Auteur Topic: Het Selectieweekend  (gelezen 21399 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #60 Gepost op: 17-10-2003, 11:00:10 »
Hi Mollemans,

toch nog even een korte reactie van mij op jouw posting (waarbij ik uiteraard niet alleen jou maar een ieders mening blijf respecteren, laten we dat even voorop stellen!):

Zelfs de fruitteler/tuinbouw haalt het niet in zijn hoofd om twee totaal verschillende appels, met bijbehorende verschillende smaak, dezelfde naam te laten dragen (ook niet met verschillende jaartallen). Voor je het weet eet namelijk niemand meer jouw appels, want die smaken niet meer het zelfde (Jona Gold is aanmerkelijk een andere appel als een Granny Smith) hoewel ze toch dezelfde naam dragen (Planet Appel oogst 2002 (Jona Gold) en oogst 2003 (Granny Smith)).
Je gooit hiermee je naam dusdanig te grabbel dat je minder serieus wordt genomen, laat staan je geloofwaardigheid voor de toekomst (volgend jaar weer een andere appelsmaak??)!

Stel je zou dit doen met TV-toestellen, hetzelfde merk, hetzelfde type alleen in een ander jaartal gefabriceerd en die twee toestellen zijn kleur (2002) en zwart-wit (2003). Hoe snel denk je dat je je klanten verliest (het is natuurlijk niet helemaal een gelijkwaardige vergelijking maar komt aardig in de buurt)?

Zo ook hier... ik denk persoonlijk als fan en voorstander van de Planet Race, en als die-hard-marketeer dat hier een majeure denkfout wordt gemaakt! Hoe trouw zijn TV kijkers? En hoe is de concurrentie op dat tijdstip.... gezien de doelgroep is niet alleen de tijd van programmering fout maar ook nog eens de dag van uitzending! Maar nu draaf ik een beetje te ver door, het lijkt wel of ik hier een gratis consultancy-marketing job zit te doen  ;D

Ik bekijk het dan ook niet van 1 kant (als fan) maar ook wat de mogelijkheden (kunnen) zijn met dit format, wat in potentie HET interactieve TV programma van Nederland had kunnen/moeten zijn. Met de juiste marketingmensen en mensen die dit format aan sponsors goed kunnen verkopen had dit er heel anders uit kunnen zien.....

Nog even een laatste noot:
Waarom "ageer" ik zo tegen dit nieuwe concept -> Vorig jaar is ons door "Arnie", de "Chief Gadget Officer" Gijs, Advance en Planet toegezegt dat ze verder zouden gaan met het zelfde concept (PR2002), alleen verder ge-evolueerd met meer aantrekkingskracht voor TV kijkers (doelgroep 14-36 jaar) en MEER INTERACTIVITEIT in de verschillende media (printed press, internet, radio/tv, billboard-hints, etc etc). Daar zaten hele goede ideeen tussen overigens!
Waarom hebben ze dit toegezegt: ze waren zeer, zeer onder de indruk van de expertise en doorzettingsvermogen van de Fan's, het enige was de teleurstellende kijkcijfers....... Ben ik nou gekke henkie (17 jaar mass-marketing B2C/B2B ervaring) of zou dat nou aan de wijze van marketing en lengte/presentatie van het programma hebben gelegen??!!

Motto van dit verhaal: gooi nooit het kind weg met het badwater..... het water mag dan niet meer goed zijn maar het kind kan verder groeien!

Anyway.... goed om met ruim- en goednadenkende mensen van gedachte te wisselen!

Cheers,

MaestroNL

Noem jij dit een korte reactie  ;) ;D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Hanja

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #61 Gepost op: 17-10-2003, 12:01:30 »

ik bv wonend in lelystad en bv fan van iemand in maastricht kan daar met de trein heen gaan als ik uit me werk kom
maar kan daarna niet meer terug door dat de laatste trein in amsterdam dan al weg is en zou dus iedere woensdag vrij moeten vragen en onderdak voor de dinsdagavond moeten regelen in limburg



Je kunt nog altijd bij mij blijven slapen, Jeroen!!

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #62 Gepost op: 17-10-2003, 14:04:35 »
Hi Mollemans,

toch nog even een korte reactie van mij op jouw posting
tjee Maestro, volgens mij is dit een korte reactie ;D

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #63 Gepost op: 17-10-2003, 14:37:01 »
Maestro blij dat je ze niet aanvalt maar voorziet van opbouwende kritiek.  Alleen heb je op een aantal punten een gekleurde bril op.  Trouwe tv kijkers??? er waren vorig jaar nagenoeg geen tv kijkers... Er is dit jaar een andere koers gezet om juist tv kijkers te trekken.Vorig jaar wilden ze een croosmedia-event wat echter is blijven steken in een hoop goede bedoelingen, maar het woordje cross had wat moeite..

Verder spreekt jeroen over jeugdige fans die nu de uitzending niet zouden kunnen zien...  het spel voor de gidsen speelt zich - in tegenstelling tot wat vele denken- op het internet af en dat is 24 op 24 beschikbaar. De tv uitzendingen inpannen ja dat is iets wat Yorin heeft gedaan. Ik denk zelf dat het met zoveel zenders, en zoveel doelgroepen heel lastig is om een juist tijdstip te kiezen, waarop je programma het beste gaat renderen(de glazen bollen bij de diverse omroepmaatschappijen zijn daar een levend bewijs voor, alleen bieden die ook geen garantie voor succes)(trouwens de eerste glazen bol was de vissekom bij willem Duijs)


Maestro verder heb je absoluut gelijk wat betreft de smaken  en de naamstelling. maar dat gaf ik ook al aan in mijn eerdere post. planetrace 2002 en 2003 verschillen van elkaar zoveel staat vast. Maar ik ben niet zo kieskeurig dat ik alleen maar Jona Golds eet , af en toe een andere appel smaakt me ook wel.

Ik hoop van ganser harte dat dat voor meer mensen geldt ;D
« Laatst bewerkt op: 17-10-2003, 14:43:11 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #64 Gepost op: 17-10-2003, 14:40:36 »
Ik heb weinig verstand van marketing. Volgens mij weet ik ook weinig van formats, maar ik weet iets anders:
Pragmatische aspecten van de communicatie. Is heel interressant. Gaat over het feit dat mensen communiceren op inhoudsniveau en betrekkingsniveau. Het is zinloos om met iemand te communiceren als het op betrekkingsniveau niet botert tussen die mensen.
Maestro is teleurgesteld over vorig jaar en gezien het feit dat Advance al deze berichten leest is die boodschap wel overgekomen bij Advance.
Bij Advance is men kennelijk minder geimponeerd door Maestro dan ik. Anders waren ze allang met Maestro in zee gegaan. Maar ja Advance is ook niet gewend aan een open communicatie en speelt dus wel voor ontvanger, maar weinig voor zender.
Ik ga een gewaagde voorspelling doen: Maestro, Advance, jullie gaan er niet uitkomen inhoudelijk. Degene die het meeste belang heeft bij een goede uitkomst, doet er verstandig aan een andere wijze van communiceren te zoeken.
Natuurlijk wil ik daarin bemiddelen.............maar, nu even niet, ja!!!
Wij bereiden ons intussen voor, op datgene wat komen gaat. Even logistiek alles regelen (extra voeding en drank), ff de PC sneller maken, capaciteit vergroten, nieuwe bril aanschaffen om lasogen te voorkomen, alvast servertje reserveren voor diverse links, avondje beleggen met gidsen en 3x per week een flinke fysieke training.
N.B. En dit alles onder het "kopje" Selectieweekend ;)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #65 Gepost op: 17-10-2003, 18:18:21 »
zelfs na afloop ga ik niet zeggen beter of slechter, het zijn gewoon 2 races. Dat is een andere aanpak, misschien mede gesteold door mijn pascifistische instelling. in alles het goede proberen te zoeken en mijn geloof in mensen.

ik hoop voor advanace dat ze dit jaar een hoger marktaandeel in kijkcijfers krijgen en ik hoop voor ons dat we een leuke race krijgen

Ik geloof er in.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #66 Gepost op: 17-10-2003, 18:36:20 »
Gaap

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #67 Gepost op: 17-10-2003, 18:51:42 »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #68 Gepost op: 17-10-2003, 19:10:00 »
Maestro je herhaalt jezelf en je pretendeert nogal wat. verder zeg je heel de tijd Pr 2003 niet af te kraken, maar feitelijk gezien doe je niet veel anders.(sorry klinkt harder dan ik bedoel)

Je geeft op voorhand al aan dat het naar jouw mening niks kan worden op dat tijdstip en die zender.  Ik ben het met je eens dat een zender als Yorin nu niet direct vooraan loopt met marktaandeel, maar neem aan dat men bij yorin, advance, eyeworks etc, echt wel weet dat er mensen naar de show moeten kijken en dat ze dus reclame moeten maken.

Mijn vraag is verder laten we deze argumenten, bespiegelingen etc. bewaren voor na de race in een evt einddebat over hoe het anders had gekund..


Verder heb je het over marketing etc. OOk masterplan is niet het succes geworden wat men wilde, maar ik vind Mp zeker geen slecht programma. Verder is een sterrenbeurs ook geen succes, maar dat wordt wel in leven gehouden. Beiede programma's slechte kijkcijfers maar kwalitiatief ver uiteen. Masterplan was bijna voorzien van geen enkel marketing en het marketing budget van een sterrenbeurs is nog steeds enorm hoog. (even voor de duidelijkheid IK beschouw sterrenbeurs als het slechtste programma ooit).

Verder kan teveel marketing bepaalde zaken ook doodgooien, hypes zijn leuk maar je kunt ook overhyped raken.(de verwachtting moet wel stroken met het werkelijk aangebodene)

Verder is de doelgroep die jij aanhaalt niet de doelgroep die advance ons gaf( gezin met 2 kinderen met een bovenmodaal inkomen(weliswaar voor vorig jaar de target , maar toch).

Ik zie wel punten waarin je angst voor het missen van een bepaald marktaandeel, die dit format zeker verdiend, zeker terecht zijn en ik geloof zeker dat jij ( en vele anderen hier) ideeen hebben hoe dat anders kan. Maar laten we die voor ons houden en in een evt later tijdstip onder het genot van een drankje of zo, bespreken. Deal?????


we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #69 Gepost op: 17-10-2003, 19:33:00 »
Citaat
Advance heeft vorig jaar met een klein team een ontzettend fraaie prestatie geleverd, zeker met het GPS systeem en deze te tonen aan de fans middels de "Waar ben ik" kaart (is nog nergens anders vertoond in de wereld en is een hoogstandje van jewelste!)!

nieuw ????
weet je dat zeker ik ken het al meer als 10 jaar en ben zelf in de hele wereld heel vaak over de kaart tezien

voor mensen die denken dat het nieuw is kijk hier dan eens
http://www.pd0sbh.net/javAPRS/javAPRS.html

kies een autoje bv uit klik er effe op
druk op T
auto zal nu op je scherm blijven
nu gaan we inzomen op de kaart druk steeds op pgDn
na een aantal keren drukken zit je op straat nivo en kijk je rechtstreeks mee met hoe die gene werkt
wat je hier ziet werkt met een radio netwerk iedere 30 sec tot 3 min
geven mobiele stations hun positie vaste stations geven tussen de 30 min en de 60 min hun positie af
er ligt een wereldwijd netwerk met ook een flink aantal satelieten
dit alles is door experimenteren ontstaan en daar zijn ook de afgegeven vergunningen op gebaseerd

de versie van planetrace is wat moderener en werkt met telefoons waar een modem in zit en gekopeld aan gps
als die gebeld worden door een server geven ze hun positie af
verder werkt het het zelfde en zou ook weer via een server met een zender via de air verspeidt kunnen worden over de hele wereld

« Laatst bewerkt op: 17-10-2003, 19:35:09 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #70 Gepost op: 17-10-2003, 20:12:49 »
nieuw ????

Nieuw in de zin van massaal in een programma opgenomen, en niet voor directe plaatsbepaling van een voertuig... de eerste GPS bepalingen waren overigens al in 1940 dus nee de technologie is niet nieuw, het integreren binnen een cross-platform format wel.......

MaestroNl
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !