoint door dient te geven en dat alleen de stemmen van de goed doorgegeven checkpoints voor jouw avonturier meetellen ?
Dan krijg je WEL een competitie element en gaat Jeroen's tactiek direct verloren, want dan is het juist zaak om je oplossing alleen binnen de eigen supportersgroep te verspreiden.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #7 Gepost op: 31-10-2003, 13:06:01 »
Ja, want wat gaat er gebeuren wanneer iedereen met zijn stem tegelijkertijd een checkpoint door dient te geven en dat alleen de stemmen van de goed doorgegeven checkpoints voor jouw avonturier meetellen ?
Dan krijg je WEL een competitie element en gaat Jeroen's tactiek direct verloren, want dan is het juist zaak om je oplossing alleen binnen de eigen supportersgroep te verspreiden.


Wat er ook gebeurd bij ons blijven onze hints en oplossingen openbaar. Wij strijdden voor de zwakste in de groep, en dat kan elke week weer iemand anders zijn  ;D
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #8 Gepost op: 31-10-2003, 18:59:09 »
het door geven van je cp is ook gelijk je stem sec

maar het is van groot belang dat de avonturiers binnen de tijd die wij hun over laten binnen komen willen ze geld zien aan het einde van de ettape

1 sec telaat de laatste is weg 5000 euro

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #9 Gepost op: 31-10-2003, 23:50:31 »
Ja Jeroen dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is dus het volgende.
Stel jij geeft een CP naam door en je stemt op Peter-Paul en ik geef een CP naam door en ik stem op Ellen.
Het CP dat jij doorgegeven hebt is goed, dat levert Peter-Paul in dat geval een punt (stem) op.
Het antwoord dat ik gegeven heb was fout, hierdoor krijgt Ellen dan geen stem, omdat mijn antwoord fout was.

Dit lijkt mij de meest logische gang van zaken.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:stratagie bepalen voor de planetrace
« Reactie #10 Gepost op: 1-11-2003, 08:41:31 »
Laten we nu nog eventjes geduld hebben en afwachten hoe het allemaal écht in zijn werk gaat.
Dán kunnen we gezamenlijk een strategie bepalen.

En er is hier genoeg kennis in huis (fans van vorig jaar) om een goede strategie snel op poten te hebben.