Auteur Topic: Onterechte beslissingen  (gelezen 8970 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #20 Gepost op: 16-10-2003, 13:50:18 »
Ach haal mijn reacties en die van Shirley en Bianca ook maar weg. dan is het metten opgelost


Oke op eigen verzoek gaat jouw reactie er ook af Wiedus, bedankt  :-* ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #21 Gepost op: 16-10-2003, 20:10:21 »
Zo achten wij het genereren van fictieve mailadressen niet toegestaan...da's dus niet mogelijk. Als je op een kandidaat wilde stemmen, kreeg je een bevestigingsmail terug op je emailadres. Aangezien het onmogelijk is om een bevestigingsmail te sturen naar een fictief emailadres, is het beantwoorden van een mailtje aan een fictief emailadres al helemaal omogelijk.
Even een uitleg van wat  met fictieve e-mail adressen wordt bedoeld:

Voorbeeld:
Omdat wij een @realitynet.nl domein hebben kunnen we honderden, duizenden, miljoenen, miljarden, oneindig(!!!) veel ...@realitynet.nl adressen verzinnen en alle reply's daarop (de bevestigingsmailtjes waar je het over hebt), laten aankomen bij één echt e-mail adres.
Als planetrace.nl vervolgens duizend @realitynet.nl adressen ziet (jan1@realitynet.nl t/m jan1000@realitynet.nl), weet men genoeg.  ;)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #22 Gepost op: 16-10-2003, 22:42:18 »
Dan kan ik je verzekeren dat het alleen maar gaat om het voorbeeld wat mollemans heeft genoemd. Die gevallen zijn bijgesteld en geen anderen. 8)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline r.stoffer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #23 Gepost op: 16-10-2003, 23:56:06 »
Hallo allemaal

Ik was er niet meer mee bezig maar jullie nog wel.
Dus zal ik weven vertellen hoe het bij mijn is gegaan.
De jongeman die het voor mijn gedaan heeft is als volgt te werk gegaan.....
Hij heeft een winkel waar natuurlijk veel mensen binnenkomen en voor het doel om mijn te stemmen heeft hij een folder neergehangen met de mededeling als menssen op mijn zouden willen stemmen hun naam op deze folder wouden neerzeteen met daaronder het verhaal dat deze mensen toestemming gaven om namens hen te stemmen.
Dit heeft hij dus gedaan onder zijn eigen email box niet wetende dat dit door planet als strafbaar gezien zou worden...
dus voor elke naam maakte hij een simpel emailadres aan die hij elke dag weer invoerde om te stemmen dus volgens hem nog steeds via de regels helaas werd dit anders gezien en heeft men ook niet de kans gehad om dit uit te leggen aan de planetrace....
ik begrijp dat je door dit heel snel veel stemmen kan krijgen en dus niet geaccepteerd word......even voor de duidelijk het was geen opzet maar een gedachte die volgens hem goed was maar niet goed viel.....
dus bij deze mijn uitleg over mijn gang van zaken en hoop dat hiermee alles uit de wereld is want we kunnen hier nog tot volgend jaar over praten maar de 6 zijn nu toch al bekend en hoop dat ze veel plezier zullen hebben met hun planetrace en ik blijf het toch wel volgen alleen weet nog niet wie ik zal moeten steunen......
ik hoop alleen dat er volgend jaar duidelijke regels zijn en een betere uitleg over stemmen

m.v.g.

r.stoffer

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #24 Gepost op: 17-10-2003, 07:33:43 »
les voor planet voor volgend jaar dus
maak duidenlijk dat er een privee emailadress gebruikt moet worden
stel als eis dat iedereen zelf moet stemmen
bewerk dit nog meer door voor stemmen een code in een plaatje testuren die bij je stem gedaan moet worden zo dat per robot stemmen versturen onmogenlijk wordt iedere dag krijg je weer een andere code meld dit ook heel duidenlijk als er een nieuw email adress wordt gebruik dat je bij iedere keer stemmen er post op krijgt en dat ze niet geblokeerd mogen worden want je code staat er in

dit kan simpel gedaan worden
door bv eerst tevragen het email adress in tevoeren
gelijk daar de code heen testuren (emailtje met wat standaard uitleg plaatjes link door middel van een code naar een script dat plaatje op aanvraag maakt door een code uit de db die aan je email is toe gekent

link  "plaatje_email.php?id=jgfkjgre"
leverd dan bv een plaatje op met de code 56789

hier na wordt het stem forulier op het scherm gezet
vul wat dingen in emailadress niet meer nodig die is al bekent
voeg de code toe die je net via je mail kreeg

verstuur
planet controleerd nu of alles klopt ja dan stem verhogen
nee stem weigeren
en email adress weer vrijgeven voor stemmen

zo ontmoedig je het stemmen met heel veel email adressen

tja of de optie die al eerder is genoemt maar daar hou ik niet van
je krijgt nu via de email een nummer dat je moet draaien en een code
bevestig door dit bellen dat dit email adress van jou is kosten 75 euro cent
je krijgt nu per mail een persoonlijke stemcode die gekopeld zit aan dit email adress
deze kan je de hele race gebruiken
en kan je ook gebruiken om bv van avonturier tewisselen

maar een betaalnummer moeten bellen maakt wel dat er minder mensen gaan spelen en brengt ook voor planetrace extra kosten mee

mensen die betaaldiensten hebben afgesloten kunnen al niet meer meespelen

« Laatst bewerkt op: 17-10-2003, 07:40:02 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2003, 15:00:48 »
Wat ze ook kunnen doen is gewoon mensen zelf kiezen.  :D.

Nee dat was wat ironisch bedoeld. Het is gewoon zo dat alle partijen inzien dat de manier van stemmen opriep tot vragen van beide kanten. Daar moet in een vervolg wat aan gedaan worden, er staan hier al hele zinvolle mogelijkheden om dat te verbeteren denk ik.

De stem van het volk laten gelden is altijd gewaagd omdat er vele mensen zijn met vele gedachtes en iedereen is inventief. Om al die gedachtes en ideeen te stroomlijnen binnen 1 algemene , duidelijke regelgeving is vrij lastig. Vraag dat maar aan Amerikaanse kiesbureaus en aan organisaties die manifestaties houden(hoe vaak doen daar mensen mee die niet dezelfde doelstelling hebben en de mars voor andere doeleinden willen gebruiken) .

een klein voorbeeldje , als ik zeg dat tussen A en B persoonlijk contact niet is toegestaan in een setting van een spel. Mag het dan wel zo zijn dat a, c opbelt iets doorgeeft en dat C  vervolgens B opbelt met wie A geen contact mag hebben???  Volgens mij toch zeker wel, al was de bedoeling van de makers dat dat niet zou mogen. Zelfs als je zegt dat A en B geen enkel contact mogen hebben, sluit je dit nog niet volledig uit. Tot zover deze lezing over regelgeving vs inventivitiet van mensen (het grootste goed dat mens onderscheidt van dier)

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2003, 19:51:53 »
mensen zullen altijd blijven proberen iets dat niet mag tedoen
enige dat je kan doen is het zo moeilijk maken in de hoop dat ze het opgeven

en normaal mee doen
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.