Auteur Topic: Het oog van de meester  (gelezen 6964 keer)

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Het oog van de meester
« Gepost op: 4-11-2003, 09:10:26 »
Tot op het laatste moment hebik het op kunnen brengen. Ik bleef me verzetten tegen het pessimisme van de meester. Immers er kon nog niet alles over gezegd worden, maar de programmamakers hadden ons, via de makers van deze site beloofd dat het best wel leuk zou worden.
Waarschijnlijk bedoelden ze lachwekkend. Ik steun mijn avonturier tot de laatste snik maar vraag me niet wat ik er van vind.
In plaats van de spanning van het spel heb ik het gevoel dat ik naar een voetbalwedstrijd zit te kijken tussen Nederland en Schotland waarbij beide ploegen gezamenlijk dan weer de bal in het ene doel werken, om daarna samen de gelijkmaker te scoren. aan het einde van de wedstrijd krijgt de kijker een telefoonnummer te zien waarop dat gebeld kan worden
Het nummer dat eindigt op een 1 zorgt ervoor dat nederland naar het EK gaat en het nummer dat eindigt op een 2 zorgt ervoor dat schotland zich plaatst.
We krijgen binnenkort waarschijnlijk ook een lingo waarbij het er niet meer omgaat of je de woorden raad, maar waarbij de kijker na afloop mag stemmen wie er gewonnen heeft.
Voor geinterresseerden heb ik ook de hints wetren te bemachtigen voor cp 9:
1e hint (wordt aan het einde van de middag verstrekt): het is groener dan het ruikt, maar de helft is er nIet voor 28
Succes daar kunnen jullie je wel weer op stuk bijten gedurende een avond en een nacht.
2e hint (vlak voor de herstart de volgende dag)
Dit grootste voetbalstadion ter wereld staat in een hele grote stad)
Oplossing:die mag jezelf bedenken mits er een naam in voorkomt die ook de dochter had kunnen zijn van mijn buurvrouw
MAESTRO hierbij mijn openbare boetedoening. Ik ben niet kritisch genoeg geweest. Ik had jou moeten ondersteunen
MEA CULPA
cheers
Wiedus ;)

Offline Steff

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #1 Gepost op: 4-11-2003, 09:17:35 »
Ik sluit me helemaal aan bij de vorige spreker!!

Dit is gewoon prijsschieten op een schietschijf met een roos van 1 km2 ....

Steff

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #2 Gepost op: 4-11-2003, 09:21:11 »
Ik sluit me hier helemaal bij aan...

Mooi geschreven Wiedus.. enne..

sorry Maestro...  :-\

Clautje
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline Mared350

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #3 Gepost op: 4-11-2003, 09:39:36 »
Ik als redelijk verslaafd te noemen deelnemer van de vorig jaar georganiseerde PR, zat zoals vele met mij in spanning af te wachten wanneer de volgende Race weer zou plaatsvinden. En ja hoor de eerste berichten kwamen door dat het weer in de startschoenen stond. Alles weer in gereedheid gebracht te hebben kon ik mijn zenuwen niet meer in bedwang houden, thuisfront op de hoogte gesteld dat Pa de komende 5 weken geen tijd meer zal hebben want we hebben een nieuwe avonturier die we moeten ondersteunen. Iets wat en ik sluit me bij de vorige spreker zeker bij aan zal blijven doen, nou wat een deceptie, niets is overgebleven van de spanning die een spel met zich mee zou moeten brengen, alleen maar ergenis, ergenis over de communicatie, hints, ect,ect. Om met de vergelijking van het voetbalstadion verder te gaan het is allemaal hollen achter een bal die wel in het doel moet komen maar het doel waarschijnlijk niet in het stadion maar bij de tante van een oom die woont in een straat waar de dochter van de buurman die twee straten verder woont Pipa heet, staat. Als u het nog begrijpt dan bent u idd rijp om aan deze Race mee te doen.
Voor het overige ben ik het met de inleider van deze topic 1000% eens.

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Het oog van de meester
« Reactie #4 Gepost op: 4-11-2003, 10:01:39 »
Ook wij zitten met zijn allen te balen ,maar steunen onze avonturier tot het eind.Daarna is de planetrace ook voor ons over.We zitten wel met smart te wachten op de planetracefangame van mapel.Dan kunnen we tenminste weer iets gaan doen,want we hebben ons eigen etw spel ook al stilgelegd ivm de planetrace.

Offline ejongh

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #5 Gepost op: 4-11-2003, 10:13:25 »
Grote vraag is natuurlijk: waar is de race, waar is het echte competitie element? Gezellig met z'n allen over het strand banjeren is niet mijn idee van een race. En ojee, straks zijn ze niet optijd bij het laatste CP, krijgen ze (tenminste de winnaar) 5.000 EUR minder.
Die aankomsttijd is overigens helemaal in handen van de organisatie, want als de avonturiers te snel gaan, dan zullen er volslagen onlogische hints uit de grote hoed getoverd worden (zie verklaring Pipa, hoe verzin je het) en als ze te langzaam gaan, dan zegt de organisatie het gewoon voor.
Misschien was het verwachtingspatroon iets te hoog, na de spanning ervaren te hebben van de vorige planetrace. Je hoopt dan dat de organisatie geleerd heeft van deze eerste race, waar wel een aantal missers in zaten, maar dat ze de goede dingen mee zouden nemen naar de volgende Planetrace. Niets is minder waar. Kan net zo goed gaan zitten kijken naar gras dat groeit, dat is ongeveer even boeiend. Het is, dat ik met een aantal medefans heb besloten koste wat kost mijn favoriete te steunen, anders was ik eerlijk gezegd al afgehaakt. Hopelijk wordt het nog wat de komende weken, maar ik heb er een hard hoofd in.

Maestro, Wiedusnogal, op naar het volgende CP (-i)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het oog van de meester
« Reactie #6 Gepost op: 4-11-2003, 10:31:51 »
Het spel is inderdaad nog erg onduidelijk. En planetrace.nl heeft schromelijk verzuimd een goede uitleg van hun site te geven, een duidelijke speluitleg te geven, info te verstrekken over het precieze prikken, duidelijk het verschil tussen hints en nieuws te vermelden, etc. etc.

Maar laten we 1 ding niet vergeten: déze PR is duidelijk anders van opzet dan vorig jaren dát heeft planetrace.nl wél al vanaf het begin duidelijk gemaakt. En daar heeft PR vast zijn redenen voor. Redenen die ons, als fans, niet duidelijk gemaakt zijn. Maar dat hoeft ook niet: PR is ons géén verantwoording schuldig over het waarom van deze andere opzet.

Als fans hebben we onze eígen verantwoordelijkheid: accepteren dat de opzet duidelijk anders is dan vorig jaar en vandááruit een keuze maken om wél of níet mee te doen als fan met deze PR.

Ook ik ben niet enthousiast over hoe het tot nu toe gegaan is met de info-verstrekking van planetrace.nl voor en tijdens de PR. Moge dat duidelijk zijn.
Maar ik vertrouw erop dat planetrace.nl (ná hun toezeggingen aan mapel gisteren, zie topic: onduidelijkheid in de spelregels) aan verbetering van de informatieverstrekking werkt. En daar wacht ik op, met vertrouwen.

Ik kan me deels vinden in de analyses van maestro.NL. De konklusies die  hij trekt vind ik echter te kort door de bocht en onvoldoende onderbouwd (omdat er duidelijk geen hoor en wederhoor is geweest).
Daarnaast snap ik niet waarom maestro.NL zijn negativiteit hier neer wil zetten. Planetrace.org heeft niets met planetrace.nl te maken. Ze zijn er alleen op bezoek geweest.

Planetrace.org wil volgens mij de fans die wél mee willen doen met de race een warm onderdak bieden en dat lukt ze tot nu toe goed. Vind ik.
De crew doet wat met onze posts in het forum en attendeert planetrace.nl op onze frustraties. Omdat planetrace.org kontakt heeft gehad met planetrace.nl heeft planetrace.org een makkelijkere ingang bij planetrace.nl dan wij als fans afzonderlijk hebben. En dat is alleen maar in ons voordeel.
Kortom: planetrace.org komt voor ons als fans op bij planetrace.nl. En dat vind ik lovend te noemen.

En in díe zin ben ik het dus ook niet eens met maestroNL: planetrace.org doet z'n best voor ons.
Dus om planetrace.org op 1 lijn te zetten met planetrace.nl en planetrace.org dus ook af te gaan kraken vind ik duidelijk ook te kort door de bocht en niet getuigen van enig inzicht in hun manier van werken.

Ik ga ondertussen door met mijn werk als fan. Ik heb vertrouwen in de toezegging van planetrace.nl zoals gedaan aan mapel.
En als de race me niet meer bevalt omdat er te weinig duidelijkheid blijft van de zijde van planetrace.nl dan neem ik mijn verantwoordelijkheid en stop ik als fan met de race.
En dan blijf ik niet oeverloos doorzeuren over hoe slecht planetrace.nl dan misschien wel georganiseerd was. Ik pak mijn 'gewone leventje' weer op en laat het verder rusten. Ja, allicht met een gevoel van: jammer. Maar daar laat ik het dan ook bij.

En dat wilde ik nu even zeggen!
En daar laat ik het ook bij!
En nu ga ik verder zoeken als fan!

 

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #7 Gepost op: 4-11-2003, 11:48:08 »
Even voor de duidelijkheid.
Ik heb alle vertrouwen in planetrace.org en als ik iets meer kwaliTIJD ter beschikking had zou ik ze ook veel meer steunen.
Ik zou het dus echt onwenselijk vinden om mijn stukje uit te leggen als kritiek op Planetrace.org. Als ik kritiek heb op deze site stuur ik een persoonlijk briefje. Ik weet dat planetrace deze site leest en ik wil dus dat zij weten hoe ik over hun denk.
Ik ben alleen maar blij met planetrace.org.
Bovendien Mapel en Mollemans weten wel beter
 :)
« Laatst bewerkt op: 4-11-2003, 11:53:51 door Wiedustoch »

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Het oog van de meester
« Reactie #8 Gepost op: 4-11-2003, 12:48:23 »
Sluit me compleet aan bij Wiedus !!


Offline TH3O

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #9 Gepost op: 5-11-2003, 13:19:28 »
Vind het toch mooi om te zien dat eindelijk mensen The Revengers gelijk geven. Niet alles gelijk, maar een groot gedeelte.
Ik personelijk dat Planetrace dit jaar een flop gata worden, aangezien er zooooveel fans (gidsen) al gestopt zijn of gaan stoppen.
Als mensen nog meer informatie willen over the revengers of het slechte werk dat pr.nl levert kijk dan op ons forum

Bedankt!

THEO
« Laatst bewerkt op: 5-11-2003, 20:07:41 door mapel »

Offline Micky2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • may the force be with you
Re:Het oog van de meester
« Reactie #10 Gepost op: 5-11-2003, 14:39:39 »
Helaas nag enkele dagen volhardend achter de computer te hebben gezeten, moet ik de handdoek in de ring gooien. Het Ezeltje prikspel is absoluut niet spannend en leuk. Ik blijf echter wel stemmen. Want ik wil wel dat mijn avonturier in de race blijft.
 >:(
Groetjes Micky2003

Offline miek63

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het oog van de meester
« Reactie #11 Gepost op: 5-11-2003, 15:55:14 »
Ik snap deze hele opzet niet.Het is de bedoeling dat dit spel aantrekkelijker zou worden voor televisie en niet voor de internetters, wie gaat er dan naar kijken? Ik niet meer in ieder geval.
 ;)

Offline moniquet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het oog van de meester
« Reactie #12 Gepost op: 5-11-2003, 16:14:29 »
Maar laten we 1 ding niet vergeten: déze PR is duidelijk anders van opzet dan vorig jaren dát heeft planetrace.nl wél al vanaf het begin duidelijk gemaakt. En daar heeft PR vast zijn redenen voor.
                                                                                                                                                                            De opzet van het programma is bijna hetzelfde als vorig jaar. ??????? (gelezen op yorin)  KAN IEMAND DIT FF AAN ME UITLEGGEN WAT HET ZELFDE GEBLEVEN IS ???


Achterban
Net als vorig seizoen maken de kandidaten een wereldreis van vijf weken. Het thuisfront en achterban moeten hints oplossen om achter de volgende bestemming van de kandidaat te komen. Als de achterban de bestemming raadt, krijgt de kandidaat de oplossing door.        Nieuw dit seizoen is dat de kandidaten wekelijks iemand moeten weg stemmen á la Expeditie Robinson
« Laatst bewerkt op: 5-11-2003, 16:28:19 door moniquet »

Offline RedFlag

  • Forumlid
  • Een goede slotemaker gezocht
Re:Het oog van de meester
« Reactie #13 Gepost op: 5-11-2003, 18:25:29 »
Helemaal mee eens!

 ;) :D ;D :( ???
Chapeau voor Nogal.

RF
Go Ellen Go!  Go Ellen Go!

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #14 Gepost op: 6-11-2003, 00:10:26 »
Sorry hoor Cas, maar waarom je nou Wiedeke erbij moet halen. Wat heeft het nu voor zin om je af te reageren op iemand die:
A. hier niet is
B. helemaal niets kan doen aan het hele pr verhaal
En het zal wel een grapje zijn over die Volvo, maar hij is wat goedkoop.

Offline poohtje

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #15 Gepost op: 6-11-2003, 14:13:28 »
Ook ik sluit me volledig aan bij de teleurstelling van de race tot nu toe. Wekenlang naar toegeleefd en dan dit??
Vorig jaar zat ik tot 's nachts laat achter de pc om maar geen minuut te hoeven missen. Nu ben je er een aantal uren niet en mis je ook niks. Ik hoop van harte dat de spanning terug gebracht wordt in het spel, want zo is er geen barst aan. Geef ons de lol en spanning terug en dan is dit poohtje weer helemaal happy.

Groetjes, poohtje

Offline Paul805

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het oog van de meester
« Reactie #16 Gepost op: 7-11-2003, 10:29:47 »
Erg goed gesproken Wiedus. Je geeft duidelijk aan wat het gevoel is bij de "gidsen". Gids waarvan is mij ook nog niet duidelijk, beter genoemd als stemmers, maar goed.

PR moet wel goed begrijpen dat op deze manier er weinig lol aan beleefd wordt en we zijn net een paar dagen bezig. Wellicht dat de PRFG het weer een aangenaam gevoel geeft, maar dit in niet dankzij Planetrace.nl

Het lijkt mij dat je als programmamaker iets orgineels zoekt en niet een copie van een copie maakt om op die manier succesvol te zijn (lees Robinson/BB).
Om mensen enthausiast te maken voor iets moet je het ook wel promoten. Er is naar mijn mening erg weinig over gezegd. Wellicht dat dit veranderd na de eerste uitzending. Maar hierdoor is het al bijna gedoemd te mislukken. Erg jammer voor een spel dat zo erg leuk kan zijn voor de avonturiers en de gidsen.

Maar nogmaals heeft Wiedus het erg goed verwoord en sluit me daar volledig bij aan.

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Het oog van de meester
« Reactie #17 Gepost op: 7-11-2003, 10:33:12 »
BTW.... de spotjes op Yorin Tv... Allemaal beelden van vorig jaar. Had misschien toch leuker geweest als ze beelden hadden van de nieuwe deelnemers.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het oog van de meester
« Reactie #18 Gepost op: 7-11-2003, 11:30:13 »
PR moet wel goed begrijpen dat op deze manier er weinig lol aan beleefd wordt en we zijn net een paar dagen bezig.

In het topic: "NIEUWS op de site" kun je lezen dat planetrace.nl druk bezig is met aanpassingen/veranderingen.
Nog even geduld dus.



BTW.... de spotjes op Yorin Tv... Allemaal beelden van vorig jaar. Had misschien toch leuker geweest als ze beelden hadden van de nieuwe deelnemers.

Dit is een bekend fenomeen in televisieland en dus niet alleen bij planetrace.nl. Waarschijnlijk waren er nog geen nieuwe beelden beschikbaar toen de trial in elkaar gezet werd. Mogelijk wordt dit later aangepast.




Voor alle duidelijkheid: ik vind óók dat .nl een aantal steken heeft laten vallen. Dat is duidelijk.
Maar er wordt, mede dankzij de moderators van dit forum, gewerkt aan verbeteringen.

Mijn voorstel: de kritiek op .nl is algemeen bekend nu en hoeft m.i. niet oeverloos herhaald te worden. Laten we afwachten hoe de verbeteringen eruit komen te zien.
Eventueel kan daarna dan verder gespuid worden en hopelijk op een constructieve manier.  ;)

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Het oog van de meester
« Reactie #19 Gepost op: 7-11-2003, 12:06:31 »
Mijn voorstel: de kritiek op .nl is algemeen bekend nu en hoeft m.i. niet oeverloos herhaald te worden. Laten we afwachten hoe de verbeteringen eruit komen te zien.
Eventueel kan daarna dan verder gespuid worden en hopelijk op een constructieve manier.  ;)


Maar het lucht wel op zo af en toe om de dingen die je tegenvallen op te schrijven. Misschien dat we dan een sticky-topic kunnen maken waar je oeverloos mag klagen. Dan kan Mapel daar af en toe een kijkje nemen en kijken tegen welke zaken wij als "gidsen" blijven aanlopen, zodat zij dat weer kan melden bij de organisatie.

Én eerlijk is eerlijk.... ik meld ook als ik iets positiefs vind. Tomeloos respect heb ik voor Mapel en haar contacten met de organisatie en dat ik blijf hopen op positieve aanpassingen, maar als wij niet meer kunnen doorgeven wat ons tegenvalt zal die boodschap nooit overkomen bij Advance.

Misschien ben ik wel een mega-poster en erg irritant voor sommige mensen, maar dat ik veel post wil zeggen dat ik veel hier te vinden ben... en dat wil weer zeggen dat ik de hoop niet heb laten varen op verbetering en blijf komen en blijf zoeken om de avo's op weg te helpen en omdat ik de basis van het spel erg leuk vind, maar dat neemt niet weg dat ik niet kritisch mag zijn/blijven.