Auteur Topic: Etappe 3 CP 5  (gelezen 15424 keer)

Offline Stella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #40 Gepost op: 16-11-2003, 02:43:11 »
Yola, ctrl printscreen, knippen en plakken ;)
Sorry, ik heb geen prinscreen :(
Succes ;)

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #41 Gepost op: 16-11-2003, 02:44:14 »
Nee, is al ok.
Ik had namelijk misgeprikt!
Maar proficiat!

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #42 Gepost op: 16-11-2003, 02:52:29 »
Even kijken of het lukt (voor een volgende keer)

Offline BabieLu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ehhh, iemand de kerstman nog gezien?
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #43 Gepost op: 16-11-2003, 02:57:24 »
Lekker zeg: kom je net van een vlucht van zoveel uur met waarschijnlijk een tussenstop af, kennie meteen weer t vliegtuig in...  8) 8) 8)
Paraplu's te koop!!!

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #44 Gepost op: 16-11-2003, 04:16:52 »
Misschien is het wel weer een tussenstop..... zoveel landen en dan net als vorig jaar weeeeeeeer australië (en ga nu niet zeggen... australië is zo groot en vorig jaar waren ze in een heel ander deel.... dat weet ik ook wel)

Hadden ze beter in Auckland kunnen blijven.

Misschien stappen ze nu wel van vliegtuig naar vliegtuig om zo over een paar dagen in Nederland uit te komen. Ze zijn nu aan het testen of we nog wel zoeken naar cp's ;) hahahahhaha

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #45 Gepost op: 16-11-2003, 08:13:54 »
Dus niet :'(
 ( voordat ik het forum verknoei met m'n geklungel :-[I)
Ik vraag manlief morgen wel (ligt beneden op de bank te slapen)
Maar ga ondertussen wel nog ff verderzoeken ::vergroot::
Mapel, en jullie2tjes:  bedankt voor de uitleg ::ok::

Sita lees http://www.planetrace.org/topic,4850 hier effe hoe je het precies moet doen laatste bericht su6
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Karnel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #46 Gepost op: 16-11-2003, 08:30:24 »
WK rugby in Australie. Vandaag heeft australie gewonnen van Nw Zeeland mat 22-10. Gespeeld in het Olympic Stadium in Sydney. Ik heb geprikt op Sydney. Waaschijnlijk iets er naast. Succes verder
Zie nu dat het toch Sydney is. Wedstrijd daar gespeeld
Uitslag 22-10. Wel als eerste geprikt, maar weer een duizendste er naast. Wat een spel!!!

Offline Mellie

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #47 Gepost op: 16-11-2003, 08:50:53 »
Mellie,

Als ik prik, geeft die nog niet aan dat het cp geraden is.. dus het is idd niet geregistreerd. Ik heb nog wel een prik mogelijkheid over.. en die wil ik dan best op jou naam zetten hoor...

clautje

Heel lief van je, maar zoals je dus al ziet en merk, zijn er meerdere mensen die prikken zodat ik dus geen kans maak op een vliegticket...het is een principekwestie.
Verleden jaar werkte Toshi niet naar behoren (hoewel er mensen zijn die hem weer graag trug zien)en nu werkt Prikker niet.

Offline Muisje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Robbie is mijn hobby
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #48 Gepost op: 16-11-2003, 15:03:21 »
Heb net zitten kijken met BabieLu en om 4.40 nz time komt het vliegtuig uit Santiago (nr LA801)aan op Auckland en om 6 uur vliegt ie weer naar Sydney, al waar hij om 7:25AM, ausie time aankomt...........

Bron: http://www.sydneyairport.com.au/fids/flightinfo.asp?sel=1&Airline=*&City=Auckland&Date=17/11/2003
« Laatst bewerkt op: 16-11-2003, 15:04:54 door Muisje74 »

Offline BabieLu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ehhh, iemand de kerstman nog gezien?
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #49 Gepost op: 16-11-2003, 15:06:39 »
ALS ze in t vliegtuig van Santiago naar Auckland zitten, en we kunnen aannemen van wel, dan arriveert vlucht LA801/QF322 om 0440 Auckland tijd. Dat is 1640 NL tijd.
Hetzelfde vliegtuig, met hetzelfde vluchtnummer gaat vervolgens om 0600 Auckland tijd weg naar ........................ SYDNEY!!!  :o

De verwachte aankomsttijd op Sydney is 0725 Sydney tijd, 2125 NL tijd...
Paraplu's te koop!!!

Offline Stella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #50 Gepost op: 16-11-2003, 15:09:22 »
Ze kunnen blijven zitten! ;)

Aankomst in NZ:http://www.auckland-airport.co.nz/flight_info.php?leg=A&range=I

Vertrek vanuit NZ:http:Er zijn twee vluchten,de LA801 en de Qf322 (06:00)

Offline BabieLu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ehhh, iemand de kerstman nog gezien?
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #51 Gepost op: 16-11-2003, 15:13:48 »
Ze kunnen idd blijven zitten Stella.  ::ok::

Maar het is maar 1 vlucht. Dit is een geval van codesharing, waarbij ze voor meerdere maatschappijen vliegen, die elk hun eigen vluchtnummer eraan geven.
Zoals bv ook (bijna) alle KLM vluchten een NorthWest vluchtnummer hebben.
Dus ze kunnen met hetzelfde vliegtuig idd in een keer door naar Sydney...

Bananen,

Babie
Paraplu's te koop!!!

Offline Muisje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Robbie is mijn hobby
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #52 Gepost op: 16-11-2003, 15:16:57 »
Dat zeg ik..........GAMMA

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #53 Gepost op: 16-11-2003, 15:56:52 »
Dan mogen we aannemen dat ze in het vliegtuig slapen en dat ze in Sydney meteen verder gaan, 07.25 is een mooie starttijd voor PR, de hele dag nog voor je.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #54 Gepost op: 16-11-2003, 16:17:49 »
Heb net advance aan de telefoon gehad. De avonturiers landen om 16.30 nederlndse tijd in Auckland. Dan is het daar 04.30 en al 17 november (maandag dus) Ze hebben dan een rust pauze en vliegen rondom 02.00 uur nederlandse tijd (AKLtijd ca 16.00 uur) naar Sydney.

Waarom er nog geen nieuwe update te zien is en nieuwe hints voor het volgende CP is omdat ze Auckland nog niet hebben bereikt. Eigenlijk zouden wij pas weer nieuwe aanwijzingen voor CP6 mogen verwachten als ze in het vliegtuig zitten naar Sydney, maar omdat dat midden in de nacht is komen die eerder waarschijnlijk aan het eind van de middag.
Ik hoop dat jullie dit weer een beetje geruststelt. Nog even wachten dus en jullie kunnen weer door. Onder tussen......joh los een paar CPeetjes op van de planetFANrace  hahhaa.... ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline BabieLu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ehhh, iemand de kerstman nog gezien?
Re:Etappe 3 CP 5
« Reactie #55 Gepost op: 16-11-2003, 16:29:28 »
Als ze deze info dan op de nieuwssite zetten!!!

Thanks Mapel... :-*
Paraplu's te koop!!!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Etappe 3 CP 5
« Reactie #56 Gepost op: 18-11-2003, 11:57:57 »
Sydney verklaard

Hints uitgelegd


We zijn jullie nog een hoop uitleg over de hints verschuldigd. De afgelopen dagen zijn er een behoorlijk aantal de spreekwoordelijke revue gepasseerd. Daarom hier de eerste in een reeks ‘hints uitgelegd’ deel een, Sydney.

Hint nummer een: een afbeelding van een album van REM.
Dit refereert aan Australië en haar oorspronkelijke bewoners, de Aboriginals. Zij hebben geen geschreven geschiedenis. Alles dat ze weten wordt van generatie op  generatie verteld in verhalen. Dit noemen ze 'Dreaming'. R.E.M staat voor rapid eye movement (de staat waar je in verkeerd als je droomt)
De titel van de plaat: Reveal (onthul, laat weten), door dit ‘Dreaming’ onthullen zij de geschiedenis. Meer weten? Kijk hier eens.

Hint nummer twee: een afbeelding van een doos waar een broodmachine inzit.  Op de doos staat Warrane. Dit verwijst net als hint een naar australie en haar oorspronkelijke bewoners. Maar nu wat specifieker naar Sydney; Warrane was naam die de de aboriginal naam voor Sydney. Het schijnt dat Warrane al zo’n 50 000 jaar bewoond wordt. Er zijn maalstenen gevonden die zo oud zijn, en daar komt de broodmachine-hint vandaan. Er zijn geleerden die denken dat het maken van brood als eerste toegepast is door Aboriginals; zie ook hier

Hint nummer drie: een afbeelding van een Amerikaanse vlag met daarop geschreven: Nu gaan we het anders doen.
Meer geschiedenis; Groot Britannie stuurde veel van zijn criminele bevolking naar de VS totdat dit land onafhankelijk werd. Daarna werd Australië de officiële stafkolonie van het rijk. Vanaf de onafhankelijkheid is Engeland het dus anders gaan doen.
Hint nummer vier: een geheel zwarte afbeelding met daarop: 22-10, als er zo gespeeld wordt dan gaan we ergens anders heen.
Weer een rugby hint, en tegelijk een verwijzing naar het feit dat de Avonturiers hier niet zouden bliven.
Afgelopen zaterdag speelden de All Blacks, het Nieuw-Zeelandse rugby team tegen Australie in the Rugby World. Ze verloren met 22-10.

Hint nummer vijf was een afbeelding van een puzzel. Bij elkaar vormde dit de vlag die de Aboriginals aangenomen hebben.

Hint nummer zes liet een gravure van Abel Tasman zien. Deze man presteerde het om zowel Tasmanie als Nieuw-Zeeland te ontdekken, maar Australië volslagen te missen. Het staat er echt niet op refereert naar de kaart die hij hanteerde, waar Australië inderdaad echt niet opstond, ook niet nadat hij er twee landen aan toegevoegd had.

Wil je alle afbeeldingen nog eens bekijken, klik dan op de foto.



Bron:  http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45


PS: dat op de foto klikken om alle hints nogmaals te zien moet je maar even op de .nl site doen. Ik weet nml. niet hoe dat hier te plaatsen  :'(