Auteur Topic: CP 6  (gelezen 28310 keer)

Offline Chef

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace is het helemaal !
Re:CP 6
« Reactie #100 Gepost op: 4-11-2003, 13:47:08 »
Recife zou kunnen, daar heb je ook een vliegveld...
Planetrace? pfoe, van al die hints raak ik al buiten adem!

Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 6
« Reactie #101 Gepost op: 4-11-2003, 13:48:43 »
Ze moeten vandaag 2 checkpoints vinden? Moeten ze dat dan lopend doen?
Dan is dat vliegveld veel te ver: 30 km

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #102 Gepost op: 4-11-2003, 13:50:48 »
Het CP is geraden!!!!!!!!!!!!!

Iemand heeft geprikt en kreeg de reaktie: helaas iemand anders is je voor geweest.

Ik weet nog niet waar het CP is, het schijnt net boven Jaboäto (vlakbij Recife) te liggen.

En natuurlijk weer de reakties van andere fans: daar heb ik ook geprikt en dat was mis.
Waarschijnlijk was het juiste CP dus weer milimeterwerk....
« Laatst bewerkt op: 4-11-2003, 13:54:28 door lukiam »

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 6
« Reactie #103 Gepost op: 4-11-2003, 13:52:07 »
ik denk vliegtuigje schuin boven de cirkel met 38
Reclif is wel ver weg

Offline Debster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • This is Art!!!
Re:CP 6
« Reactie #104 Gepost op: 4-11-2003, 13:52:14 »
Het is inderdaad geraden, het is bij het vliegveld van Recife!!!

Ik had daar ook geprikt, maar was net te laat en zat er net naast... ;D
Debster

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:CP 6
« Reactie #105 Gepost op: 4-11-2003, 13:55:23 »
Hier moet je prikken:
(Dus niet OP het bolletje van Cavaleiro, want das fout...)  :(

« Laatst bewerkt op: 4-11-2003, 13:57:10 door Pim »
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #106 Gepost op: 4-11-2003, 13:57:44 »
Ik ben héél benieuwd welke uitleg aan de hints planetrace.nl ons geeft .....

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 6
« Reactie #107 Gepost op: 4-11-2003, 13:59:25 »
pffffffffff

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 6
« Reactie #108 Gepost op: 4-11-2003, 14:01:10 »
Ja lukiam....ik ook

Offline scrabby

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 6stukje tekst vertaald
« Reactie #109 Gepost op: 4-11-2003, 14:55:42 »
Imand Anders Acabou de laatste Echte Braziliaanse hoop om een medaille van goud van de Spelen Olímpicos DE Sydney te brengen. Caveleiro Rodrigo Person, nummer 1 in wereldwijd het rangschikken, werd geëlimineerd in de concurrentie van sprongen in de test van hipismo. Rodrigo ging slechts in het spoor binnen vereisend aan nul zijn passage om de olímpicorubriek te veroveren, aangezien Khaled Al Eid, van Saudi-Arabië, een gebrek in de vorige passage had gemaakt. Rodrigo haalde de eerste hindernis neer en zou overgaan tot sattle van kwestie voor het geval geen dat hij plus geen gebrek beging
 >:(

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #110 Gepost op: 4-11-2003, 15:19:59 »
Checkpoint geraden

Busstation Recife


De hints bleken moeilijker dan verwacht, maar het volgende checkpoint is tenslotte toch geraden. De Avonturiers moeten van de camping naar het Busstation in Recife. De coördinaten zijn doorgegeven. Zodra ze op zoek gaan naar het checkpoint Recife kunnen jullie het volgende checkpoint raden.

Bron: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #111 Gepost op: 4-11-2003, 16:11:11 »
Sorry hoor.... hebben jullie de uitleg van het "rekensommetje" meegekregen....???

Natuuuuuuuuuurlijk is de combinatie 18/3/6 de enige combinatie die tot 27 leidt..... pfffffff dat we dat niet gezien hebben zeg !!

en begrijpelijk natuurlijk dat dat min-teken niet écht een minteken was....

dus nu moeten ze vanaf waar ze zijn in 50 minuten in recife zien te komen.... wat een bull !

(maar toch zit ik hier weer.... kan het maar niet laten ** zucht ** )

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #112 Gepost op: 4-11-2003, 16:26:09 »
Hints, de uitleg



Voor het checkpoint Recife hebben we drie hints online gezet. Deze kon je vinden door te klikken op het vraagteken onderaan de kaart.

De eerste hint:


( 2 x 5 ) + 27 = CP – i
Deze heeft voor de nodige hoofdbrekers gezorgd. Het is een letterpuzzel.

( 2 x 5 ): Gebruik twee keer de 5e letter van het alfabet, dus twee keer een e (5).

 + 27 :Tel daar een combinatie van de volgende letters bij op: r (18), c (3) en f (6). Even puzzelen!

 = CP – i  Is het checkpoint minus de i. Dus een r, een e, een c, een f en nog een e is samen 'recfe' tel daar een i bij op en je krijgt Recife.




De tweede hint:

Already heard the news?


Wij hebben de juiste plek nog steeds niet ontvangen...


Als je het Engelse woord voor ontvangen (receive) hoort, had je jezelf de oplossing verteld.




 


 
Hint nummer drie:

The Cavaleira will Receive the message at the airport

Cavaleira: Plaats vlakbij Recife


at the airport: Ook vlak bij deze plaats.


Receive the message:  Recife is de boodschap en een hoofdletter R om het belang van dit woord te benadrukken.




Inmiddels is er weer een nieuwe hint te vinden op de kaart onder het vraagteken. Ontcijfer deze en prik het checkpoint op de kaart. De Avonturiers hebben je nodig voor hun volgende checkpoint!


 





Bron: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 6
« Reactie #113 Gepost op: 4-11-2003, 16:31:04 »
 :P dankie lukiam  :D

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #114 Gepost op: 4-11-2003, 16:36:56 »
Ik begrijp ook niets van die rekensom looneyCe.

Het is inderdaad een bepaalde manier van denken waar we dus nog niet opgekomen waren (na úren puzzelen).
En wij ons maar lens zoeken naar coördinaten, telefoonnummers, vluchtnummers, buslijnen en wat dies meer zij  :-[ :-[

Ik denk dat wij te ruim van geest zijn voor dit soort hints van planetrace.nl  ;)  ;) ;)

Offline Gone

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #115 Gepost op: 4-11-2003, 23:23:10 »
Citaat
= CP – i: Is het checkpoint minus de letter i. De naam van het checkpoint bevat dus de letter i en twee keer een letter e.

Goed onthouden dus: bij Planet kan - ook + zijn. Je weet natuurlijk nooit of dit nog van pas kan komen!! Waarschijnlijk zal blijken dat in een volgende aanwijzing een mannetje ook een vrouwtje kan zijn en een olifant desnoods een muis is...  ;)

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:CP 6
« Reactie #116 Gepost op: 5-11-2003, 11:36:08 »
dit is een wiskundige manier van weergeven. Vaak worden de getallen aan een kant van het = teken gezet en de variabelen (dus letters) aan de andere kant.
Als je -i naar de andere kant van het = teken haalt wordt dit een +i, dus dan klopt het wel weer.
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline Gone

  • Forumlid
Re:CP 6
« Reactie #117 Gepost op: 5-11-2003, 14:45:50 »
 ;D

Pfff....Weet meteen weer waarom ik wiskunde heb laten vallen toen ik mijn pakket moest samenstellen...  ;)