Auteur Topic: Etappe 2 - CP 4  (gelezen 28096 keer)

Offline looneyCe

  • Forumlid
Etappe 2 - CP 4
« Gepost op: 9-11-2003, 13:12:58 »
Hier straks de hints en aanwijzingen voor CP 4 van Chili.

Vertrekpunt: de vulkaan Villarica vlakbij Pucon

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #1 Gepost op: 9-11-2003, 13:47:52 »
Nu even niet!!!!

Cup a soup????

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #2 Gepost op: 9-11-2003, 13:53:00 »
Liab... volgens mij hoort de hint "Nu even niet !!!!!!" nog bij CP 3 (die al gevonden is)

CP 3 was gevonden voor de hint werd ingezet.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2003, 00:46:59 »
Quotes van topic: "Laatste nieuws over PlanetRace":

Na een lange en vermoeiende busreis hebben de Avonturiers het checkpoint Pucon bereikt. Hier zullen zij moeten wachten tot het daglicht om door te kunnen met hun race tegen de klok.

Dit betreft dus CP 2



Morgen omstreeks half een NL-tijd zullen zij de vulkaan Villarica bedwingen. Op de top ligt het volgende checkpoint.
Zodra zij op pad gaan zullen wij het nieuwe checkpoint op de kaart klaarzetten.

Dit betreft dus CP 3 en (ondertussen) vandaag.



Het is aan jullie als Gidsen de taak aan de hand van hints dit checkpoint te vinden voor de Avonturiers de top bereiken. Pas als het ontdekt is krijgen zij de coördinaten door, tot dan zitten ze vast. Zorg ervoor dat de Avonturiers niet de nacht hoeven door te brengen in een vulkaankrater!

En nú is het aan ons!  8)
Wat doen we?
Laten we de avonturiers nu eens een écht avontuur beleven waarbij ze zullen moeten bikkelen maar daarbij tevens dé ervaring van hun leven op zullen doen?
Of ... laten we ze als 'watjes' de PR vervolgen?
Aan ons de keuze!

 ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 10-11-2003, 00:48:31 door lukiam »

Offline Hanja

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2003, 01:18:47 »
hihihihihihiihihiihi!!!

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2003, 06:19:34 »
 ;D ;D ;D

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2003, 07:20:23 »
we doen gewoon net zo snel als cp 2
dus binnen 36 uur uur zijn ze van die top af :):):)
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2003, 07:30:30 »
 ;D ;D ;D

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2003, 07:33:38 »
ligt eigenlijk aan planetrace hoe snel ze daar weg zijn

makenlijke hints een plek die zichtbaar op de kaart is en makenlijk prikbaar

dan xijn ze zo weer weg

maar moeilijke hint een onzichtbaar cp waar je blind op moet prikken tja... dan kan het wel eens dagen gaan duren
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline touchwood

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #9 Gepost op: 10-11-2003, 07:41:00 »
24 uur laten zitten????

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Touchwood

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2003, 08:08:08 »
Quotes van topic: "Laatste nieuws over PlanetRace":Dit betreft dus CP 2Dit betreft dus CP 3 en (ondertussen) vandaag.En nú is het aan ons!  8)
Wat doen we?
Laten we de avonturiers nu eens een écht avontuur beleven waarbij ze zullen moeten bikkelen maar daarbij tevens dé ervaring van hun leven op zullen doen?
Of ... laten we ze als 'watjes' de PR vervolgen?
Aan ons de keuze!

 ;D ;D ;D
wat betekent het woord avonturier ook alweer?...... ;D ;D ;D
GRIJNZZZ..............

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2003, 09:00:49 »
wat betekent het woord avonturier ook alweer?...... ;D ;D ;D

Dit zegt dé van Dale:
avon·tu·rier (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die op avonturen uitgaat => fortuinzoeker, gelukzoeker, goudzoeker, vrijbuiter

avon·tuur (het ~, -turen)
1 iets ongewoons, spannends of onverwachts dat iemand overkomt => belevenis, lotgevallen, wederwaardigheden

Het lijkt me duidelijk: een avonturier is iemand die zoekt naar iets ongewoons, spannends of onverwachts.

De avonturiers hebben zich geheel vrijwillig opgegeven voor het spel PR en zijn dus vrijwillig op zoek naar het avontuur.
Een overnachting in de vulkaankrater is dus precies wat ze zoeken: ongewoon, spannend en onverwachts  :)


'Mooier kunnen we het niet maken, wel makkelijker' is een gevleugelde uitspraak van een door de overheid ingestelde belangrijke instantie.
Laten wij het ook mooi maar vooral makkelijk voor de avonturiers maken: niet gaan zoeken naar CP 4, zodat ze lekker kunnen genieten van de overnachting in de vulkaankrater. En laten we ze daar ook vooral veel tijd voor geven zodat ze er optimaal van kunnen genieten.  :D


Ik heb geloof ik, volkomen onverwachts, vandaag geen tijd om te helpen zoeken  ;)


 ;D ;D ;D




Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #12 Gepost op: 10-11-2003, 09:54:00 »
Als nét-niet-avonturier zeg ik: lekker laten kamperen op die top!!!   ;D  :P ;D :P

Ik denk trouwens wel dat ze de top gaan beklimmen, waarvoor hebben ze anders stijgijzers meegenomen? Dat zou ons dus een uur of 4 geven voordat ze aan de top zijn (zie info van _willem_) en ze het nieuwe CP nodig hebben.

Ik ben benieuwd!
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #13 Gepost op: 10-11-2003, 10:07:57 »
Ik denk trouwens wel dat ze de top gaan beklimmen, waarvoor hebben ze anders stijgijzers meegenomen? Dat zou ons dus een uur of 4 geven voordat ze aan de top zijn (zie info van _willem_) en ze het nieuwe CP nodig hebben.

Ze gaan de top ook beklimmen Pim, hierbij de quote van gisteren uit "Het laatste nieuws over de PlanetRace":

Morgen omstreeks half een NL-tijd zullen zij de vulkaan Villarica bedwingen. Op de top ligt het volgende checkpoint.
...
Zorg ervoor dat de Avonturiers niet de nacht hoeven door te brengen in een vulkaankrater!

Vandaar ook mijn eerder gestelde vraag in dit topic:

En nú is het aan ons!  8)
Wat doen we?
Laten we de avonturiers nu eens een écht avontuur beleven waarbij ze zullen moeten bikkelen maar daarbij tevens dé ervaring van hun leven op zullen doen?
Of ... laten we ze als 'watjes' de PR vervolgen?
Aan ons de keuze!

 ;D ;D ;D

« Laatst bewerkt op: 10-11-2003, 10:13:36 door lukiam »

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #14 Gepost op: 10-11-2003, 10:30:22 »
Moet nog ff goed wakker worden denk ik  :)

We kunnen natuurlijk een poll maken om te kijken hoeveel mensen ze de nacht bovenop de top willen laten doorbrengen  :P :-\
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #15 Gepost op: 10-11-2003, 10:47:05 »
hihihihi... jaja Pim, mssn moeten we ze idd maar boven laten een nachtje.. als echte avonturiers...  ::)


wat ik alleen niet snap... gisteravond kon ik nog prikken en die was goed, cp was al geraden maar toch (bij die 5 geprikt..)

vandaag kon ik weer prikken maar nu lag het cp meer naar rechts... volgens mij juist die vulkaan... snap even niets meer van die cp's en bij welke we nu zijn.... want de hints voor cp4 moeten nog komen lijkt mij..

 :o
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline Dick in Orde

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #16 Gepost op: 10-11-2003, 10:58:15 »
Ja clauzoo nog steeds geen hints. Ze zouden om half een onze tijd de vulkaan beklimmen. Wanneer ze vertrekken uit pukon weet ik niet. Na zonsopkomst volgens de berichten van gisteren.Het is nu 7 uur daar.

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #17 Gepost op: 10-11-2003, 11:06:14 »
maar... Dick... dan is het wel vreemd dat ik
gisteren ook nog kon prikken.. eeh.. nou ja..

ik w8 lekker op de hints ...  ;D

thx Dick!
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline chui

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #18 Gepost op: 10-11-2003, 11:15:30 »
The Lake District
South of Chile's Biobio River begins a land where earth and water play liberally together, producing visions of startling natural beauty. Known as the Lake District, it is a region where azure, mirrored lakes hold the reflections of ice-capped volcanoes, ancient trees and, of course, the indomitable Andes. It is little wonder that the Mapuche Indians fought the Incas and the Spanish back across the Biobio during the 15th and 16th centuries: such a land would be hard to surrender.

There are twelve principal lakes in the district, though dozens more fill the gaps and valleys between the main waters. Many are joined by rivers and streams, which along with the lakes ofter some of Chile's best freshwater fishing. Six volcanoes run through the district from north to south, the highest being Villarica at 2,847 meters. The Lake District is also an ideal embarkation point for Argentina: the region has four passes that lead through the Andes

Hier die 6 uitroeptekens van CP3 denk ik verklaard... maar die laatste zin is misschien wel interessant voor CP4??

Offline krelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jíj FIT genoeg voor de Planet Race
Re:Etappe 2 - CP 4
« Reactie #19 Gepost op: 10-11-2003, 11:21:47 »
Ik begrijp er ook nix meer van.
Eerst die "nu even niet hint", dan prik je op de vulkaan...en dan is-t-ie niet goed, maar geeft een groen prikje op een andere vulkaan..slecht leesbaar "oudrupillaa" ofzoiets...hoe kan dat nou?