Poll

Welk cijfer geef je aflevering 1?

1
7 (15.9%)
2
2 (4.5%)
3
4 (9.1%)
4
4 (9.1%)
5
6 (13.6%)
6
6 (13.6%)
7
12 (27.3%)
8
2 (4.5%)
9
0 (0%)
10
1 (2.3%)

Totaal aantal stemmen: 44

Auteur Topic: TV - aflevering 1  (gelezen 15566 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
TV - aflevering 1
« Gepost op: 10-11-2003, 10:18:09 »
Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren: de televisie-uitzendingen van PlanetRace gaan beginnen.
Elke dinsdagavond bij Yorin van 22.00 - 23.00 uur De laatste uitzending zal 16 december zijn.

Zorg dus dat je de uitzendingen niet mist!

In dit topic kun je je reakties kwijt n.a.v. de uitzendingen.



{edit: titel topic gewijzigd - Malcolm}
« Laatst bewerkt op: 11-11-2003, 22:20:41 door Malcolm »

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:PlanetRace op televisie
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2003, 10:31:16 »
Omdat ik als fan vorig jaar ook mee heb gedaan aan de PlanetRace wil ik alvast het volgende opmerken:

Wij als fans hebben er al ruim een week opzitten van keihard werken om de juiste CP's op tijd te vinden voor de avonturiers. Vorig jaar kwam ons harde werken als fans in de uitzendingen niet echt uit de verf. Het waren voornamelijk de beelden van wat de avonturiers meemaakten.
Misschien wordt ons werken als fan nu wel vertoond in de uitzending, maar wees dus niet teleurgesteld als weinig of geen aandacht aan ons zweten en zwoegen zal worden besteed.

Omdat wij als fans al grotendeels op de hoogte zijn van het verloop van de race (de CP's waar de avonturiers heen gegaan zijn, Citta die afvalt, etc, etc) zal een aantal dingen die we allicht te zien krijgen al bekend voor ons zijn.
Een week racen kan natuurlijk niet uitgebreid op de tv getoond worden (de uitzending duurt tenslotte maar een uurtje). Ik ben benieuwd waar planetrace.nl de nadruk op zal leggen, m.a.w. wat ze wel en niet zullen laten zien.

In ieder geval hoop ik dat ze wat laten zien van de opdrachten die de avonturiers moesten uitvoeren. Daarvan zijn wij nml. nog niet echt op de hoogte.

Ook hoop ik dat het stemmen van de avonturiers uitgebreid in beeld gebracht gaat worden. In die zin hoop ik dat ze een voorbeeld nemen aan de uitzending van de 'Eilandraad' in Expeditie Robinson.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:PlanetRace op televisie
« Reactie #2 Gepost op: 10-11-2003, 13:44:08 »
Lukiam ik denk dat er nagenoeg geen aandacht gaat zijn voor de fans in de uitzending omdat het een tv uitzending is over de deelneemrs en hun race . Dat deze race niet gedaan kan worden zonder ons geode werk, is men bij advance niet vergeten, maar het komt niet echt over op beeld. Dus denk ik dat Eyeworks zich richt op de belevenissen van de avonturiers.

Helaas weer geen tv-optreden voor de vele fanatieke fans, die hier al een week aan het zwoegen zijn. Wie weet als men dit forum leest  ???
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:PlanetRace op televisie
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2003, 14:54:16 »
Morgen 22.00 op Yorin

Eerste uitzending PlanetRace op televisie




Morgen 22.00 op YorinEerste uitzending PlanetRace op televisieFoto gemaakt met  Digital IXUS 400Morgenavond wordt de eerste aflevering van PlanetRace op Yorin uitgezonden. Vanaf 22.00 uur NL-tijd kun je zien hoe de Avonturiers de etappe Brazilië volbracht hebben. Hoe was de eerste nacht, hoe is de groep onderling. Zie de eerste spanningen en de emotionele stemceremonie waarbij Citta de PlanetRace moest verlaten. Dinsdagavond, kijken dus!



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php





Offline touchwood

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:PlanetRace op televisie
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2003, 16:29:21 »
jammer jammer jammer had zo graag een keer op tv gewild  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

volgend jaar maar in schrijven als avonturier  ::vergroot::

Touchwood


Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:PlanetRace op televisie
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2003, 21:59:54 »
geef effe na de uitzending een cijfer aan het tv programa en vertel waarom je dat cijfer geeft
« Laatst bewerkt op: 12-11-2003, 19:29:23 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2003, 07:28:23 »
ik heb een 6 gegeven,omdat ik het wel een aardig programma vind,maar meer een yorin travel.
Onze avo komt redelijk uit de verf(beter als wij verwacht hadden na al het commentaar op pr.nl van de afgelopen week).De rest vond ik niet zo .

Offline liesvoormies

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2003, 09:57:46 »
Ik vond het programma absoluut waardeloos!!!!!!!!! Totaal geen enkel enthousiasme, inspiratie of aandacht voor de avonturiers. Je ziet alleen maar die domme Tim Immers die drie teksten heeft: "welkom" "goedemorgen/middag/avond" en "aan wie mag ik de telefoon geven". Verder zie je de avonturiers alleen maar een beetje lopen. Geen idee of ze wel of niet in de buurt zijn van een checkpoint, hoeveel geld of tijd ze nog hebben, of de gidsen een beetje hunw erk doen en hoe de avonturiers in de groep leven.

Hoogtepunt van de show was uiteraard Michele. Ik ken haar nu een jaartje of tien en heb haar nog NOOIT zien huilen. Maar ze doet het prachtig!!!!

Planetrace op tv sucks, Michele rocks!!!! 

Offline Klaasje

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2003, 10:48:47 »
Ben het helemaal met Liesvoormies eens, waardeloos programma! Tim Immers kwam zeer gemaakt over, de beelden van brazilie.... die zaten er eigenlijk niet in. Geen aandacht voor de onderlinge relaties. Alles veel te summier en daarmee niet leuk om naar te kijken. Doe dat dus zelf ook alleen nog maar omdat ik Michele ken!
En oja, zou iemand Henk Jan kunnen laten weten:
Henk-Jan: kleren-an!!!!!

Ben benieuwd naar andere reacties!
Klaasje

(en ook ik vond het bijzonder stoere Michele te zien huilen..... de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Heerlijk!!!!)

Offline Micky2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • may the force be with you
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 12-11-2003, 11:57:44 »
Ja tranen doen het altijd goed op TV. Ik zeg dat niet om te katten op Michele hoor, maar ze hadden wat mij betreft inderdaad wat meer aandacht aan de CP's mogen geven en hoe het onderling gaat. Dat en "ik ga nu met Nederland bellen om te kijken wie ik de telefoon mag geven" mag er wat mij betreft meteen uit. Dat kennen we nu wel.
Vond de beelden van het strand met die zandafdaling wel heel leuk, precies zoals ik het me had voorgesteld.
Hopelijk is het volgende week beter.
 ;)
Groetjes Micky2003

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2003, 12:00:42 »
Een andere tegenvaller was de Planet Race op Yorin. Met gemiddeld 200.000 kijkers (1,4%) blijkt dat ook dit door 12 (!) sponsors gedragen "multimediaproject" niet televisiewaardig. Eerder ging het op RTL4 ook niet goed.

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2003, 12:09:05 »
Ook de psychologe is niet erg positief!
(bron:Planet.nl)

Gisteravond de eerste uitzending van Planetrace! De avonturiers zijn natuurlijk via internet te volgen maar het allerleukst is toch om ze in actie te zien. Peter Paul, de joviale Brabander, bleek flink te kunnen zeuren toen hij niet meer kon roken en drinken. Vooral toen de groep het spaarzame budget niet aan sigaretten wilde uitgeven ging hij maar door. ‘Willen jullie dat ik de hele dag sjagerijnig ben of zullen we liever wat uitgeven aan een pakje sigaretten?’ De groep ging niet overstag en Peter Paul liep de rest van de dag bezweet achteraan te zeuren over water, sigaretten en vermoeidheid. Zijn conditie is duidelijk minder dan die van de rest.

De lengte van de tochten en de hitte maakte het behoorlijk zwaar, zeker doordat de deelnemers ook tegen de klok racen. Om de moed erin te houden juichten en klapten de deelnemers voor zichzelf bij iedere binnenkomst. Net als het kinderprogramma meneer Cactus waar ze mee opgroeiden: ‘Applaus voor jezelf!’. Meestal was daar weinig reden toe: bijna iedere dag kwamen ze te laat binnen.

Gedurende de week zag je hoe er twee groepjes ontstonden. Henk Jan en Ellen zijn dol op elkaar. Henk Jan was het vaakst de populairste deelnemer en mocht met Nederland bellen over de coördinaten. Niet dat dat voor de race iets uitmaakt, maar moreel is dat natuurlijk steeds een opkikker. Zijn maatje Ella spreekt het beste Spaans en overlegt meestal met de bevolking. Het jonge guppie Citta hing een beetje bij deze twee. Ze liep de hele week met de rode band en merkte wel dat ze ook bij de groepsleden niet zo populair was. Ze had het hoogste woord maar haar gebabbel was weinig constructief. Verontwaardigd vertelde ze toen voor de camera hoe slecht er naar haar geluisterd werd.

Ella heeft nogal moeite met Michèle. Zo schrijft ze over haar in haar dagboek: ‘Ik denk dat er wel iemand met leiderschapskwaliteiten in de groep zit maar die persoon wil alles zelf regelen en het is jammer dat hij/zij geen gebruik maakt van de kwaliteiten van de andere groepsgenoten. Pas dan ben je een goede leider.’ Ambitieuze Ella zou natuurlijk liever zelf de leiding nemen, maar dan zou ze zich wat minder aan Henk Jan moeten vastklampen.

Aan de andere kant heb je Vincent en Michèle, en zij hebben Peter Paul, die letterlijk steeds achteraan sjokt, op sleeptouw genomen. Vincent is populair in de groep. Tegenslag of niet, hij blijft positief en valt niemand af. Hoewel hij zelf een grote kanshebber is om de race te winnen ziet hij Michèle niet als een concurrent. Toen hij de doorslaggevende stem uitbracht op Citta om te vertrekken zei hij dan ook: ‘Michèle verdient een plek in de finale’.

De komende week wordt het spannend. Waren het tot nu toe vooral de eigen vrienden en achterban van de deelnemers die stemden, nu komen daar veel televisie-kijkers bij. Wie maakte gisteren de leukste indruk op tv? Henk Jan, de sporty guy is een kanshebber. De close-ups van Vincent met zijn mooie ogen waren ook niet verkeerd. Ellen komt over als een warme, leuke vrouw en heeft haar figuur ook mee natuurlijk. Maar hoe zal het Peter Paul en Michèle vergaan? Die nuchtere humor van Michèle heb ik niet gezien. Ze zit er vooral bij als een zakelijke account executive die het allemaal wel zal regelen. En tot slot: het gezeur en gezweet van Peter Paul levert zeker geen extra stemmen op.

Ilse


Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2003, 12:29:43 »
Ik vond Tim erg zwak. Elke keer als hij aan de telefoon was "Goeiemiddag met euhhhhh Tim. Ik zou graag ..." Eens kijken of hij de euuuhh uit zijn zinnen kan halen in de volgende aflevering  ;D

Verder leuk om beelden te zien van onze avonturiers, maar het had nog wel een stuk beter gemogen... ik zou eigenlijk een 6 1/2 willen geven, naar boven afgerond naar een 7.
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 12-11-2003, 12:45:15 »
Hmm..

De uitzending vond ik redelijk.. de beelden mooi.. echt uit de verf kwam het niet vond ik..

en dat van ik ga naar controlroom bellen bladiebladiebla.. dat weet ik na 2 keer wel.. zucht.....

Mag ik de volgende keer knippen en plakken in het beeldmateriaal??

deze uitzending vond ik een 6 waardig.... 8)
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 12-11-2003, 12:50:24 »
Én daarbij komt ook nog 's dat we van vorig jaar wel geleerd hebben.... "wat niet uitgezonden wordt hoeft mogelijkerwijs niet gebeurd te zijn....."

Ze kunnen het programma dus zo knippen/plakken hoe ze willen en dan kunnen zelfs de avo's het welbeleefd hebben.... dan is het NIET gebeurd....

Offline Shirley

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kiekeboe! ;)
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 12-11-2003, 13:37:05 »
Hallo allemaal,


Ik heb het programma een 6 gegeven. De reden voor dit lage cijfer is dat het naar mijn idee totaal niets meer weg heeft van de race van vorig jaar. De spanning, sensatie, onderlinge strijd en dergelijke, kortom alles wat het programma zo leuk maakte, is er helemaal uit.

Ook het gedeelte voor 'ons' als gidsen is totaal niet meer wat het was. Ik persoonlijk ben daar erg teleurgesteld in. Vorig jaar kwamen mensen (waaronder ik zelf) midden in de nacht hun bed uit om te helpen, ik zie dat dit jaar niet meer gebeuren.

Wat betreft het programma lijkt het erop of de avonturiers een soort van marionetten poppetjes geworden zijn die precies op het uitgestippelde paadje moeten lopen. En lopen moeten ze veel... veeeeeeeel te veel naar mijn inzicht! De eigen invulling is eruit en ook het spannende programma dat vorig jaar neergezet is, is in zijn geheel verdwenen.

Ik vind deze versie van Planet Race een slap aftreksel van de race van vorig jaar, helaas! Ze hebben zo een mooi concept in handen, en dan bakken ze er dit van; ik kan er gewoon niet over uit!  :'(


Dat ik toch nog een voldoende gegeven heb is uit respect voor de toffe mensen die er aan meedoen (Hope you have fun guys!)


Jammer Planet... heel jammer!
XxX Shirley

Offline cootje M

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 12-11-2003, 15:13:14 »
Kom op jongens & meisjes, laten we van het goede uitgaan: prachtige "wegstem ceremonie". Tranen, emotie heerlijk.
Geef de crew een kans om er "in" te komen. Let maar op de volgende uitzending is beter en de daaropvolgende enz, enz.
Het zal me verbazen als ze in Hilversum niet gekeken hebben. Daar zitten genoeg inhoudelijke mensen die zullen bijsturen. En wat denk je van Eyeworks, hun naam staat onderaan de streep. Let maar op 18/11 wordt een feest (fiesta dan op z'n Spaans) ;D

Offline Heneva

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 12-11-2003, 15:45:53 »
Van mij een mager vijfje voor de uitzending.
Zitten kijken naar de beelden van de PlanetRace. Wat een teleurstelling. Niet spannend, Tim Immers te vaak in beeld met teveel gezeur en aandacht voor de gidsen, ho maar.....

Vergeleken met het vorige jaar is er geen spanning en sensatie.
Vorig jaar koos je een avonturier, zat nachten te puzzelen hoe je hem of haar het snelst op het volgende checkpoint kon krijgen en volgde als finale de TV beelden. Daarnaast kon je in de chatroom bij de diehard-fans van jouw avonturier steun
krijgen en gedeelde smart als jouw avonturier het effe niet als eerste had gehaald.

Nee dan dit jaar...... alle avonturiers bij elkaar, geen spanning wie het eerst het checkpoint haalt, een voorgekauwde
race ( nu lopen, dan buggy, dan weer bussen, waar te slapen, enz. enz.)
Een slechte bijgehouden site waar je zeker als leek (voor diegene die vorig jaar meespeelden, zoals ik, telt dat niet, maar we hebben daarbij dan wel vergelijkingsmateriaal)niets of nauwelijks iets kan vinden. Plus dat alle hints op diverse
co-sites gevonden moeten worden (met alle reclame bovendien).

Natuurlijk was de race van vorig jaar voor verbetering vatbaar, zoals een site voor elke avonturier afzonderlijk.

Helaas hebben de programmamakers niet voortgeborduurd op het format van vorig jaar ( wellicht met wat verbeteringen) en
is deze race een slap aftreksel geworden ( misschien onder invlied van het budget) van de spannende race van vorig jaar.

Hopelijk komt er nog wat spanning en sensatie in de komende
race en kunnen de gidsen van dit jaar een beetje inspiratie putten uit iets meer competitie tussen de avonturiers.

Zet hem op programmamakers......... het idee van het programma is goed, vorig jaar waren de kijkcijfers goed genoeg om er dit jaar weer wat moois van te maken.

Eva

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 12-11-2003, 16:11:49 »
 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Hallo lieve lezers,
Ik heb met vol ergernis het programma bekeken.
En vraag me af of Eyeworks wel programma’s zoals planetracekan produceren wat een Slechte kwaliteit en weer valt het in herhaling als het gaat over beelden …
Maar wat eten ze waar slapen ze en hoe denken ze over      mekaar !!!!!!
          
          
Advance heeft met ons verleden jaar onder het genot van een
pizza  een evaluatie gesprek gehad … maar hebben ze dus echt geen reet mee gedaan... heel jammer dat het onwijs leuke concept van verleden jaar zo naar de kl*te is geholpen.
maar ik snap het wel GELD!!! want ze zijn meer dan de helft van al de sponsoren kwijt.
In mijn ogen doe je het goed of helemaal niet!
dit slaat echt nergens op
Mijn cijfer is dan ook een 1

Toch was er wel iets positiefs
LEUKE AVONTURIERS!!!!!!!


 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
« Laatst bewerkt op: 12-11-2003, 16:24:03 door Bianca »
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline Cas

  • Forumlid
  • duhhh...
Re:TV - aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 12-11-2003, 18:45:14 »
Waar keek Nederland dan wel naar, zo rond een uur of 10?

Ned 1: Nat. Nieuwsquiz  1053000 kijkers
Ned 2: Rij ik zo?        949000 kijkers
Ned 3: Nieuws            643000 kijkers
RTL 4: TV Makelaar      1221000 kijkers
RTL 5: Mayday Mayday    332000 kijkers
Yorin: Planet Race      227000 kijkers
SBS 6: Papparazzi        502000 Kijkers

Aan het eind van de uitzending van Planet Race (om 22.49 uur)waren er nog maar 185000 kijkers over.