Auteur Topic: CP8  (gelezen 15920 keer)

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:CP8
« Reactie #20 Gepost op: 4-11-2003, 22:32:34 »
Lukiam Leg eens uit
waar is exact CP8?

Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP8
« Reactie #21 Gepost op: 4-11-2003, 22:38:39 »
Dus als ik het goed begrijp, gaat iedereen gewoon de kaart lek prikken, zodra er ook maar  één hint is, zonder dat daar zelfs maar 1 woord over gesproken is. ???
Dus als we weer een hint krijgen, hoeven we niks meer op internet te zoeken, maar alleen maar prikken!
Heel erg jammer :'(

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP8
« Reactie #22 Gepost op: 4-11-2003, 22:42:09 »
Lukiam Leg eens uit
waar is exact CP8?


Weet ik (nog) niet, ik kreeg alleen die melding op het prikken.
Ik weet niet wie het geraden heeft en wat het CP is.

Offline Tinus PlanetRacer

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP8
« Reactie #23 Gepost op: 4-11-2003, 22:49:08 »
Op het eiland Itaparica, ten westen gelegen van Salvador
dit kwam ik tegen op internet.....hier zaten indianen en boeven enzo....
nu de vraag, hoeveel ten westen?

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP8
« Reactie #24 Gepost op: 4-11-2003, 22:52:27 »
Hallo,

Ik heb het checkpoint geraden
het is een eiland tussen Natal en Fortaleza
zit rechts een bruin vlekje.

Volgens mij heet het Roca

Gr. Rogier Koershuis
 dit kwam ik tegen

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP8
« Reactie #25 Gepost op: 4-11-2003, 23:05:21 »
inderdaad "ver in zee" een klein bruin vlekje,  rechts schuin naar boven van de onderste plaats en rechts schuin naar beneden vanaf de bovenste

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:CP8
« Reactie #26 Gepost op: 4-11-2003, 23:09:09 »
Een eilandje, dat wordt zwemmen!!!
even een ander vraagje. Op de planetsite kwam ik deze tekst tegen:

Zodra de Avonturiers het checkpoint Recife bereiken, komt er een nieuwe hint online. Deze is te vinden op de kaart onder het vraagteken, maar ook op onze partnersites staan hints.

Wat en waar zijn de partnersites? Ik heb al ff gezocht maar kon niets vinden.

Help :D


Offline Buzzy

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
Re:CP8
« Reactie #27 Gepost op: 4-11-2003, 23:16:21 »
De partnersites vind je door onderaan op de pagina (zwarte balk)op "mogelijk gemaakt door" te klikken.....
To bee or not to bee...........

Offline Olaf_J

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP8
« Reactie #28 Gepost op: 4-11-2003, 23:17:19 »
Is het volgende checkpoint "braziliaanse Elba" nu al geraden?

Offline Dimammi

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP8
« Reactie #29 Gepost op: 4-11-2003, 23:21:34 »
  ;) eeh ja, Ik heb het ook geraden en moest mijn naam geven en kreeg: "Je gegevens zijn verwerkt". afwachten dus maar

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP8
« Reactie #30 Gepost op: 4-11-2003, 23:21:57 »
Het klopt niet helemaal dat als je een paar milimeter naast het checkpoint mikt dat je dan mist. >:( >:(
Maar ja misschien veranderen ze dit nog in de 5 en een halve week die we nog te gaan hebben.

PR.nl is wel degelijk bezig met het aanpassen van zaken en leest en beantwoord wel degelijk vragen van gidsen en mensen die er mee te maken hebben.

Zie hieronder:

Beste ontvanger,
 
tijdelijk kon je niet met een .com adres het checkpoint kiezen. Dit is inmeddels opgelost
 
Met vriendelijke groet,
 
PlanetRace team
----- Original Message -----
From: RuTj3
To: info@planetrace.nl
Sent: Tuesday, November 04, 2003 9:15 AM
Subject: Fout mailadres????


L.S.

 

Op de een of andere manier kan ik de lokatie niet aanprikken, Hij geeft weer dat mijn e-mailadres het niet doet.

Hoe kan ik dit verhelpen???

 

Bij voorbaat dank,

Rutger van Vreeswijk


Hoop datsomige mensen nu toch weer een beetje hoop hebben gekregen dat PR.nl wel degelijk naar ons luisterd. Zonder ons zijn zij nergens......

 
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline Andrea_W

  • PR-poolwinner 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stem op Peter-Paul !!
Re:CP8
« Reactie #31 Gepost op: 4-11-2003, 23:22:18 »
Volgens mij is het laatste CP al geraden, nl. een eilandje tussen Natal en Fortaleza! Heb daar die pin opgezet en dat was goed!

P.s. Jij bent toch Olaf Johannes??  :D

Andrea

Offline Dick in Orde

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP8
« Reactie #32 Gepost op: 4-11-2003, 23:22:57 »
 Begrijp er nu niets meer van.Ik prikte op het eilandje.
Kreeg de boodschap: gefeliciteerd checkpunt gevonden u komt in aanmerking voor vliegreis. Moest naam opgeven en krijg later een mededeling: er is een fout opgetreden in de bewerking.Wat betekent dit?

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP8
« Reactie #33 Gepost op: 4-11-2003, 23:24:33 »
Bij mij niet, bij mij zijn de gegevens bijgewerkt...... :P
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP8
« Reactie #34 Gepost op: 4-11-2003, 23:37:46 »
Van site PR:

"Nog nooit is een checkpoint zo snel geraden in deze race. Niets dan lof voor de Gids die zich zo inzet voor de Avonturiers."

Niets persoonlijks tegen jou hoor Marretje, maar planet doet nu net of er niemand meer aan het zoeken is.

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP8
« Reactie #35 Gepost op: 5-11-2003, 00:00:03 »
Niets persoonlijks tegen jou hoor Marretje

Hahahah, dat is niet zo aardig Looney, hahaha.

Maar moet er wel om lachen.
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP8
« Reactie #36 Gepost op: 5-11-2003, 00:15:01 »
Checkpoint ontdekt

Fernando de Noronha


Na de Avonturiers in Olinda de nacht doorgebracht hebben, zullen ze morgen naar het eiland Fernando de Noronha gaan. Nog nooit is een checkpoint zo snel geraden in deze race. Niets dan lof voor de Gids die zich zo inzet voor de Avonturiers.


Zodra de Avonturiers morgen van checkpoint Olinda op weg gaan naar Fernando de Noronha, kunnen jullie weer op zoek naar het volgende checkpoint.

Bron:  http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45


Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP8
« Reactie #37 Gepost op: 5-11-2003, 00:17:40 »
Hint verklaard

Fernando de Noronha


Deze hint bleek erg simpel te zijn, getuige de recordtijd waarmee deze ontcijferd is.


 


Het Bazilliaanse Elba: Elba was een Frans eiland waar Napoleon jaren als politiek gevangene vastzat. Het eiland Fernando de Noronha had een zelfde functie voor Brazilië.

Bron: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45

Offline Sciolto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...dacht dat PP toch wilde stoppen met roken :)
Re:CP8
« Reactie #38 Gepost op: 5-11-2003, 00:51:40 »
Een kort CP8 relaas:

De planetrace is voor mij nieuw. Vorig jaar niks meegekregen van de hele heisa, maar dit jaar moest ik er wel aan geloven aangezien mijn broertje het in zijn kop haalde om mee te gaan doen  ;D

Al snel werd duidelijk dat de meer ervaren racers maar moeilijk konden wennen aan de nieuwe PR trend, en ik moet zeggen dat ik ook wel in een dip raakte van al die mini dartjes, mm-werk endezo, en als newby voel je je toch al zo 'achtelijk'.

Met de hints van het afgelopen etmaal nog in gedachten, waaronder de twee uitersten "heel erg mooi" en (wat) moeilijker "(2x5)+27= ach laat maar",...
begonnen we even na 22:00 op ETW headquarters toch te rafelen aan de Brazliaanse Elba.

Velen voegden de daad bij het eerder gedane woord, of wel eerst stemmen, en daarna zien we wel. Na op mijn gemak te hebben gestemd terug naar de chat alwaar de eerste brainwaves loskwamen. Er was een hotline naar Brazilie voor zover ik begreep, en Monica had al snel de suggestie van Fernando de Noronha. Een wilde gok ? Niet echt naar later bleek, want Ria had inmiddels een link naar dat fijne reisbureau gevonden.

http://www.sunrisetravel.nl/brazilie/Rondreizen/FernandoDoNoronha/2eFS_Fernando_b.html

Het leek net of de brochure werd gevolgd gedurende de race. Maar waar lag dat eiland dan precies? Ik besloot om direct de interactieve atlas van de Winkler Prins DVD er maar bij te pakken, en een zoekopdracht op Noronha bracht al snel de juiste kaart tevoorschijn. Laat er nou net een vlekje op de kaart staan waar ik een eiland verwacht. Snel een schermprintje gemaakt. Het nieuws verteld in de chat room. JPEG gebakken in PS en gepost op het net. Linkje plaatsen op het ETW forum onder cp8 en toen was het 22:40. Een half uurtje na de hint en allemaal teamwork als je het mij vraagt. Een mooie opsteker ook. Iedereen kon zich ook lekker uitleven met prikken daarna, want de vliegtuigtickets vlogen ons om de oren, reeds :)

Morgen ben ik waarschijnlijk niet van de partij, want onderweg, maar anders ben ik zeker weer staande bij op Donderdag.

Ron Langeveld (aka Sciolto)

« Laatst bewerkt op: 5-11-2003, 00:56:15 door Sciolto »
Goede wijn heeft ook geen haast.

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:CP8
« Reactie #39 Gepost op: 5-11-2003, 07:26:08 »
namens alle etw-ers dank ,Ron.
Zo is het idd gegaan en het was weer ouderwets.
En bijzonder gezellig.Ik prikte er weer iedeere keer naast,maar zoals het er uit ziet,zit heel etw in de race voor vliegtickets. ;D