Auteur Topic: Etappe 2 - CP 2  (gelezen 25966 keer)

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #40 Gepost op: 8-11-2003, 15:56:47 »
Nieuwe hints; nieuw overzichtje:




En met dank aan Jeroen:



En met dank aan Muisje74:


Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline evje

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #41 Gepost op: 8-11-2003, 15:57:33 »
Kijk eens naar
http://www.gochile.cl/Info/Map/MapCentro.asp
heb geprobeerd op valle nevado, 46 km ten oosten van Santiago, mislukt... maar er zijn hele mooie skicenters rondom Santiago..

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #42 Gepost op: 8-11-2003, 16:05:06 »
Ik had vannacht eerst het spoor van: de fans moesten er een eeuw op wachten gevolgd.
Ik kwam terecht bij Pablo Neruda. Deze won de Nobelprijs voor Literatuur in 1971 en was een overtuigd communist. Hij schreef o.a. Canto Capitana (geloof ik) Een lofzang op de leider. Hij groeide op in Temuco (net geprikt, was niet goed).
In 1904 werd hij geboren en in 2004 (als hij 100 zou zijn geworden) komt er een speciale herdenkinswijn uit (bij de wereldwinkels) de Otono (op de n moet een ~)uit de wijnstreek Curico van de Sagrada Familia.
Daarna kwam de foto van van Halen (1984), dus weg redenatie. Samen met de 3e hint kwam ik op Valparaiso (heb ik toen geprikt, maar was ook nietgoed. Kreeg net warempel een 3e kans van Planet en heb toen La Rioja geprikt (wijnnaam/skigebied), maar was ook niet goed.
Vandaag heb ik geen tijd meer denk ik, maar misschien kunnen jullie nog andere verbanden/linken leggen hierdoor. Succes!


Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #43 Gepost op: 8-11-2003, 16:17:06 »
Valparaíso heb ik ondertussen ook 2 keer geprikt (mis). Samen met Yola is er dus 3 keer misgeprikt op die stad.

La Rioja had ik ook geprikt (zelfde redenatie als yola: skigebied/wijn): ook mis dus.

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #44 Gepost op: 8-11-2003, 16:53:20 »
Verder denkend en de kaart bestuderend gingen mijn gedachten naar Santiago del Estero (in Argentinië dus).
Reden: al eerder is uit de ideeën over de jaartallen naar voren gekomen dat het mogelijke om jaartallen gaat die met de politiek te maken hebben. Santiago is de politieke hoofdstad van Chili.
Gekombineerd met " minder hoog dan in het thuis land" zou je dus Santiago (in chili) kunnen linken met SANTIAGO del Estero (in Argentinië). Beiden dus een Santiago.
Daarbij: Santiago in Chili is een hoofdstad (dus een hooggeplaatste stad) en Santiago del Estero in Argentinie is géén hoofdstad, dus géén hooggeplaatste stad: "minder hoog dan in het thuis land"

Brengt mijn gedachtengang jullie misschien op ideeën?



Betekend "estero" niet buitenland ??? Volgens mij in ieder geval in het Italiaans wel. Spaans en Italiaans komen behoorlijk overeen......

buitenland <--> thuisland..... het valt te rijmen

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #45 Gepost op: 8-11-2003, 16:58:41 »
De plaat van "Van Halen" heet "1984"
100 jaar wachten kom je dus uit op 1884

In 1884 wordt in Chili als eerste Latijns-Amerikaans land d.m.v. verkiezingen een parlement gevormd.

Bron: http://www.warande.uu.nl/~pisco/chile/index.htm


Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #46 Gepost op: 8-11-2003, 17:08:00 »
Die foto: een klein jongetje, dat rookt.
Ik dacht aan een kleine vulkaan, die nog steeds actief is: Bij Pucon ligt de vulkaan Villarica. Rook komt uit de met sneeuw bedekt top. Met een skilift zijn we naar de sneeuwgrens op 1800 meter gegaan. De laatste grote uitbarsting was in 1948, waarbij meer dan 100 mensen omkwamen.
Maar ja, ik kan beide plaatsen niet op het kaartje vinden. ??? ???

Als we dan toch in Argentinie moeten zoeken, kunnen we beter Maxima een mailtje sturen om mee te doen: zij zit thuis toch maar te niksen ;D ;D ;D

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #47 Gepost op: 8-11-2003, 17:09:17 »
Nog eentje ;)

De plaat van Van Halen = 1984
Honderd jaar wachten   = 1884

Maaaaaaaar... de hint zegt "ze moesten er nog 2 jaar op wachten"
dus kom je uit op : 1984 - 2 jaar = 1982.
Dan 100 jaar wachten is 1882. En niet 1884 waar we naar zoeken.

In 1882 was er iets met de "venusovergang" (sterrenkundig iets). Komeet Halley komt 1 keer per 100 jaar langs.

Of ben ik nu heeeeeel cryptisch aan het kronkelen ???

Toen ik zocht op 1882 en chili kreeg ik o.a. deze pagina:

http://home.hetnet.nl/~smvanroode/venustransit/1882.html

Offline showa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • elke verandering is geen verbetering
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #48 Gepost op: 8-11-2003, 17:11:23 »
ik wil als opmerking plaatsen als je een reaktie plaatst
lees dan eerst het forum goed, zodat niet hints dubbel uitgelegt worden.
ik lees opmerkingen die allang geplaatst zijn
 wilde ik even kwijt

Offline Missi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #49 Gepost op: 8-11-2003, 18:10:52 »
De plaat van "Van Halen" heet "1984"
100 jaar wachten kom je dus uit op 1884

In 1884 wordt in Chili als eerste Latijns-Amerikaans land d.m.v. verkiezingen een parlement gevormd.

Bron: http://www.warande.uu.nl/~pisco/chile/index.htm


Ik las ergens, weet niet meer waar, dat er in 1984 verkiezingen werden uitgeschreven, maar dat die pas twee jaar later werden gehouden.

Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #50 Gepost op: 8-11-2003, 20:43:19 »
Chili is door de spanjaarden ontdekt, daarom spreken ze er ook spaans en geen portugees. Misschien heeft 'thuisland'wel met spanje te maken. De hoogste berg in Spanje is de El Teide van 3718 meter hoog en die zich op de Canarische eilanden bevindt.
37180- 750 meter  en je krijgt 2968 meter
Verder kom ik niet ??? ???
Misschien iemand anders wel ;D ;D
Linares is zowel een plaats in Chili als in Spanje ( bron van BABA..)
Heb in het kruisje van de stad geprikt :'(

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #51 Gepost op: 8-11-2003, 20:55:28 »
In Chacaltaya (gebied in Bolivia) is de hoogste skilift ter wereld te vinden! Nou ja, skilift...Een sleeptouw op een gletscher op een berg van meer dan 5000 meter hoogte. Hoger dan welke berg dan ook in de Alpen, is dit waarschijnlijk een van de meest bizarre en extreme "skigebieden" ter wereld!
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #52 Gepost op: 8-11-2003, 21:01:51 »
Ik heb maar 1 minuutje:
De foto van van Halen is gemaakt door: ik weet zo gauw niet wie (vannacht gezien), maar google eens met zijn naam.
Staat op de foto van de link die ik er vannacht heb neergezet. Zijn achternaam betekent veroveraar en hij heeft dezelfde achternaam als iemand die vroeger daar (in Chili) iets (land/gebied) veroverd heeft.
Ik weet niet meer wat, maar misschien kan iemand het natrekken.
Het schoot me zo ineens weer te binnen: het blijft (ook onbewust) boeien  :D
Misschien is het ook wel niets, maar je weet maar nooit.
ciao...

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #53 Gepost op: 8-11-2003, 21:07:46 »
Ehhhhhhhhhhh.......


Ik durf het bijna niet te vragen.............



Maarrehhhhhhhhh ...... planetrace.nl........


eh...............

Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe hint  ??? ???




Zo! Dat is eruit!  ;D



We zijn al zowat 24 uur aan het zoeken  :'( :'( :'(


Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #54 Gepost op: 8-11-2003, 21:10:27 »
Ben ik mee bezig geweest yola...niks gevonden maar ik ga het weer oppakken.
Goed idee!

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #55 Gepost op: 8-11-2003, 21:13:17 »
Mee eens lukiam...maar ben bang als er een nieuwe hint komt...dat dat de andere 2 zijn die we al hebben  :(

Offline tinkje

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #56 Gepost op: 8-11-2003, 21:13:44 »
In Chacaltaya (gebied in Bolivia) is de hoogste skilift ter wereld te vinden! Nou ja, skilift...Een sleeptouw op een gletscher op een berg van meer dan 5000 meter hoogte. Hoger dan welke berg dan ook in de Alpen, is dit waarschijnlijk een van de meest bizarre en extreme "skigebieden" ter wereld!

Ik heb begrepen dat dat gebied 'gesloten' is in deze tijd van het jaar. Het schijnt daar nu niet zo lollig te zijn.

Bij googelen op veroveraar en Chili kwam ik op Pedro de Valdivia - er blijkt een kerk te zijn gebouwd 'de Dom Pedro' geloof ik (mijn portugees is niet zo heel best :-( )
Ehm... lang verhaal kort ;  Valdivia is het niet...
(sorry,als het misschien dubbel is, sorry als ik misschien misgeprikt heb)


Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #57 Gepost op: 8-11-2003, 21:25:43 »
Kijk eens naar
http://www.gochile.cl/Info/Map/MapCentro.asp

Onder destinations staat veel meer informatie, ook over skigebieden.

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #58 Gepost op: 8-11-2003, 21:44:54 »
Van Halen album 1984: het heeft 2 jaar geduurd voordat de song JUMP uitkwam op album.
Jumpen kun je doen in het skigebied Valle Nevado met heli-ski. zie http://www.vallenevado.com/


Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Etappe 2 - CP 2
« Reactie #59 Gepost op: 8-11-2003, 21:54:28 »
Maar wat heeft de hint van 100 jaar ermee te maken ?
Volgens mij moet er in de plaats die we zoeken (en als je de volgende hint bekijkt een skigebied ??? )ook iets bijzonders gebeurd zijn in de 1880-er jaren. Anders kan ik de 100 jaar wachten weer niet plaatsen.