Poll

Welk cijfer geef je aflevering 1?

1
7 (15.9%)
2
2 (4.5%)
3
4 (9.1%)
4
4 (9.1%)
5
6 (13.6%)
6
6 (13.6%)
7
12 (27.3%)
8
2 (4.5%)
9
0 (0%)
10
1 (2.3%)

Totaal aantal stemmen: 44

Auteur Topic: TV - aflevering 1  (gelezen 15567 keer)

Offline nazgul

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 12-11-2003, 19:16:46 »
Nou Bianca,
Ik heb een 4 gegeven :'(
Ik had hetzelfde gevoel als jij, wat een minkukelprogramma. Maar goed dat de avonturiers zo leuk zijn (behalve mopperende roker)
Ik verwacht niet dat het veel beter wordt. Ik snap ook niet dat het cijfer in de poll nog zo hoog is. Zeker mensen die het vorig jaar niet hebben gevolgd. Het enige minpuntje vorig jaar vond ik de laatste aflevering. Voor de rest 500% spannender dan dit jaar!
Groetjes NaZGuL

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 12-11-2003, 19:34:40 »
Een andere tegenvaller was de Planet Race op Yorin. Met gemiddeld 200.000 kijkers (1,4%) blijkt dat ook dit door 12 (!) sponsors gedragen "multimediaproject" niet televisiewaardig. Eerder ging het op RTL4 ook niet goed.

Ik weet niet waar jij je kijkcijfers vandaan haalt maar dit zijn de getallen die gemeten zijn :

Yorin, tijdvak avond
TIJD PROGRAMMA   %AANDEEL WAARDERING PROGRAMMA AANTAL KIJKERS
2202 PLANET RACE 1.5      4.0                  227.000
2249 PLANET RACE 1.3      3.8                  186.000
Interval is gesteld op 3 reclameblokken. Hierna is nogmaals gemeten en is zowel de waardering als het aantal gedaald.

En ik wil niemand ongerust maken maar met dezelfde cijfers is MasterPlan van TV gehaald.
Cheers,
MaestroNL
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 12-11-2003, 19:39:42 »
tv uitzending heb van mij gister een 5 gehad en die plaats ik dus nu weer hier

een tv programa zo als dit staat of valt met de eerste aflevering
is de eerste niet leuk dan komt er voor de kijker geen 2de maar gaat ergens anders naar kijken

ik vond het meer een reisprograma terwijl mij een avonturen programa was belooft

keek zekker net effe 2sec ergens anders naar toen het avontuur langs kwam
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline tinkje

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 12-11-2003, 20:02:25 »
Nee hoor Joreone , ik heb zelf die opmerking van je gezien in de chat toen 'het avontuur' voorbij kwam......

 :P      :P      :P

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 12-11-2003, 21:01:00 »
kijk dat bedoel ik nou kijk ik effe 2sec naar een dame komt gelijk dat avontuur langs
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 12-11-2003, 21:37:20 »
Ik heb de eerste serie van Planetrace niet gevolgd maar ik geloof graag dat het vorig jaar spannender was. Er zit nu dus echt geen spanning in.

Ik kreeg soms het gevoel dat ik naar de Nijmeegse Vierdaagse zat te kijken: lopen, lopen, lopen en blaren doorprikken. De makers hadden de spanning wat meer op moeten voeren door meer aandacht te besteden aan de tijslimiet van de etappe. Een klok onder in beeld ofzo.

En dat "Ik ga nu naar Nederland bellen" van Tim begin me op een gegeven moment behoorlijk op de zenuwen te werken.

Het programma krijgt van mij een mager 6-je. Hopelijk is het volgende week beter. 
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Buzzy

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 12-11-2003, 22:37:29 »
Ik stel voor dat ze Tim die rode band geven!! ;D
To bee or not to bee...........

Offline Sciolto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...dacht dat PP toch wilde stoppen met roken :)
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 12-11-2003, 22:45:26 »
Ik moet zeggen dat ik vooraf mijn hart vasthield, maar het TV programma is me uiteindelijk niet eens tegengevallen. Het geven van wat kritiek is me niet vreemd, en met betrekking tot de "hints" heb ik dat ook wel laten blijken denk ik, maar met de negatieve spiraal waarin deze thread is verzand heb ik toch wat moeite. Iedereen die de hele week van cp naar cp heeft meegeleeft verwacht nu in 60 minuten een samenvatting van alle etappes en tegelijk een betere kennismaking met de avo's plus het eerste begin van een beetje "spanning" wat dat ook moge zijn. Misschien een beetje te hoog gespannen verwachtingen ? Het is 60 minuten TV, inclusief reclame. Wat wil je ? Nu lijkt het alsnof iedereen om het hardst loopt, maar dan om zo negatief mogelijk uit de hoek te komen, waar we eerst allemaal 'knus' indoken.

...en vorig jaar was alles zoooo goed!!  Gatver, waar heb ik dat meer gehoord ?

Gelukkig blijven de avonturiers nog even gevrijwaard van al dit 'moois'

Sciolto
Goede wijn heeft ook geen haast.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 12-11-2003, 22:45:50 »
Ik stel voor dat ze Tim die rode band geven!! ;D


Goed idee BuZZyBee  ::ok::


Misschien kun je dit ook even plaatsen bij het topic: "Kritiek op en advies aan PlanetRace".


Dan doe ik er nóg een voorstel bij: de fans mogen dit keer stemmen!


 ;D ;D ;D

Offline tinkje

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 12-11-2003, 23:24:06 »
Ik moet zeggen dat ik vooraf mijn hart vasthield, maar het TV programma is me uiteindelijk niet eens tegengevallen. Het geven van wat kritiek is me niet vreemd, en met betrekking tot de "hints" heb ik dat ook wel laten blijken denk ik, maar met de negatieve spiraal waarin deze thread is verzand heb ik toch wat moeite. Iedereen die de hele week van cp naar cp heeft meegeleeft verwacht nu in 60 minuten een samenvatting van alle etappes en tegelijk een betere kennismaking met de avo's plus het eerste begin van een beetje "spanning" wat dat ook moge zijn. Misschien een beetje te hoog gespannen verwachtingen ? Het is 60 minuten TV, inclusief reclame. Wat wil je ? Nu lijkt het alsnof iedereen om het hardst loopt, maar dan om zo negatief mogelijk uit de hoek te komen, waar we eerst allemaal 'knus' indoken.
...en vorig jaar was alles zoooo goed!!  Gatver, waar heb ik dat meer gehoord ?
Gelukkig blijven de avonturiers nog even gevrijwaard van al dit 'moois'
Sciolto

Ik denk dat je wel een beetje gelijk heb in dit geval Sciolto.
Ik ben ook geen staker, maar ik heb gewoon de laatste dagen weinig tijd en dan kom je dus al he-le-maal niet aan op je gemak puzzelen toe en met de raadsels die ze nu opgeven, kan je niet halverwege inhaken.
De televisieuitzending kon mij eerlijk gezegd niet boeien, maar misschien komt dat omdat we vorig jaar pas tijdens de uitzending hoorde (officieel dan) wie er terug naar huis kon. Als 'jouw' avonturier die week dan niet zo best gepresteerd had kon dat wel eens in een 'zenuwentoestand' ontaarden.
Na de uitzending gingen dan de lijnen weer open en begon de nieuwe etappe.
Je wist dus om 20.00 uur nog niet waar je aan toe was en voor 24.00 uur zat je al weer in de volgende ronde OF je kon met je groep je biezen pakken en uithuilen..........
DAT was pas 'spanning'

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 13-11-2003, 10:58:49 »
Ik vond de 1e uitzending wel leuk!Ten opzichte van vorig jaar was het veel gestructureerder niet zo chaotisch!
Ik vind sommige negatieve kritiek in dit forum dan ook niet terecht,van te voren is al heftig gediscussieerd over de andere opzet van het spel dit jaar.De regels zijn bekend en met die regels word dit jaar gespeeld aan jouw de keus of je meedoet of niet(niemand dwingt je......)De tv uitzending was een eerste kennismaking met het programma en niet te vergeten de avo's die nog nooit voor een camera hebben gestaan!Ik kijk met veel plezier uit naar de 2e uitzending en ondertussen ga ik lekker verder met zoeken naar de volgende cp's en laat ik me niet uit het veld slaan door een onduidelijke kaart..... ::vergroot::
Als mijn favoriete avo het zo snel op zou geven zou ik niet meer achter haar staan!
Veel plezier de komende 5(!!) weken!!!
 ;)

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 13-11-2003, 13:01:53 »

Sabje weet je wel zeker dat jen naar het goede programa heb gekeken?

 ;)
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 13-11-2003, 13:27:31 »
Ik heb gisteravond de reacties van m'n vrienden gehoord: "Goed dat je er niet inzit, anders hadden we elke week moeten kijken!"

Zegt genoeg lijkt me...
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 13-11-2003, 14:22:56 »
Het is toch zoooo leuk om negatief te zijn...

Afgeven op de prestaties van een ander is erg makkelijk. Als je het zo goed weet schrijf dan een format, ga er mee naar een producent/zender en win de Televisierring!

De beste stuurlui spuien hun kritiek nou eenmaal graag vanaf de wal. Spring eens in het diepe! (Tip laat dan fora als dit maar links liggen...kan best pijnlijk zijn als je uit alle goede wil je nek uitsteekt om iets moois te maken en je best doen wordt beloond met een hakbijl gehanteerd door betweters die zelf niet durven)

Groet en veel plezier de 18e Goed zo PlanetRace!

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 13-11-2003, 14:48:31 »
Cootje ik heb een vraag en ik denk dat velen hier diezelfde vraag hebben.
Waar werk jij??

Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 13-11-2003, 15:10:32 »
Jij denkt bij PR... Helaas! Ik studeer gewoon in Amsterdam. Werken hoop ik over een jaar te gaan doen. Je weet echter maar nooit met deze economie.
Maar heb ik dan zo'n rare gedachtengang? Van negatief denken raak je zo verzuurd. Lees maar eens wat werken van de Dalai Lama dat zal je geest goeddoen. En als het koppie goed gaat gaat alles goed.

Kus Cootje

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 13-11-2003, 15:15:58 »
Het was ook maar een vraag.En ik wist dat er hier veel met diezelfde vraag zaten,maar hem niet wilden of durfden te stellen.
Wij zijn inmiddels al zo vaak door planetrace teleurgesteld,dat we misschien idd wel te negatief gaan denken.En als er dan ineens iemand is die heel erg positief is,gaan bij de meesten toch alarmbellen rinkelen.
Sorry daarvoor. ;)

Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 13-11-2003, 15:41:28 »
is goed! :-*

Offline touchwood

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 13-11-2003, 16:06:12 »
Na al het voorgaande te hebben gelezen, wil ik jullie mijn reactie toch niet onthouden  ;)

Zoals jullie weten heb ik dinsdag gestaakt, en dat had niets met de avo's te maken, als wel de reden waarop het spel gespeeld word, dat is een, vervolgens dinsdag afgereisd naar nijverdal om daar met de H-J fans naar de uitzending te kijken, en dan wacht je toch een teleurstelling  :(

De spannende dingen die er zijn gebeurd in de eerste etappe komen totaal niet in beeld en wordt ook niet over gesproken, zoals een bijna overval en het lang moeten wachten voor het overvaren omdat het water te hoog stond?
Naar mijn mening zijn dat nou juist de krentjes in de pap die het progamma nog enigszinds leuk kunnen maken.
En ook deze reis weer de nodige leugens, zoals de duizende gidsen???????????? Waar zijn deze, ik heb ze "noch gezien, noch gehoord" en dat een avonturier als no 1 had gestaan????????? zeker zitten slapen die dag! want ook dat heb ik niet meegekregen.

Maar goed ik blijf wel doorgaan met zoeken als ik tijd heb, maar er zit meer in de planetrace als er nu uitkomt, en als het zo doorgaat is er volgend jaar geen race meer.

jammer, jammer ,jammer

Touchwood

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 13-11-2003, 16:59:29 »
En ook deze reis weer de nodige leugens, zoals de duizende gidsen???????????? Waar zijn deze, ik heb ze "noch gezien, noch gehoord"

Er zijn nu eenmaal "fans" die met erg veel e-mailadressen stemmen. En dat zijn echt niet allemaal adressen van familie, vrienden of collega's. Daar zitten heel wat fake adressen tussen die aangemaakt zijn om op hun favoriete avonturier te stemmen. Zo kom je al gauw tot het idee dat er duizenden fans meedoen. Maar dat zijn dus ook een aantal virtuele fans om het maar netjes uit te drukken.

Daarbij: niet alle fans melden zich hier of in de chat.