Auteur Topic: Het Selectieweekend  (gelezen 21401 keer)

Offline Shirley

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kiekeboe! ;)
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #40 Gepost op: 14-10-2003, 00:40:43 »
Hahahahahahaha Ik lach me echt ziek om jullie fantasie! Met één woord; geweldig!

Greetzzzzzz
XxX Shirley

Offline Tinus PlanetRacer

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #41 Gepost op: 14-10-2003, 01:10:39 »
het is inderdaad heel erg lachwekkend, zowel commentaar als programma......Helemaal eens met wat er allemaal gezegd wordt. Eerst onwijs balen dat ik er zaterdag al uit lag, maar nu is het toch ineens een stuk minder erg.....Ik vond het al raar dat outdoor instructeurs, politie mensen en ME-ers niet eens door een selectie weekend kwamen. Maar nu ik de verhalen zo hoor (lees, lees) is het een stuk minder raar. Pleebek sjow on tour!
Maar goed, dit neemt niet weg dat het een puike prestatie is van de mensen die nog zijn overgebleven!
Zet m op!
laters :-\

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #42 Gepost op: 14-10-2003, 01:52:27 »
Het reizen in een groep geeft al aan dat er dit jaar een heel stuk meer groepsdynamiek te verwachten is dan vorig jaar.

Verder is en blijft het een tv programma en zou ik het zelf erg vreemd vinden mochten ze je niet uitgebreid testen op heo naturel je bent voor een camera.



snap ik wel hoor mollemans dat testen voor de camera...
had alleen gehoopt dat de zondag net zo zou worden als vorig jaar...  8)
nu heb ik het gevoel dat het alleen maar camera was.. vandaar...     ;)

trouwens.. idd toppie van de overige kandidaten.. !!
wens ze allen succes!!!   :)

drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #43 Gepost op: 14-10-2003, 10:03:59 »
Als je een  medische keuring  krijgt wordt er  alleen aan de kandidaat een medisch advies gegeven .... De uitslag wordt niet bekend gemaakt aan 3de  Dus ook niet aan de orginisatie.... Natuurlijk zou het wel heel onverstandig zijn als er een hartafwijking aan het ligt komt en dat ze besluiten dan toch mee zou gaan doen.

Ze geven van het VGZ alleen een negatief advies af .... meer niet...!
De beslissing blijft aan de kandidaat!

Wel de arts die mee gaat heeft inzagen in deze medische keuring gegevens.
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #44 Gepost op: 14-10-2003, 10:06:24 »
Ik sluit me graag aan bij de verhalen van Shirley en Claudia. Ik vond het ook erg jammer dat de tweede dag niet een 'survival-dag' was, maar weer slechts 10 minuten voor de camera ouwehoeren. Aangezien niemand met elkaar mocht spreken zijn er ook niet zo gek veel foto's. Er zijn wel een aantal foto's van ons toen we aan het wachten waren op de uitslag in een cafeetje, ik zal Henk Jan even vragen of hij ze online zet.

Ik wens iedereen die door is en vandaag nog moet sporten veel succes en vooral veel plezier!! Ik had er erg graag bijgeweest, dus geniet ook even voor mij, ok?
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #45 Gepost op: 14-10-2003, 10:16:33 »
Belachelijk … dansen voor een Camera !!!!!!
Een 'survival-dag'  dat je dan een veel beter  beeld kan krijgen van de avonturiers niet!?!?!?!

Dat ze de kandidaten mekaar zo min mogelijk  mekaar te zien krijgen  is om geen team spirit te kweken …  dat was een grote ergernis verleden jaar van de  producenten  :P
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #46 Gepost op: 14-10-2003, 10:32:13 »
Misschien is dat dan wel de makke geweest voor Pim,Shirley en Claudia.Pim en Claudia kenden elkaar niet echt,maar wel via een ander forum en ze zijn natuurlijk met zijn allen wezen stappen zaterdagavond.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #47 Gepost op: 14-10-2003, 10:50:41 »
Dat je de andere kandi's niet mag zien of spreken lijkt me wel een beetje logisch. Ze willen natuurlijk voorkomen dat je OF een te gezellig groepje krijgt die meer bezig is met het gezellig zijn dan met de race, OF een groep waarvan niemand elkaar mag en dat de sfeer ver te zoeken is. En als je alle kandi's al van te voren ziet, heb je grote kans dat dit zou kunnen gebeuren. 
« Laatst bewerkt op: 14-10-2003, 10:52:16 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #48 Gepost op: 14-10-2003, 10:54:32 »
Het grootste gevaar is natuurlijk als het 'half-half' is, een groepje van een man of 3 die samenspannen en de rest eruit werken.
Mijn gevoel is dat ze dat vooral willen voorkomen.
we're back :(

Offline Shirley

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kiekeboe! ;)
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #49 Gepost op: 14-10-2003, 13:15:07 »
Tja, als als als.... allemaal speculaties.

Ik weet het allemaal niet meer en wacht af tot donderdag, dan weten we wie er door zijn.

Ik ben persoonlijk een gezelschapsdiertje en heb in die twee dagen veel mensen leren kennen gelukkig! Ik heb daar bij Eyeworks dus ook andere kandidaten aangesproken (toen wist ik niet dat het niet mocht) en dat ZOU een probleem geweest kunnen zijn. Maar dat zullen ze mij nooit vertellen daar, denk ik.
Gelukkig zijn het leuke contacten geworden en ik heb er geen spijt van. Ik heb ook verder totaal niet het idee dat het niet eerlijk verloopt en zeker niet dat de kandidaten al van te voren bekend zijn. Ik denk (en dat is mijn persoonlijke mening) dat alles eerlijk verloopt!

Groetjes! Shirley
XxX Shirley

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #50 Gepost op: 14-10-2003, 13:34:12 »
Ook ik heb het idee dat het allemaal wel eerlijk verloopt bij Eyeworks, ik had alleen gedacht (en gehoopt) dat het accent iets meer prestatiegericht zou zijn. Maar goed aangezien er als groep gereisd gaat worden kan ik deze selectie wel begrijpen.

Tja, het blijft als afgevallen persoon toch door je hoofd spoken: waarom waarom waarom... Misschien als ik dit in plaats van dat had gezegd...
Helaas weet je nooit precies waarom je afgevallen bent, ik vind alleen wel dat ze ons van te voren in hadden kunnen lichten over het feit dat we (nog) niet met elkaar om mochten gaan als mensen hierom eruit liggen. Zeker als dat hun grote ergernis was van vorig jaar. Maar goed, misschien ben ik wel gewoon geen soap-persoon. ;)

In ieder geval heb ik een heel leuk weekend gehad (ook al koste de tijd tussen de telefoontjes me 3 jaar van m'n leven (waarom werd ik steeds als laatst gebeld???))
 ???
« Laatst bewerkt op: 14-10-2003, 13:39:46 door Pim »
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #51 Gepost op: 14-10-2003, 17:15:06 »
Ik heb nu van een aantal deelnemers aan het selectieweekend gelezen dat men moest reageren op stellingen.
Kunnen/willen jullie een voorbeeld geven van zo'n stelling?

En hebben jullie enig idee waarom er in het selectieweekend geen aandacht aan het sportieve of survival element werd besteed?

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #52 Gepost op: 14-10-2003, 17:29:40 »
Hmm volgens mij hebben we iets moeten tekenen dat we niets naar buiten mochten brengen ofzo, of heb ik dit mis? kan een wannabee-avonturier even bijspringen?

Het lijkt me dat er bij deze editie minder aandacht aan survival/sportieve elementen wordt besteedt omdat er als groep gereisd gaat worden en hierdoor de onderlinge relaties en ouwehoer gehalte belangrijker zijn dan vorig jaar (Het programma moet meer tv kijkers trekken).
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #53 Gepost op: 14-10-2003, 17:47:47 »
Je bewoordingen zijn wat anders pim, maar ik denk idd dat het deze versie wat meer gaat om groepsdynamiek en het verwerven van een plaats in de groep. Is een rechtstreeks gevolg van het reizen in groep.

Of het surviavel element dit jaar lager zal zijn dan vorig jaar, dat valt af te wachten. Ook vorig jaar waren de omstandigheden zwaarder dan de echte fysieke proeven
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #54 Gepost op: 15-10-2003, 00:48:26 »
Ik wil even terug komen op de “Grote ergernis was van vorig jaar”
Er is NIET gezegd dat DE reden is dat ( na mij weten een paar echte kanjers) zijn afgevallen omdat het onderling zo goed klikt !!!.... Lijkt me eerder zeer sterk ! Het was een ergernis van de producent .. maar ja wat doe je daar aan he? hahhahahhaha

Ook wil ik het volgende ff kwijt:
Je word beoordeeld op je dans kunst? en niet je lichamelijke conditie? Lijkt me wel erg belangrijk verschil. Verleden jaar viel er een bonk van een vent af ( Dimitrie) omdat hij halve wegen de stormbaan kramp kreeg … Dat betekende EXIT (was wel jammer want was echt een leuke vent namelijk) … En nu moeten ze gaan staan dansen voor een camera ? ? ?
.....Heel vreemd ………….

Wie kan mij hier even het verschil qua selectie  even uitleggen tussen Planetrace 2002 en 2003 ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? 
« Laatst bewerkt op: 15-10-2003, 00:52:04 door Bianca_2002 »
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #55 Gepost op: 15-10-2003, 17:40:32 »
Maestro, iedereen heeft andere wensen. Dit jaar heeft men bij PR juist gekeken naar de marketing kant(kijcijfers). Er wordt verwacht dat de nieuwe aanpak, waar zeker wel ruimte inzit voor persoonlijke competitie(op een ander vlak), meer kijkcijfers zal trekken.

Dat we voorlopig allemaal de oude aanpak zullen missen lijkt me duidelijk als je het forum leest en is ook zeker iets wat is doorgekomen bij de organisatie.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #56 Gepost op: 15-10-2003, 18:03:51 »
........ je moet alleen weten hoe je mensen moet motiveren om over je te gaan schrijven/praten.

We schrijven en praten niet anders....hahaha...dus dat doel hebben ze wel bereikt ;D

Maestro, je bent al vele malen heel duidelijk geweest met je standpunt. Advance kan schijnbaar geen goed doen in jouw ogen. Dat is jouw goed recht. Ieder mag een mening hebben over zaken. Maar ik adviseer je toch eerst maar eens af te wachten met hoe het gaat worden dit jaar. We hebben niets aan speculaties die nog nergens op stoelen. En als het tegen valt (en dat zal het zeker doen als je persé wilt dat het gaat tegenvallen ;D) dan kijk je er toch niet naar. Op de TV zit een knop UIT!!!!
Het is zo jammer dat je zulke negatieve berichten post. Met alle respect voor jouw mening, het is leuker als je de mensen niet alle plezier in het meedoen en kijken naar Planetrace ontneemt. Zeker voor de mensen die planetrace niet gevolgd hebben vorig jaar is dit nieuw en hebben ook geen vergelijkingsmateriaal. Wie weet vinden die de versie van 2003 helemaal het einde.

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #57 Gepost op: 16-10-2003, 00:23:16 »

hele maal met MaestroNL  eens !!!!

 :-\
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #58 Gepost op: 16-10-2003, 20:04:30 »
ik niet geheel mee eens, niemand zegt een verbeterde versie.  Pr 2002, en 2003  zijn volgens mij  2 versies van spellen die dezelfde naam dragen. niks meer niks minder. in de basics is het spel wezenlijk veranderd, zo ver zelfs dat ik misschien een andere naam hand gekozen.

Verder zijn er - zoals altijd - 2 kanten aan een zaak, in deze aan marketing. Je hebt aan 1 kant de afzetmarkt, lees het kijkende publiek, want het is en blijft een tv programma. Vorig jaar waren er zon duizend fans, waarvan 90% via internet. De kijkcijfers vielen tegen en dat is de hoofdreden geweest voor een ommezwaai in de format. Het spel moet beter en duidelijker op tv zodat daar meer mensen getrokken worden.

Verder is de andere kant van de marketing de sponsoring die wel iets willen terugzien voor hun inleg.Deze 2 aspecten moeten in een geslaagd format prima overeenkomen . Maar wij hebben daar geen boodschap aan.

Ik denk dat wij als fans teveel naar 1 kant kijken en dat is ons plezier aan hetgene wat ons wordt aangeboden. Dat vind Ik een beetje kort door de bocht want bij de formatbedenkers zitten ze wel degelijk met meer aspecten te kijken dan ons als klanten.

Dus ook ik moet nog zien of het voor mijzelf als Gids dezelde beleving gaat geven als vorig jar, maar om nu te zeggen dat het een verbeterde of verslechterde versie zou zijn van vorig jaar?? Vorig jaar was het vooral te doen op internet en dat willen ze nu meer spreiden. Ik kan dat idee alleen maar toejuichen.


Waarom moet de mens steeds vergelijken en kan hij/zij niet genieten van elk moment op zich zonder het te spiegelen aan.... (als je elke appel eet alsof het je eerste is, zijn ze allemaal lekker, zelfs de zure  :D
« Laatst bewerkt op: 16-10-2003, 20:10:47 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #59 Gepost op: 17-10-2003, 07:55:09 »
daar zat ik ook al aan tedenken
al die jonge fans van vorig jaar kunnen nu alleen nog maar het programma zien als het op video of dvd wordt opgenomen voor ze

fanavonden waar fans iedere week uit het hele land samen komen om de aflevering tegaan kijken wordt erg lastig door het late tijdstip

ik bv wonend in lelystad en bv fan van iemand in maastricht kan daar met de trein heen gaan als ik uit me werk kom
maar kan daarna niet meer terug door dat de laatste trein in amsterdam dan al weg is en zou dus iedere woensdag vrij moeten vragen en onderdak voor de dinsdagavond moeten regelen in limburg
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.