Een vraag voor de "afrika-gangers" onder ons.
Ik heb nogal wat reacties gezien op het feit dat de grens passeren in Afrika de nodige wachttijden met zich mee kan brengen.
Ik zelf neem aan dat ze niet nog dagen op dit continent blijven. Denken jullie (als experts) dat het de moeite is om het risico te lopen oponthoud te hebben bij de grens Tanzania/Kenia (of is de kans daar juist niet zo groot)
Als de kans op strubbelingen aan de grens groot is, dan neem ik aan dat ze niet naar Nairobi gaan, maar in Tanzania blijven en daarvandaan verder te reizen.
Is moeilijk te zeggen.
Het vasthouden bij de grens is bij elk afrikaans land aanwezig. Afhankelijk hoe de pet van de betreffende douanier staat wordt je langzaam of nog langzamer doorgelaten.
Of je nu overland gaat of vliegen: bij beide opties zul je de grens over moeten gaan. Gezien de veiligheidssituatie in Kenia verwacht ik dat de avo's eerder zullen vliegen dan overland gaan. Daarnaast gaat vliegen natuurlijk een stuk sneller dan met vervoer overland.
Ik verwacht dan ook, net als mapel, dat ze zullen vliegen.
Ik verwacht niet dat de avo's Nairobi zelf zullen bezoeken. Die stad wordt tenslotte niet voor niets Nairobbery genoemd.