Auteur Topic: CP 12  (gelezen 30626 keer)

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:CP 12
« Reactie #100 Gepost op: 7-11-2003, 11:42:11 »
heb ik gedaan en het is fout  ???  ???  :-\
we're back :(

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:CP 12
« Reactie #101 Gepost op: 7-11-2003, 11:45:55 »
Iets bovenin het centrum van het rondje  ;D :D :o
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline Carolien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stem op Vincent!
Re:CP 12
« Reactie #102 Gepost op: 7-11-2003, 11:49:17 »
is het cp geraden dan?

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #103 Gepost op: 7-11-2003, 11:52:29 »
Ja bij mij was het goed ik kreeg een groene pin. ;D
Er zijn daar veel suikerrietvelden en om het eilandje Itamaraca is veel gevochten....het ford was steeds in andere handen. Zo ver was ik net.

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #104 Gepost op: 7-11-2003, 11:54:35 »
Guess that's it voor ons deze week. HAHAHAHAHA Precies op tijd klaar om aan de Fanrace te beginnen.... hoef je je niet schuldig te voelen dat je het spel aan het doen bent, terwijl je eigenlijk moet zoeken voor de avo's  ;D

Suc6 allemaal !

Eneh.... ik heb vertrouwen in Planetrace voor volgende week. Deze week hebben ze al aardig geluisterd naar onze klachten en deze hier en daar aangepast.

Op naar het volgende continent !


OJAH>>>>> VERGEET NIET OP JE FAVO-AVO TE STEMMEN.... DIT IS JE LAATSTE KANS VOOR DEZE WEEK !!!!

Offline The Red Devil [TRD]

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go HJ !
Re:CP 12
« Reactie #105 Gepost op: 7-11-2003, 11:55:08 »
He bah alweer:
Bah, HJ eruit ! .... GO ELLEN !!

Offline Carolien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stem op Vincent!
Re:CP 12
« Reactie #106 Gepost op: 7-11-2003, 11:57:28 »
zeker weten? ik krijg geen pin meer, kan iemand anders nog wel pinnen?

krijg net nog andere theorie: 22 = elftal (11+11)
er is een houten stadion waarvan de voetbalclub een wolf in het embleem heeft.

Wolf: drie biggen theorie
Houten stadion: dit houd jullie zoet(zoethout) -> hout...

snappen jullie het nog. Is niet mijn theorie hoor ;)


Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP 12
« Reactie #107 Gepost op: 7-11-2003, 12:02:54 »
hahah het is in ieder geval goed gedacht carolien. Het is helemaal zo gek nog niet.

Maar over dat zoet, ik blijf bij mijn theorie dat het over suiker gaat waar Maurits de IV ook mee te maken heeft gehad.

En er zijn ook een hoop suikerplantages in dit stadje.
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CP 12
« Reactie #108 Gepost op: 7-11-2003, 12:07:32 »
http://www.superhotelsavings.com/itamaraca-brazil-tourist-information.phtml

Deze site verklaart een heleboel.

Het zal wel goed zijn, maar het was wel weer gemillimeter. Ik heb er twee punaisies aan besteeds, beide fout. Ik zal wel niet zo goed kunnen mikken, denk ik ;)
« Laatst bewerkt op: 7-11-2003, 12:09:07 door kaneel »
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Sciolto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...dacht dat PP toch wilde stoppen met roken :)
Re:CP 12
« Reactie #109 Gepost op: 7-11-2003, 12:31:22 »
http://www.superhotelsavings.com/itamaraca-brazil-tourist-information.phtml

Deze site verklaart een heleboel.

Rietsuikervelden worden genoemd ja, en deze site verteld een hele boel, maar verklaringen voor de hints zie ik niet. Misschien dat je wat voorbeelden kunt geven ?

Ik wacht nog even op de uitleg van de organisatie, maar als het weer zo vergezocht is als die keer met die formule, dan geef ik het puzzelen definitief op en stem ik alleen nog maar.

Ron Langeveld (a.k.a. Sciolto)
Goede wijn heeft ook geen haast.

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP 12
« Reactie #110 Gepost op: 7-11-2003, 12:41:11 »
Zulke post vind ik dan weer een beetje jammer he.

Als het allemaal veel te makkelijk is is er ook nix aan dan is het de hint lezen en prikken maar.

Beetje jammer.

Ik vind dat de hints wel zo moeten zijn dat er enig speurwerk voor nodig is. En dat was in dit geval ook zo.

We hebben de afgelopen week een paar hints gehad die niet 1, 2, 3 te verklaren waren. (en vooral de hint van Refice). maar we hebben daarin tegen ook hints gehad die binnen een uur goed geprikt waren (hoewel dat ook enige moiete kost omdat de Avo's GPRS gebruiken en we dus secuur moeten prikken)

En daarom snap ik de "gidsen" (als we die gidsen mogen noemen) die de hele tijd comentaar hebben. Als je het te moeilijk vind dan moet je gewoon niet meedoen. En de mensen die wel mee willen doen moeten gewoon doen wat ze nu ook doen en dat is gewoon per CP zijn of haar gedachten blijven posten zodat iedereen het kan lezen en daar ook mogelijkheden in kunnen zien.

Ik hoop dat er nog wel wat Gidsen overblijven die wel willen en zullen blijven puzzelen.

Ik hoop niet dat ik hiermee sommige mensen beledigd heb, maar zo denk ik er nou eenmaal over. Het wie het niet met me eens is moet dat dan maar laten weten.

iedereen is gek behalve wij!!!

Offline Sciolto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...dacht dat PP toch wilde stoppen met roken :)
Re:CP 12
« Reactie #111 Gepost op: 7-11-2003, 12:48:56 »
Rutger,

Ik weet dat je PP tot het eind blijft supporten. Ik hoop dat je snapt dat ik dat ook doe, alleen zou ik wel graag gerust gesteld willen worden in het feit dat een CP uberhaupt geraden kan worden op basis van de hints. Het gaat me er niet om dat er af en toe makkelijke of moeilijke CP's zijn; de hints moeten logisch en (achteraf) verklaarbaar zijn. Ik begin te twijfelen of dat met CP12 wel het geval was.

Ron Langeveld (a.k.a. Sciolto)
Goede wijn heeft ook geen haast.

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP 12
« Reactie #112 Gepost op: 7-11-2003, 12:54:31 »
ik denk dat we hier vandaag of morgen wel antwoord op zullen krijgen aangezien het meerdere hints waren.
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline flap

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #113 Gepost op: 7-11-2003, 13:11:28 »
mijn pyzzeltje was, ik zal het voor jullie uitleggen:
zonder uitzicht op zee= fort, een fort is niet weg te blazen en zoet is suikerplantages, je komt dan op maurits va nassau en zijn fort orange.
Dit was mijn gedachtengang en dus goed geprikt.

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP 12
« Reactie #114 Gepost op: 7-11-2003, 13:15:48 »
Dit was ghelemaal geen slechte gedachtengang Flap,

Maurits had er inderdaad ook mee te maken, die stond op de ansichtkaart.

Verder was er ook de hint nachtpuzzelaars part IV. Laat Maurits van Nassau nu Maurits de IVde zijn.

In ieder geval goed gezocht met zijn allen, ga zo door.
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline flap

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #115 Gepost op: 7-11-2003, 13:19:41 »
Vandaag zijn de Avonturiers om 8.30 lokale tijd verder getrokken naar het volgende checkpoint. Met drie uur tijdsverschil komt dit neer op 11.30 NL-tijd. Net op tijd hebben de Gidsen het checkpoint weten te raden. De Avonturiers gaan op weg naar Forte Orange.

Voor 15.40 zullen zij dit moeten passeren, pas dan zal er 5000 euro aan het prijzengeld worden toegevoegd.
Binnenkort kun je op de kaart gaan zoeken waar etappe twee van de PlanetRace verder zal gaan. Waar ter wereld racen zullen de Avonturiers verder racen? Markeer jouw punt op de kaart.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #116 Gepost op: 7-11-2003, 13:28:41 »
Hoi Flap,
Voor de duidelijkheid heb ik het nieuws maar even gekopieerd.




Voor 15.40 aankomen

Avonturiers racen naar laatste checkpoint etappe



Vandaag zijn de Avonturiers om 8.30 lokale tijd verder getrokken naar het volgende checkpoint. Met drie uur tijdsverschil komt dit neer op 11.30 NL-tijd. Net op tijd hebben de Gidsen het checkpoint weten te raden. De Avonturiers gaan op weg naar Forte Orange.

Voor 15.40 zullen zij dit moeten passeren, pas dan zal er 5000 euro aan het prijzengeld worden toegevoegd.
Binnenkort kun je op de kaart gaan zoeken waar etappe twee van de PlanetRace verder zal gaan. Waar ter wereld racen zullen de Avonturiers verder racen?

Bron: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CP 12
« Reactie #117 Gepost op: 7-11-2003, 13:29:28 »
Rietsuikervelden worden genoemd ja, en deze site verteld een hele boel, maar verklaringen voor de hints zie ik niet. Misschien dat je wat voorbeelden kunt geven ?

Ron Langeveld (a.k.a. Sciolto)

Maurits IV : 2x2 of 2+2
Het fort is niet omver te blazen
En dan inderdaad het suikerverhaal

Hij is lastig, dat ben ik met je eens. Ik zou er in mijn eentje ook niet zo snel opgekomen zijn. Het is juist door de opmerkingen hier op het forum dat je in een bepaalde richting gaat zoeken. Daarom is het ook belangrijk dat er zoveel mogelijk speurders zijn. TOCH??
En jij dus ook!!!

laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #118 Gepost op: 7-11-2003, 19:05:42 »
Fort Orange?

hints verklaard


De hints die de Gidsen op onze site (en andere plaatsen) konden vinden, waren zeker niet makkelijk deze keer. Uiteindelijk bleek er toch iemand te zijn die Fort Orange op het eilandje Itamaraca heeft weten te prikken.

Net op tijd overigens, bijna hadden de Avonturiers weer vastgestaan op hen vertrekpunt van vandaag. Zij blijven jullie hulp als Gidsen nodig hebben!


"22 zonder uitzicht op zee": Dit fort is in 1641 gebouwd door Nederlanders ter bescherming van de haven van het eiland. Origineel had dit fort 35 kanonnen gericht op zee. Hiervan zijn er nog 13 over. Dus 22 kanonnen zijn in de loop der tijd verdwenen, en hebben logischerwijs geen uitzicht op zee meer.

 

"i'll huff and i'll puff and i'll blow your house down": Eerst is dit fort opgetrokken uit hout, later is dit vervangen door steen. Net als in het sprookje van de drie biggetjes, alleen dan zonder een ‘fortje’ van stro.

 
"Dit houdt jullie wel zoet": Deze hint heeft betrekking op het eiland zelf. Daar bevinden zich een aantal suikerplantages.
 

"Heb je die ansichtkaart nog? Was leuk geweest als ze hier vandaan ook een kaartje hadden gestuurd":
Deze hint heeft betrekking op de allereerste hint die we deze etappe gaven. Een ansichtkaartje van Maurits en Johanna. Dit slaat op de bouwer van dit fort Orange: Johan Maurits van Nassau.




Bron:  http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45


Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #119 Gepost op: 7-11-2003, 19:18:49 »
Het spant erom

Checkpoint halen of niet



Op een uur van het laatste checkpoint van deze eerste etappe van de PlanetRace 2003, begint het erom te spannen of zij dit op tijd zullen passeren. Zoals het er nu naar uitziet is nog niets zeker. Vanaf Recife nemen de Avonturiers een vliegtuig naar het eiland Itamaraca.
Eenmaal aangekomen zullen zij zich op topsnelheid naar het fort moeten navigeren met behulp van de coördinaten van het checkpoint Fort Orange. Of zij dit allemaal op tijd redden is hoogst onzeker. Wij houden je op de hoogte



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45