Auteur Topic: Onterechte beslissingen  (gelezen 8969 keer)

Offline r.stoffer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Onterechte beslissingen
« Gepost op: 7-10-2003, 11:54:32 »
Goedendag mede planetraces tot mijn grote verbazing is er toch weer een keer vies spel gespeeld.
ik ron stoffer ben me nergens kwaad van bewust en word door planet verwezen naar onterechte stemmen.
Het zal weer iets wezen dat dit spel dus ook al weer vantevoren is gepland jammer ik dacht namelijk dat het er eindelijk eens eerlijk aan toe ging ik heb wel vernomen dat mensen teveel stemmen krijgen maar hoe en waarom word niet uitgelegd.
Ik heb nu al een nare bijsmaak ik bedank in ieder geval iedereen die op mijn gestemd hebt jammer dat het voor mijn zo moet aflopen.

teleurgestelde ron

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #1 Gepost op: 7-10-2003, 12:47:58 »
Ik denk dat de productie van Planet Race geen enkel belang heeft bij een doorgestoken kaart. Als het programma om die reden namelijk één keer in het negatieve daglicht komt, kunnen alle Euro-tonnen die in de productie zijn gestopt worden verbrand. Onregelmatigheden horen nou eenmaal bij een internet-gebaseerd spel en dat hierbij de goeden onder de kwaden lijden zal ook ongetwijfeld waar zijn, maar het gaat er bij mij niet in dat er op een of andere manier een bias (bevooroordeling) bij de spelleiding zou zijn.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Gone

  • Forumlid
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #2 Gepost op: 7-10-2003, 13:23:09 »
Daarbij Ron, denk ik dat het waarschijnlijk niets met jouw persoontje te maken heeft, alleen kun jij niet zien wat de mensen die op jou stemmen allemaal doen.... Er hoeft er natuurlijk maar 1-tje tussen te zitten die denkt jou te kunnen helpen met het aanmaken van valse adressen waar jij helemaal geen weet van hebt. 

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #3 Gepost op: 7-10-2003, 13:30:54 »
Misschien het je hier iets aan  ??? Is door PR zelf geschreven:

HILVERSUM - Inmiddels is de PlanetRace voor velen al een strijd; een strijd die zich uit in creativiteit op velerlei vlakken om maar zoveel mogelijk stemmen te winnen. Dit heeft al tot vele hilarische acties geleid. Zo zijn er Avonturiers die via vele links soms wereldwijd trachtten stemmen te vergaren en de eigen websites zijn ook zeer populair. Kortom, de creativiteit viert hoogtij, waarbij wij wel willen benadrukken dat er grenzen zijn aan wat wij toelaatbaar vinden.

Zo achten wij het genereren van fictieve mailadressen niet toegestaan. Wij hebben kunnen achterhalen dat hier sprake van is geweest, en het aantal stemmen achteraf naar beneden gecorrigeerd. De organisatie van PlanetRace is door dergelijke oneigenlijke activiteiten beschuldigd van manipulatie, en dat is schadelijk voor de reputatie, het spel en een eventueel vervolg. Wij zullen een en ander nauwlettend in de gaten houden en behouden ons het recht voor om bij vermeend oneigenlijk vergaren van stemmen, het aantal stemmen te corrigeren.
Verder is het velen van jullie opgevallen dat de PlanetRace inhoudelijk anders zal verlopen dan vorig jaar. Uit de reacties maken wij op dat men zich zorgen maakt of het wel net zo leuk en spannend is als vorig jaar, nu dit jaar de Avonturiers als groep zullen reizen. Dit betekent echter niet dat het gidsen van de reizigers er makkelijker op is geworden, en je je favoriete Avonturier enorm moet helpen door voor zoveel mogelijk stemmen op hem/haar te verzamelen. Dit maakt je favoriet namelijk immuun om af te vallen. Bovendien, als jouw favoriete Avonturier ook nog eens de winnaar van PlanetRace 2003 wordt, is de snelheid waarmee de groep een checkpoint bereikt, van invloed op de hoogte van de geld-prijs die er te winnen valt.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #4 Gepost op: 7-10-2003, 13:35:44 »
Ron we nemen in ieder geval je opmerking mee morgen.  :-\ :-\
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline r.stoffer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #5 Gepost op: 7-10-2003, 13:41:52 »
Leuk verhaal maar wat kan ik daar aan doen dan ik had graag gewoon mee willen strijden voor een plaats om een eerlijke manier en dat word mij nu afgenomen en dat vind ik jammer en krijg daar dan ook een vies gevoel overals er vals gespeeld moet worden dan kunnen ze ook de mensen die bovenaan staan pesten doormiddel van emails te sturen en zo als laatste overblijven.

Jammer dat het zo moet ik vond het al heel wat dat ik in de top 10 stond maar dat is nu een heel ander gevoel.

Ik blijf erbij dat hier een luchtje aan zit ik kan daar niets aan doen. ???

Offline Renilde

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #6 Gepost op: 7-10-2003, 14:19:14 »
Beste Ron,

Als jij je van geen kwaad bewust bent, is het heel vervelend als je hier toch van wordt beschuldigd!

Het viel me al op dat je iedere keer op 1 of 2 stond en vandaag plotseling niet meer voorkwam in de lijst!
Ik schuif iedere dag een paar plaatsjes op, maar kom nog niet tot de eerste 10 mensen, terwijl ik al zoveel ontzettend lieve mensen heb die me steunen!!

Probeer je frustratie om te zetten in positieve energie en stem vanaf nu op een andere avonturier (of mag dit ook niet meer??)

Groetjes Renilde
P.S je kan natuurlijk op mij stemmen bijvoorbeeld.....

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #7 Gepost op: 7-10-2003, 14:19:49 »
Ik snap dat je boos bent om dit. Zou ik ook zijn hoor! Maar ben je nu helemaal uitgesloten voor deelneming, of maak je nog wel een kans? Ik hoop voor je dat je iig uitgenodigd wordt voor het testweekend! Ik zal voor je duimen  ;D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #8 Gepost op: 7-10-2003, 15:51:20 »
Beste Ron,

Lees het stukje maar eens wat ik heb geschreven over de selectie van verleden jaar ............................daar waren ook nog wel wat aan en opmerkingen over namelijk.
 
Ook al zit je NU bij de eerste 10 dat wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk echt op reis gaat.  Hoe zeiden ze dat okeweer bij eyeworks ... je moet een TV hoofd hebben?  Joh ze kijken gewoon dat ze elke groep vertegenwoordigt hebben, vooral iemand voor de doelgroep  ;) this gewoon veel mazzel hebben

OVERGUNS was er verleden jaar een kandidaat die dacht ook slim af te zijn door de site even te hacken... hij viel door de mand en was gelijk EXIT.

~Ron ik wens iedere kandidaat in spee heeeeeeeeeeeeeel veel suc6 toe!
« Laatst bewerkt op: 7-10-2003, 16:00:54 door Bianca_2002 »
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #9 Gepost op: 7-10-2003, 15:58:39 »
Nou dacht ik dat Planetrace daar ook niet onduidelijk over is geweest. De eerste 10 mogen zowiezo naar het selectie weekend, maar dat biedt geen garantie voor meedoen aan planetrace. Wel een extra kans.
Uiteraard moet men op TV een beetje goed overkomen. Het is en blijft televisie, en als er dan mensen meedoen, hoe leuk ook in het 'echte' leven, maar die absoluut niet tot hun recht komen op TV. Zo blijft het wikken en wegen, geen makkelijke baan voor de programmamakers.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #10 Gepost op: 7-10-2003, 18:15:55 »
Hoi Ron,,
Vanmmorgen uit mijn nachtdienst zag ik inderdaad een grote verschuiving in de top 10  plaatsvinden...  

Het gekke is dat ik Hans en Sander teruggeplaatst zag worden maar jou helemaal niet meer kan vinden.... Wat hebben ze met je gedaan? Hebben ze je helemaal exit gedaan?? En onder het mom van valse adressen?

Wel vreemd.. je staat toch alweer een aantal dagen stevig op drie... mag je nu helemaal niet meer meedoen???  :(

Ik hoop dat je toch nog ergens bij de inschrijvingen staat.. en dat ze je gewoon uitnodigen voor het weekeinde.. het maakt namelijk niet uit of je nu in de top 10 zit of daarbuiten om een kans te maken.. (maar dat had de rest ook al geschreven)

Kan me voorstellen dat je boos bent, zou ik ook zijn, vooral als je nergens wat vanaf weet..    >:(

Kop op, hou het hoofd koel.. en ik hoop dat je wel ingeschreven mag blijven staan..

groetjes
Claudia
« Laatst bewerkt op: 7-10-2003, 18:17:54 door clauzoo »
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #11 Gepost op: 7-10-2003, 18:42:09 »
Ron, ik heb geen idee wat er gebeurt is, maar de mail van planetrace waaraan in dit topic al gerefereerd wordt (en in andere topics), is duidelijk genoeg.

Er is gefoefeld met de stemmen.Dit hoeft niet perse door jou te zijn gebeurd, maar bv door mensen die op jou stemden, zonder dat jij daar iets van wist. Jij bent nu de dupe van iemandd ie dacht "slim" te zijn.  Ik vind dat je je boosheid ook meer moet richten naar die mensen als afgeven op Planetrace en dat het wel doorgestoken kaart zou zijn.

Helaas moet het eerste spel waarbij stemmingen komen dat volledig eerlijk kan verlopen nog geschreven worden( de mens is van nature een dier dat alles doet om te winnen, zelfs de regels overtreden)

Verder is het absoluut niet zo dat de 10 mensen met de hoogste stemmen de kandidaten zijn, zij krijgen een uitnodiging voor het selectieweekend, niks meer niks minder.

De kandidaten die op reis gaan worden geselecteerd nav dat weekend en zeker mede op tv uitstraling(het is tenslotte een tv programma).

Ron, ik kan je boosheid begrijpen en niet wegnemen. Ik zou graag van je weten wat er nu precies door Planetrace is gedaan en of je echt exit bent of dat er stemmen weggehaald zijn ivm vermeend valsspel.
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #12 Gepost op: 7-10-2003, 18:43:29 »
Claudia, Ron staat gewoon ingeschreven en staat op de 137e plaats. je kunt dat vinden op de site van planetrace.nl
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #13 Gepost op: 7-10-2003, 18:51:37 »
Thx Mapel!!

Kon hem echt niet vinden....    :-[
nou.. dan kan hij nog alle kanten op..   :D
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline Bianca

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #14 Gepost op: 8-10-2003, 00:46:08 »

(leeg)
« Laatst bewerkt op: 9-10-2003, 02:31:27 door Bianca_2002 »
Groetjes, Bianca (ex-avonturier)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #15 Gepost op: 10-10-2003, 00:48:16 »
Voor de allerlaatste keer, het ging dus om het tijdstip tussen het stemmen, 100en stemmen binnen een minuut, waarbij het dus zeer duidelijk om scripting ging en dat lijkt me een duidelijke vorm van dubieus stemgedrag..

Een les voor een ebvt volgende keer, neem geen stemmen van anderen in bewaring maar laat die mensen zelf stemmen. en verder probeer een manier van authentifcatie van de stemmen te vinden dat werkt.

Laten we nu stoppen over stemmen te praten , de race kan nu bijna los en daar gaat het toch om.
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #16 Gepost op: 10-10-2003, 08:11:52 »
ja vind ik ook.Het is natuurlijk jammer voor diegene die vinden dat ze onterecht niet naar het selectieweekend mogen en die vinden dat ze onterecht teruggezet zijn in de rangschikking,maar laten we nu vooruit kijken en er een geweldige en sportieve race van maken.En vooral degene die wel gaan racen steunen.

Offline ria

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik ga voor de Perfecte Planetracer dus PP !!!
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #17 Gepost op: 10-10-2003, 08:32:46 »
k ben het helemaal eens met nilsma  ;D

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #18 Gepost op: 16-10-2003, 13:41:28 »
Ach haal mijn reacties en die van Shirley en Bianca ook maar weg. dan is het metten opgelost

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onterechte beslissingen
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2003, 13:42:45 »
Dat lijkt me idd wel handig. Want als je die posts gemist hebt, leest het nogal vervelend omdat je geen idee hebt waar die mensen op reageren...  :(
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!