Auteur Topic: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!  (gelezen 9578 keer)

Offline Vassago

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #20 Gepost op: 18-11-2003, 13:02:14 »
Wat een gezeik zeg..
Ik doe al mee vanaf het begin en ik heb nog nergens last van gehad..

Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #21 Gepost op: 18-11-2003, 13:25:54 »
Beste allemaal,

Ontgaat jullie iets? Volgens mij wel! Overigens wil ik eerst aangeven dat 1 persoon iets niet ontgaat: Mapel. Mapel is voor mij HET voorbeeld hoe je om kan gaan met je eigen teleurstelling. Natuurlijk begrijp ik het dat sommigen van jullie zich "benadeeld" voelen door de wijze waarop de PR gespeeld wordt. Vergeet echter niet dat dit spel ontwikkeld is voor de massa en niet voor die enkele honderden (super fanatiek en dus geweldige) diehards. Probeer de PR ook eens van die kant te benaderen, zet je eigen ego opzij en speel het spel door de grote menigte ogen. Probeer het is een dag of 2. Laat al die opgekropte negatieve energie los en help je favo Avo!

Succes en veel plezier

Offline Sciolto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...dacht dat PP toch wilde stoppen met roken :)
Re:PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #22 Gepost op: 18-11-2003, 13:49:56 »
Ons ongenoegen over het prikspel is ook al diverse keren hier op het forum verwoord. Ook daar liggen de meningen van ons uiteen met die van de organisatie. Ik heb hun mening ergens op het forum daarover gemeld, maar wil het nog wel eens doen.
De CP's worden te snel gevonden. Dat komt omdat er een groep mensen meedoet die erg veel ervaring hebben of anderszins. De mensen die nog nooit een CP hebben hoeven zoeken  die hebben er dus veel meer moeite mee. Om beide groepen tegemoet te komen is moeilijk. Maak je de aanwijzingen te makkelijk dan is er voor groep A niks aan, Maak je te moeilijk dan is er voor groep B niks aan en haken af.  Om dat een beetje op te lossen hebben ze de prikmarge op 2 pxls gezet. Zetten ze het groter ( is al geprobeerd) dan is het CP echt binnen een zucht gevonden.

Beste Mapel,

Ik waardeer en respecteer je positieve instelling zeer en naar mijn mening wordt er soms inderdaad een beetje onnodig negatief gedaan, maar desondanks is er toch reden om de aanpak van Advance aan de kaak te stellen. Ook de door jou herhaalde argumentatie (van Advance) is niet steekhoudend genoeg (no pun intended) om mij te overtuigen. Niets weerhoudt Advance er van om mensen die puzzelen en vervolgens raak prikken binnen een acceptabele marge te belonen met een groene punaise, in plaats van dat ze gaan denken dat ze fout zaten. Het feit dat het CP dan al is geraden door de "die hards" doet daar niks aan af. Ook nu wordt door de organisatie niet direct op de website verklaard dat het CP al gevonden is. Iedereen krijgt nog de kans om te puzzelen zo. Degene die zelf kijkt naar fora alwaar de oplossing staat vraagt daar zelf om. Overigens vraag ik me af welke "die hard" er genoegen in scheppen om op de pixel nauwkeurig raak te prikken. Het lijkt me meer iets voor gokverslaafden dan voor puzzelaars. En dan is er het fenomeen hints, met name de eerste hints. Eerder klaagde ik al over het gebrek aan logica en gezien de verklaring van een recente hint, namelijk de R.E.M. hint die via de "dreaming" van de aboriginals tot Sydney zou moeten leiden, heeft de organisatie weinig zin om iets te doen hieraan; met zulke vage associaties kun je elke plaats ter wereld aanwijzen. Sterker nog, op hun site zijn ze de puzzelmaker zelfs al complimenten aan het geven omdat het zo lang duurt voordat het CP gevonden wordt, dan vraag ik je. Het begint meer op een koude oorlog te lijken zo. Ik ben inmiddels allang afgehaakt, kon het alleen niet laten even te reageren toen ik Advance's motivatie las.

Groetjes,
Ron
Goede wijn heeft ook geen haast.

Offline jozien

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #23 Gepost op: 18-11-2003, 14:26:23 »
 ??? En maar mopperen en maar klagen.
Denken jullie nu echt dat dat helpt of dat er iets gaat veranderen?
 :-X Planetrace reageert toch niet.

Enige wat helpt is er gewoon mee kappen.

Was vorig jaar een zeer fanatiek speler, maar ze hebben het spel zo verkl--- dat ik na een paar dagen er al mee ben gekapt.

 ::ok:: Goed gedaan planetrace  :'(

En maar roepen we hebben jullie hulp nodig!!!
 ??? Om te prikken of te stemmen zeker.
Volgens mij puzzelen de avonturiers alles zelf uit.
De recessie zal wel meespelen en thevens spelbreker zijn.
Op deze manier hoeven er n.l. niet zoveel prijzen te zijn.
Ze konden vast niet genoeg sponsors voor prijzen vinden.

Mijn advies :-X er allemaal mee kappen en lekker de fanrace spelen waar je nog wel kan puzzelen.
het spel zo laten floppen dat ze volgend jaar wel weer terug moeten naar het oude spel.

 ::vergroot::  Een spel waar je wel weer echt veel moet speuren en echt actief mee kan doen, want dat is er dit jaar niet bij.
Geen spanning geen echt wedstrijdgevoel.
Gewoon veredelde stemzoekers want daar is waar het om draait.

Uit heimwee kom ik af en toe even hier op het forum kijken, maar ook daar wordt je maar  :'( droef van merk ik nu.

Degenen die nog wel meedoen heeeel veeel succes en ik hoop dat er een keer naar jullie geluisterd wordt,zodat jullie je weer echte jagers kunnen gaan voelen zonder :( gezicht.

Voor alle bekenden groetjes en voor Planetrace,
Zak maar lekker in de grond.

Jozien.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 18-11-2003, 14:31:22 door jozien »

Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #24 Gepost op: 18-11-2003, 14:46:19 »
Jozien,

Waar komt je rancune vandaan? Is het omdat er niet aan jou gedacht is? Voel je je achtergesteld? Is een spelletje zo belangrijk voor je dat je bij het minste geringste al in de diepste zwartgalligheid verzand?
Kom op zeg! Met dit soort berichten ben je alleen maar stemming aan het maken. Je geeft het zelf aan: ik ben gestopt. Hou het daar dan bij en vergiftig ons niet met je commentaar. Lees dit forum uit heimwee maar reageer voor de spiegel, wie weet tovert je eigen donderwolk wel een lach op je gezicht. Het is al druilerig genoeg buiten, laat het zonnetje lekker binnen schijnen.

Veel lees plezier maar laat de welwillende spelers spelen zonder jouw commentaar. Lach ze voor je spiegel!

Offline jozien

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #25 Gepost op: 18-11-2003, 14:53:31 »
 ::) Lachen doe ik genoeg hoor wees maar niet bang.

Heb namelijk iets gevonden wat veel leuker is dan planetrace dit jaar.

Heb een gps aangeschaft en ben gaan geo caching.
Heb van de week 8 points opgespoord, dat is tenminste echt speuren.

Maar hoop met het plaatsen van mijn stukje dat planetrace zich eindelijk eens achter de oren gaat krabben.

Want zeg nou zelf het spel is niet meer wat het geweest is.

Zelf heb ik daar nu een leuke nieuwe invulling voor gevonden, dus zo droef ben ik niet.

En het voordeel is nu kan ik op zoek wanneer het mij uitkomt en ben nog lekker buiten bezig ook.
Hiervoor heb ik wel al velen enthousiast gemaakt, omdat het echt de moeite waard is.

Sorry als je je persoonlijk aangevallen voelt, was absoluut niet mijn bedoeling.

Maar zeg nou zelf planetrace is planetrace niet meer.

Prettige dag en groetjes Jozien. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 18-11-2003, 15:02:47 door jozien »

Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #26 Gepost op: 18-11-2003, 15:09:32 »
Fijn dat je zo'n leuke nieuwe hobby hebt! (GPS bij Bever gekocht? geintje...) Laat andere mensen dan ook genieten van hun hobby! Laat iedereen in z'n waarde en vooral laat iedereen doen waar zij/hij zin in heeft. Afkraken is zo makkelijk. Positief denken is even oefenen maar als je het eenmaal onder de knie hebt is alles zo veel leuker.

Veel plezier met speuren! :-*

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #27 Gepost op: 18-11-2003, 16:37:27 »

Mijn advies :-X er allemaal mee kappen en lekker de fanrace spelen waar je nog wel kan puzzelen.
het spel zo laten floppen dat ze volgend jaar wel weer terug moeten naar het oude spel.
Jozien,ik ben bang dat door al het gemopper en de slechte kijkcijfers er volgend jaar helemaal geen pr meer zal zijn.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #28 Gepost op: 18-11-2003, 16:46:12 »
??? En maar mopperen en maar klagen.
Denken jullie nu echt dat dat helpt of dat er iets gaat veranderen?
 :-X Planetrace reageert toch niet.


Dit ontken ik ten stelligste Jozien.
Ik (fan, en niets met .nl of .org te maken hebbend) heb Mark van (Advance) nu een paar keer gesproken n.a.v. mijn eigen ergernissen en frustraties over het spel.
Mijn ervaring is dat Mark open staat voor kritiek en er ook écht wat mee doet.

Voorbeelden?
- Het kompas, dat op partnersites aangeeft dat er een Hint achter zit, knippert niet meer zodat de fans dit symbool niet meer (door het net niet knipperen terwijl je als fan de site bezoekt) over het hoofd kunnen zien.
- Hints: er wordt nu aangegeven hoeveel Hints er per CP zijn, bv 1/3 (wat wil zeggen: Hint 1 van 3 Hints in totaal voor dat CP).
- Hints van vorige CP's zullen van de sites verdwijnen zodra de eerste Hint voor het volgend CP online komt.
- De Hints zijn nu duidelijke foto's en niet meer vage teksten met een interpunktie die niets met de Hint te maken heeft, maar waar de fan zich wel suf op zocht.
- Hintsverklaringen worden nu per gevonden CP duidelijk verstrekt achteraf.

Zo maar wat voorbeelden waaruit blijkt dat .nl wel degelijk wat met onze op- en/of aanmerkingen doet.

Dat de PR anders van opzet is als vorig jaar is duidelijk, en dat was ook vooraf duidelijk.
Dat, in mijn ogen, .nl een aantal steken heeft laten vallen voordat de race begon en ook tijdens de race is ook duidelijk.
Maar bovennoemde voorbeelden tonen m.i. wél aan dat .nl wel degelijk iets met onze kritiek doet.

Alleen gaat het niet altijd zo snel als dat wij graag willen.

Verder sluit ik me geheel bij cootje M aan.




Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #29 Gepost op: 18-11-2003, 17:13:54 »
Je bent een held! Mijn Lukiam! Veel plezier vanavond bij de uitzending

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PR!!!!!! Jullie hebben het voor elkaar hoor!!!
« Reactie #30 Gepost op: 18-11-2003, 18:01:52 »
Je bent een held! Mijn Lukiam! Veel plezier vanavond bij de uitzending

Ben werkelijk heeeel benieuwd naar de kijkcijvertjes van morgen.....
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !