Auteur Topic: Het Selectieweekend  (gelezen 21398 keer)

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #20 Gepost op: 12-10-2003, 22:40:36 »
Nog ff berichtje van Shirley, HENK-JAN IS DOOR NAAR DE LAATSTE DAG!!! Wij zijn erg blij voor hem en hopen dat hij zeker in het programma zit!!!
Henk-Jan, Zet m op jongen!!!!
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline Smelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #21 Gepost op: 12-10-2003, 22:42:04 »
pim claudia en shirley
he wat jammer nou had het julie zo gegunt

12 mensen nu nog over

wat gaan de afvallers met die 6 weken vakantie nu eigenlijk doen ?????
Wie zijn dan die overgebleven 12 mensen ik ben de tel een beetje kwijt. ???

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #22 Gepost op: 12-10-2003, 23:06:46 »
WoAnLeMaGe

hahahhahahhahha dat druk je nog wel heel erg netjes uit zeg ....... *lol*
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #23 Gepost op: 13-10-2003, 01:16:32 »
pim claudia en shirley
Wel door, niet door, wel door? Huh? Ik lees op deze site het laatste nieuws, dat twee van deze drie namen in de top tien staan, maar niet door mogen, en toch worden gevraagd voor de medische test. Beetje vaag, kan iemand me dat uitleggen?

Ik kan me best voorstellen dat er meer mensen worden gevraagd voor de medische test, in het geval dat een kandidaat die in principe door is, alsnog om bijvoorbeeld medische redenen afvalt. Maar helemaal duidelijk is het mij niet.


Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #24 Gepost op: 13-10-2003, 07:57:08 »
Hallo allemaal!

Hier Pim, Claudia en Shirley. Wij hebben gisteren én vandaag bij elkaar gezeten om de uitslag af te wachten... Gisteren voor iedereen positief, nu helaas niet meer. We zijn nog  bij elkaar en zitten het na te bespreken, maar voor alle duidelijkheid, wij zijn alle drie afgebeld. Wij vinden dit allen heel erg jammer, maar wensen de avonturiers-in-spé een heel leuke tijd toe en erg  veel succes!
Verder willen wij iedereen bedanken die vertrouwen in ons had en op ons gestemd heeft. Sorry dat we jullie hebben moeten teleurstellen, maar wij weten zeker dat jullie wel een leuke avonturier zullen supporten nu!

Groetjes,

Claudia, Pim en Shirley

Jammer, heel jammer. Enig idee waarom jullie het niet zijn geworden?
Hopelijk zijn jullie wel trots op jezelf: jullie hebben het tenslotte wel heel ver geschopt!
En wat mapel al schreef: hopelijk doen jullie wel als gids mee en zien we jullie nog veel hier op het forum.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #25 Gepost op: 13-10-2003, 08:18:56 »
Wel door, niet door, wel door? Huh? Ik lees op deze site het laatste nieuws, dat twee van deze drie namen in de top tien staan, maar niet door mogen, en toch worden gevraagd voor de medische test. Beetje vaag, kan iemand me dat uitleggen?

Ik kan me best voorstellen dat er meer mensen worden gevraagd voor de medische test, in het geval dat een kandidaat die in principe door is, alsnog om bijvoorbeeld medische redenen afvalt. Maar helemaal duidelijk is het mij niet.



Ik neem aan dat er na het selectieweekend een aantal mensen door zijn (Henk-Jan bijvoorbeeld). Dat hoeven niet persé mensen te zijn die in de top tien geeindigd zijn. Top tieners waren alléén verzekerd van een plaats bij het selectieweekend, niets meer en niets minder. En als je dan het selectieweekend niet goed doorkomt is het over en uit. Oók voor mensen die in eerste instantie in de top tien geeindigd waren.

De pre-avonturiers die nu nog over zijn hebben 14 oktober (morgen dus) een medische keuring. Ik neem aan dat hierbij ook nog wel wat mensen zullen afvallen.

De definitieve avonturiers zullen op woensdag bekend gemaakt worden (aldus planetrace.nl).
Wij zullen dus nog even geduld moeten hebben voordat we weten wie er nu echt mee gaan doen aan PR.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #26 Gepost op: 13-10-2003, 08:22:51 »
Pim, Shirley en Claudia:

Ik hoop dat jullie hier tóch nog een verslag van het selectieweekend neer willen zetten. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe zoiets gaat.

Wat ik zou willen weten bijvoorbeeld: wat waren de selectiecriteria, was het een individueel traject wat je af moest leggen of ging het ook in groepsverband, welke oefeningen/testen moest je doen, en werd je nu ook op sportief/survival gebied getest, etc. etc.

En natuurlijk graag geïllustreerd met foto's.

Offline Henk-Jan

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #27 Gepost op: 13-10-2003, 10:26:39 »
Heee hoi PIM, CLAUDIA EN SHIRLEY!
Jammer dat jullie niet verder zijn gekomen. We hebben in ieder geval een super leuke tijd gehad en zoals gezegd.....................WE GAAN NOGEEN KEER FLINK STAPPEN MET ZN ALLEN!  Die deal staat  ;D ;D ;D

Ik ben één van de 12 gelukkigen  die vandaag mag strijden voor de laatste plekken. Hopelijk kan ik ook voor jullie nog een finale plaats in de wacht slepen. ;) ;)

Jammer dat ik jullie dr niet meer bij zijn!!!!!!! Ik hou jullie op de hoogte.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en tot sprekens allemaal!!!!!!!!!!

GroetUh Henk-Jan  :)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #28 Gepost op: 13-10-2003, 11:12:04 »
Wat jammer dat Pim, Claudia en Shirly niet door zijn gegaan. Maar goed van Henk Jan dat hij wel doormocht.

Maar wat ik nou zo mis (en misschien ben ik niet de enige): ik wil details horen. Wat moesten jullie in het selectieweekend doen/zeggen, bij wie, waar, wat werd er van jullie verlangd, noem maar op!

Details graag!!  ;) ;D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Shirley

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kiekeboe! ;)
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #29 Gepost op: 13-10-2003, 12:15:55 »
Ok, hier wat details:

De eerste dag werden wij gevraagd voor een gesprek voor een camera van ongeveer 5 tot 10 minuten. Ze vroegen veel over jezelf en over wat je had ingevuld op je inschrijfformulier. Het was dus een soort toelichting en controle op dat formulier, of jij dat wel écht was en of jij over komt op de camera zoals zij willen. Hiernaast kregen we ook een schriftelijk psychologische test  met een aantal vragen zoals als jan van a naar b fietst enzo. Dat was de eerste dag.

Als je een beetje aan het profiel voldeed en ze zagen wat in je dan werd je dus gebeld voor de tweede dag. Je zou die avond direct gebeld worden. Wij zijn dus met een groep van 9 man wanna-be-planetracers in een kroeg gaan zitten in Amsterdam en hebben met zn allen het telefoontje afgewacht. Dit was zoooooo gezellig en tof!!
Van die 9 waren er 5 man die door mochten!!

Gisteren (zondag) moest ik meteen als eerste komen, om 10.00 uur. Ik werd tegenover 3 dames gezet voor 2 camera's en ze gingen mij woorden voorleggen waar ik zo snel mogelijk op moest reageren. Ook moesten we allemaal een voorwerp meenemen wat ons het meest dierbaar was. Daar moesten we even over vertellen. En dan nu het leukste/ raarste: we moesten in ons eentje gaan dansen voor 2 camera's! Je kreeg wat reggae  8)  muziek te horen en dans maar hahaha!!! Dit alles duurde al met al zo'n 20 minuten en dan stond je weer buiten.

Claudia, Pim en ik zaten bij Pim thuis gisteravond te wachten op de uitslag. Ik werd voor de tweede keer als eerste gebeld, maar dit keer met de mededeling dat ik niet degene was die ze zochten voor de groep. Even later kregen Clau en Pim het ook te horen helaas!

Later belden Henk-Jan, Citta, Ellen, Marc en Andrew dat zij wel door waren dus wij duimen vandaag en morgen voor ze!

Veel liefs, Shirley (one of the Guides  ;) !!)
« Laatst bewerkt op: 14-10-2003, 00:13:58 door Shirley »
XxX Shirley

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #30 Gepost op: 13-10-2003, 13:06:38 »
Dank je Shirley, voor je verhaal! Dit vind ik nou leuk om te horen. Wel lachen hoor, dat je in je eentje moest dansen. Dat had ik graag willen zien  :P Hopelijk komen de rest van de (wanabee)avonturiers ook met een leuk smeuïg en sappig verhaal  ;D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Shirley

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kiekeboe! ;)
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #31 Gepost op: 13-10-2003, 13:10:17 »
De rest heeft hetzelfde meegemaakt, alleen van vandaag en morgen is afwachten.
Maar het was idd erg lachen! T was al met al een leuk weekend!
XxX Shirley

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #32 Gepost op: 13-10-2003, 16:45:34 »
Hey Limone!

Sluit me helemaal bij Shirley aan!!  :D
Dit is echt alles wat we dit weekend gedaan hebben..
Geen sporttest, groepsoefeningen, klimmen of klauteren... het ging
allemaal hoe jij op de camera overkwam...

Tevens sprak/zag je de overige kandidaten nauwelijks.. het was op zondag niet zoals vorig jaar.. gezellig bij elkaar.. nope.. het was de bedoeling elkaar zo min mogelijk te spreken.....

Ik was op zondag als een van de laatste aan de beurt.... stond ook al weer na 15 minuten buiten....
Ik moest reageren op twee stellingen die ze mij gaven. Verder ook vertellen over iets dierbaars wat ik had meegenomen. DAarna voor de camera een verhaal verzinnen met de 3 woorden die ze mij gaven.... en dansen op de reaggae muziek....... 8)

al met al veel camera dus... het blijkt nu achteraf te gaan om het hoge soapgehalte dat je hebt.. ( uit betrouwbare bronnen en op meerdere manieren uit te leggen) en ik moet eerlijk zeggen dat ik, nadat ik dat te weten kwam het niet zo erg vindt om niet door te zijn.. ik ga voor een race.. zoals het vorig jaar was.. niet hoe leuk ik qua Big Brother gehalte ben.....  ;)

Al met al vond ik het hele weekend wel erg leuk.. vooral de kennismaking met de rest.. erg gezellig!! En zeker een leuke groep!

Wens Henk-Jan, Citta, Ellen, Marc, Andrew en de andere die door zijn enorm veel succes!!!!!  go for it!! 

groetjes Claudia  :P
« Laatst bewerkt op: 13-10-2003, 16:53:23 door clauzoo »
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #33 Gepost op: 13-10-2003, 20:33:44 »
Het reizen in een groep geeft al aan dat er dit jaar een heel stuk meer groepsdynamiek te verwachten is dan vorig jaar.

Verder is en blijft het een tv programma en zou ik het zelf erg vreemd vinden mochten ze je niet uitgebreid testen op heo naturel je bent voor een camera.

Dansen op reggae-muziek, sjips had ik me toch op moeten geven  8)
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline WoAnLeMaGe

  • Forumlid
  • Enjoy life, it's short enough
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #34 Gepost op: 13-10-2003, 20:46:07 »
Interessant, en verbazingwekkend tegelijk, die criteria waarop de avonturiers worden beoordeeld!

De VGZ gezondheidstest was voornamelijk ge-ent op lopers, niet op dancers. Dus een opmerkelijke wending van het spel misschien?
 
Wordt het een PlanetRace voor avonturiers of zijn we beland in de voorronden van Idols-nieuwe-stijl of The Planet-Dance.

WoAnLeMaGe

Zit Barry Stevens soms ook in het selectieteam? ???

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #35 Gepost op: 13-10-2003, 20:54:12 »
dooooooooooorgaan Wo,..vooral dooooorgaan........ ;D ;D ;D
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #36 Gepost op: 13-10-2003, 21:50:48 »
nee Barry stevens is nog steeds docent aan de musical academie in Tilburg en is druk bezig met weer een geweldige voorstelling ineen te gooien en kon helaas  dus niet naar het selectieweekend komen. Verder weet ik uit betrouwbare bron dat barry geheel niet in to reggae is

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #37 Gepost op: 13-10-2003, 22:06:51 »
Met dat reggae-dansen zou het kunnen dat Jamai(!)ca aangedaan wordt  ;)

Dus inderdaad Wo: Idols' Planet Dance! ::)
Ik hoorde vanavond dat de voorrondes van Idols al begonnen waren, o.a. gisterenavond .....

Dus wie weet waar de avonturiers in verzeild zijn geraakt  ???

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #38 Gepost op: 13-10-2003, 22:16:12 »
zijn vast in de verkeerde screentests beland, kan niet missen 8) 8) 8)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Het Selectieweekend
« Reactie #39 Gepost op: 13-10-2003, 22:34:05 »
Oh natuurlijk!! ::)

Vandaar dat ze ook niet hoefden te survivalen en sportkleding mee hoefden te nemen   :D
En vandaar dat sommige pré avonturiers niet aan het plaatje voldeden, die kwamen natuurlijk allemaal in outdoorkleding en stevige bergstappers en met een buff en strakke zonnebril .
Terwijl  de crew natuurlijk jonge, wilde, sexy én vormbare mensen verwachtten met een blote buik met navelpiercing, snelle coupe en tongsplitsing  :)

Ja, die krullebol van de jury van vorig jaar (ook een Henk-Jan?) gaf al aan dat sommige mensen die nu op de selectie waren niet veel geleerd hadden van vorig jaar. Dat verklaart natuurlijk alles! 


Dus 'onze' Henk-Jan zien we binnenkort zingen en dansen ....., is vast ook leuk  :P