Peter-Paul wint
En is helemaal kapot
In het laatste stuk naar het checkpoint heeft Peter-Paul zijn fysieke karcht weer eens bewezen. Met ruim tien minuten voorsprong is hij de eerste die over de ‘streep’ in Saas Fee komt.
Al vanaf het moment dat de twee finalisten het langlaufparcours opgaan neemt Peter-Paul een snelle voorsprong. Ellen probeert hem bij te houden maar het fysieke geweld van Peter-Paul is teveel voor de Brabantse. Al snel ligt ze een heel stuk achter en begint ze het ergste te vermoeden; Peter-Paul gaat dit winnen en verdient dus een kamer voor de nacht. Maar ook Peter-Paul valt het zwaar en gedurende de race krijgt hij een kleine inzinking. Ellen kan hierdoor weer een beetje bijtrekken, maar het mag niet baten. Eenmaal bijgekomen zet Peter-Paul er weer vaart achter en als een speer volbrengt hij de rest van het parcours. Als hij op het checkpoint aankomt stort hij helemaal in, zo stuk is hij nog niet geweest deze PlanetRace. Zonder een woord uit te kunnen brengen neemt hij de sleutel van de welverdiende hotelkamer aan en gaat zitten op een steen. Het zweet gutst van hem af. Na hij een snickers gegeten heeft, om de bloedsuikerspiegel weer op peil te krijgen, kan hij eindelijk iets uitbrengen:
‘Ik moest winnen, het moest toch een keer gebeuren dat ik wat win in de PlanetRace. Ik ben in vier weken nog niet zo stuk geweest.’ Als Ellen bij het checkpoint aankomt blijkt dat zij ook tot het uiterste gegaan is en zit er net als Peter-Paul helemaal doorheen. ‘Ik denk bijna iedere dag dat het de zwaarste dag tot nu toe was, maar vandaag was echt de zwaarste dag van de hele race!’ En dan heeft ze ook nog eens geen slaapplaats voor de nacht. Peter-Paul, de galante heer, wil de kamer best met haar delen en biedt dat ook aan, maar dat staan de spelregels niet toe. Ellen moet zelf een onderkomen zien te regelen. Een kleine pleister op de wond is de troostprijs die zij krijgt omdat ze tweede werd. Tim biedt haar een lekker etentje aan, in ieder geval een kleine troost, het zoekt altijd beter op een volle maag dan op een lege.
Bron:
http://www.planetrace.nl/main.php