Auteur Topic: Onduidelijkheid in de spelregels  (gelezen 13528 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Onduidelijkheid in de spelregels
« Gepost op: 2-11-2003, 14:50:57 »
Morgen gaat er een mail naar Advance om onze bevindingen wat betreft de ondoorzichtigheid van de spelregels etc mee te delen. Ik heb al een aantal onduidelijkheden hieronder vermeld, maar ik doe zelf niet echt mee met het zoeken ( veel te druk met de site  ;)), en weet niet alle hobbels en bobbles.
Dus graag in dit topic melden wat er voor jullie niet duidelijk is, dan kan dat gelijk meegenomen worden. hebben jullie al antwoord op een item uit het onderstaande, beantwoord die dan ook hier in het topic.

Wat zijn de onduidelijkheden.
  • Het pin zetten op de kaart. Ik konkludeer dat je per aanwijzing een keer die pin mag neerzetten. Zodra die aanwijzing is opgelost  mag iedereen de volgende aanwijzing zoeken en weer die pin neerzetten. wat ik ook merkte is dat als je het fout doet, je als abbonnee van Planet Internet nog een poging mag wagen
  • Wanneer is de volgende hint aan de beurt, met andere woorden krijgen wij nieuwe aanwijzingen zodra er slechts 1 gids de goede oplossing heeft gestuurd of moeten dat er 2 of meer zijn??
  • Hoeveel CP's heeft een etappe? En hoe gaat het dan met het stemmen. Als je per CP 1 x mag stemmen op je avonturier en halfweg de week wordt geteld wie de meeste en wie de minste stemmen heeft, en nog niet alle CP's zijn gevonden, wat dan??
  • Wordt inderdaad halfweg de week de stemmen geteld, zoals eerder gemeld of wordt dat later?
  • Als je als eerste gids het CP gevonden hebt, biedt dat enigerlei voordeel voor iets of iemand)
  • Bij het VVV gebouw, wat de oplossing was moest je precies op de C prikken anders was het fout, velen hebben wel op het gebouw geprikt wetende dat dat het goede antwoord was, maar niet precies op die C...stembeurt voorbij.....
  • Is het prikken gekoppeld aan het stemmen? Dus als je een fout cp prikt is mijn stem dan fout en dus nadelig voor de avonturier waarop je stemt?

« Laatst bewerkt op: 2-11-2003, 20:13:59 door mapel »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #1 Gepost op: 2-11-2003, 14:54:25 »
Nog meer onduidelijkheden:


- ook al weet je het cp.. en je zet je pin erop.. is het afhankelijk van waar je het zet of het goedgekeurd was. Iedereen wist het vvv te vinden.. maar je moest precies op de C prikken.. WAAR MOET JE DUS PRIKKEN?

- is het prikken gekoppeld aan het stemmen? Dus als ik een fout cp prik is mijn stem dan fout en dus nadelig voor de avonturier waarop ik stem?

clautje
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #2 Gepost op: 2-11-2003, 14:57:01 »
iedereen had het hele gebouw van de vvv door zeeft
maar je moest dus een paar cm van het gebouw dus af zijn en in de C van die tekst prikken dit klopt dan toch niet ?
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline essoG

  • Forumlid
  • Zo de Dag zo de Nacht.
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #3 Gepost op: 2-11-2003, 15:17:15 »
Graag vermelden, van hoelaat tot hoelaat de avonturiers mogen reizen.
in nederlandse tijd en wanneer ligt het spel stil.
Dus wanneer komen er geen hints... (goed voor de nachtrust)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #4 Gepost op: 2-11-2003, 16:13:02 »
Graag vermelden, van hoelaat tot hoelaat de avonturiers mogen reizen.
in nederlandse tijd en wanneer ligt het spel stil.
Dus wanneer komen er geen hints... (goed voor de nachtrust)
Essog dat heb ik al vermeld in het topic Datums (start race, uitzendingen, etc.), maar ik zal het je hier nog even melden. De racetijden voor de eerste etappe zijn van 11.00 uur sóchtends tot 21.00 uur s'avonds
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline BettieBoop

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #5 Gepost op: 2-11-2003, 16:16:10 »
Waarom komen Sos berichten 4 uur nadat de race gestart is? blijft dit zo? dan schakel ik mijn imode zeer zeker NIET in. koste me verleden jaar handen vol met geld en ALLE maar dan ook ALLE bericht kwamen als mosterd na de maaltijd.

Offline BettieBoop

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #6 Gepost op: 2-11-2003, 16:18:58 »
Extra vraagje, waarom blijft de resterende tijd op 147 uur staan?

Offline showa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • elke verandering is geen verbetering
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #7 Gepost op: 2-11-2003, 16:20:44 »
stemmen bepaalt volg orde!!!!!!
hoe kan dit als een speler afhankelijk is van de stemmen, dan heb je toch nooit een competitie wie het best en het snelst is. als de speler maar genoeg stemmen krijgt en op tijd is dan kan hij of zij  winnen.
graag uitleg hoe de organisatie hierover denkt (planetrace)

Offline mikado

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #8 Gepost op: 2-11-2003, 16:32:27 »
Een andere onduidelijkheid is of je buiten de racetijd nog wel het (volgende) cp kunt oplossen en vervolgens een pin kunt zetten.Bij mij was dat vannacht mogelijk bijvoorbeeld.
Vanaf hoe laat komen er hints?
Hoe kan ik controleren of ik al voor een bepaald cp op een avonturier gestemd hab?
Kan ik nog voor een vorig cp een stem uitbrengen? (overdag een aantal cp's missen zal zeker gebeuren, maar is dn ook mijn "stemrecht" over die c"' s verbeurd?
Kan er iets aan de duidelijkheid van het doel wat je prik gebeuren, bijv. van kleur veranderen als je er op gaat staan met je cursor.


Offline touchwood

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2003, 16:34:31 »
Ben opnieuw uit en ingelogd en kan nu niet zien dat cp 3 al geraden is, dus iedereen zit voor de kat zijn viool te prikken?

of heeft dit ook alles me het stemmen te maken, dis is nog heel onduidelijk.

duidelijke spelregels graag op de site, zou een hoop ergenis schelen, voorlopig zijn we nog met relatief weinig, moet er niet aan denken hoe het volgende week wordt na de uitzending.
 
Het zou aardig zijn voor de fans om te weten hoe het staat met hem of haar avonturier, op welke plaats enz.

Touchwood


Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2003, 17:01:40 »
Ke kan de plaats zien aan de hand van de foto's Touchwood..

de plaats van de foto is de plaats van de avonturier..
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline MirjamC

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2003, 17:17:04 »
Dat 'prikken' is echt heel onduidelijk. Ik had bij cp3 2 keer geprikt, volgens planetrace was de locatie fout. Kijk je waar die pin dus wel had moeten staan, blijkt het WEL op precies de plek te zijn waar ik dus had geprikt.  ??? Hier baal ik dus echt flink van en is er volgens mij sprake van een duidelijke vorm van 'naaien' (Sorry voor deze taal, maar anders zou ik het dus niet weten te noemen.)
Dus: wat is de marge tuseen fout prikken en goed prikken?
0,0000001 mm?

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2003, 17:39:57 »
Ik kan nog helemaal niet prikken voor cp3! Hoe kan dat dan?
Wat ook vervelend is: als ik de foto oproep, ben ik gelijk de kaart kwijt. Deze moet dan steeds opnieuw opladen.

Offline Nanda16

  • Forumlid
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2003, 18:39:51 »
Vind het een heel goed idee een mail te sturen vanuit de organisatie van planetrace.org. Veel fans/gidsen hebben op eigen houtje al een mail gestuurd met de in dit topic genoemde problemen, maar ik denk dat de mail van jullie eerder op de juiste plek terecht komt!

gr. Nanda
Tis weer lente

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2003, 18:41:33 »
Aangezien jullie hetzelf al hebben verteld waar cp3 ligt kunnen we de coordinaten wel verstrekke. Ja ja, de coordinateneindigen in zee. En krijgen we nu helemaal geen aanwijzingen meer. Wordt het nu blind prikken
 :-\

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2003, 18:44:59 »
Vind het een heel goed idee een mail te sturen vanuit de organisatie van planetrace.org. Veel fans/gidsen hebben op eigen houtje al een mail gestuurd met de in dit topic genoemde problemen, maar ik denk dat de mail van jullie eerder op de juiste plek terecht komt!

gr. Nanda

daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben  ;D ;D
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #16 Gepost op: 2-11-2003, 18:57:53 »
Inderdaad graag ook duidelijkheid over het stemmen:
- overdag ben ik niet online geweest. Cp 2 en Cp 3 zijn in die tussentijd gevonden. Ik heb op dat moment niet mijn stem uit kunnen brengen, want was uithuizig en niet online. Kan ik dan alsnog op mijn avonturier stemmen? Een soort inhaalslag dus? Of is dat niet mogelijk?
- en is alleen het aantal stemmen voor een avonturier bepalend voor of hij/zij in de "gevarenzone" komt of kunnen de fans méér doen voor hun avonturier om hem/haar uit die "gevarenzone" (de minste stemmen dus) te halen? En zo ja: wat kunnen de fans dan nog doen?

- zoeken alle fans nu gezamenlijk naar het volgende CP en strijden ze dus voor alle avonturiers gezamenlijk om ze op tijd binnen te loodsen bij het volgende CP?
Of zit hier ook nog een onderlinge strijd tussen de avonturiers, en dus ook tussen de fans? (competitie-element dus dat verder gaat dan enkel een stem uitbrengen??)

- Waar kunnen we de hints vinden? En wanneer verschijnen de hints online? Verschijnen de hints direkt online als er een nieuwe kaart te voorschijn komt, of is het afwachten wanneer PR zin heeft om de hints online te zetten en blijven de fans tot die tijd misschien wel uren zoeken naar iets wat nog niet eens online staat??

- Wat is het nu van je aanmelden bij de msn?? Krijg je dan snellere info?

- Blijven de oude hints van de vorige CP's online staan, of verdwijnen ze zodra het CP bekend is van de site (net als vorig jaar het geval was)?

- Als 1 fan het Cp goed heeft, hoe worden de andere fans daarover ingelicht? M.a.w.: hoe voorkom je dat je als fan nog volop blijft zoeken terwijl het CP al bekend is (vorig jaar kwam dan het fotospel te voorschijn bijvoorbeeld, zodat je wist dat de voorgaande hints goed opgelost waren). Hoe weten de fans NU dat de hints al goed opgelost zijn? Ik heb weinig zin om me suf te zoeken naar iets wat een ander al gevonden heeft.



« Laatst bewerkt op: 2-11-2003, 19:04:53 door lukiam »

Offline moniquet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:ONDUIDELIJKHEID IN DE SPELREGELS
« Reactie #17 Gepost op: 2-11-2003, 19:33:28 »
en de belangrijkste vraag waarom ze in godsnaam op deze manier de planetrace begonen zijn het lijkt meer op ezeltje prik dit ken iederen idioot

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Onduidelijkheid in de spelregels
« Reactie #18 Gepost op: 3-11-2003, 01:16:40 »
Als de fans het CP gevonden hebben, hoe krijgen de Avonturiers dit dan door?

Ik heb ergens gelezen (sorry, weet niet meer waar) dat de avonturiers dan gebeld worden en coördinaten doorkrijgen.

Maar WIE belt die avonturiers dan? Is dat iemand van planetrace.nl of is dat een fan? En áls het iemand van planetrace.nl is, hoe weten wij (de fans) dan of die persoon van planetrace.nl niet nog eens een uurtje wacht met het doorgeven van de coördinaten van het gevonden CP zodat de avonturiers daardoor weer vertraging oplopen. M.a.w.: is het doorgeven van de info over het juiste CP naar de avonturiers op enigerlei wijze te controleren door de fans?

En wordt dan ergens (en zo ja, waar dan) vermeld dat de avonturiers ingelicht zijn hierover, m.a.w. dat het zoeken van de fans naar dat CP gestopt kan worden?


Ter verduidelijking: vorig jaar verschenen de hints op de off. planet.nl site. Als die hints opgelost waren kwam konden de fans, mbv een kompas, de avonturier de goede kant opsturen. Als de avonturier in de buurt van het CP aangeland was, kwam er voor de fans een fotospel tevoorschijn. Als dat fotospel goed opgelost was konden de fans zélf kontakt opnemen met hun favoriete avonturier om de exacte locatie te omschrijven.
Als de avonturier op die exacte locatie gearriveerd was kwamen er nieuwe hints op de site en wisten de fans weer dat ze konden gaan zoeken.

In de huidige versie van PR mis ik deze duidelijkheid dus!

Graag reaktie van planetrace.nl
« Laatst bewerkt op: 3-11-2003, 01:30:40 door lukiam »

Offline RedFlag

  • Forumlid
  • Een goede slotemaker gezocht
Re:Onduidelijkheid in de spelregels
« Reactie #19 Gepost op: 3-11-2003, 14:12:25 »
Wat ik naast al het bovenstaande UITERMATE irritant vind is die promo-slogans voordat je de kaart kunt zien . . .
Go Ellen Go!  Go Ellen Go!