Auteur Topic: Vragen voor de programma-makers  (gelezen 20910 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Vragen voor de programma-makers
« Gepost op: 1-10-2003, 21:24:40 »
Volgende week gaat de crew van planetrace.org naar Hilversum, op bezoek bij de programma-makers. We worden het bedrijf rondgeleid en maken kennis met de bedenkers en uitvoerders van planetrace. :D :D

Als jullie vragen hebben die wij voor jullie kunnen stellen zet ze dan hier in dit topic. We hopen na volgende week daarop zo veel mogelijk antwoord te kunnen geven. 8) 8)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #1 Gepost op: 2-10-2003, 08:12:15 »
Misschien zouden jullie kunnen aangeven,dat veel van de oude fans,de veranderingen in de spelregels en van het spel niet zo leuk vinden.Wij vinden eigenlijk dat het spel zoals het vorig jaar was toch leuker.

Offline touchwood

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #2 Gepost op: 2-10-2003, 08:28:06 »
Sluit mij volledig bij de vorige spreker aan.

Vraag: is er per dag een begin en eindtijd, en wordt dit tijdig doorgegeven aan de fans.

Touchwood

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #3 Gepost op: 2-10-2003, 10:10:12 »
Ik zou het leuk vinden als er meer mogelijkheden waren tot interactie met de avonturiers. Bijvoorbeeld via sms

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #4 Gepost op: 2-10-2003, 13:42:54 »
Mijn eerste vraag is: waarom kiest de organisatie er nu voor om de Avonturiers per groep te laten reizen, wat is hun motivatie hiervoor?

Door de Avonturiers per groep te laten reizen wordt het hele spel voor de Gidsen/fans veel minder interessant lijkt me (en hoor ik ook van vele andere fans van vorig jaar).
Alle gidsen zouden in de huidige opzet samen naar de CP's moeten gaan zoeken. Enerzijds betekent dat dat de CP's sneller gevonden zullen gaan worden, anderzijds betekent dat dat de concurrentie tussen de verschillende fangroepen volledig wegvalt.

Het leuke juist van vorig jaar vond ik dat je als fangroep voor 1 Avonturier streed. Als fangroep deed je er alles aan om de cryptische omschrijvingen zo snel mogelijk op te lossen omdat dat tot gevolg had dat jouw Avonturier dan op pad kon.
Natuurlijk deed je er ook alles aan om de fans van de andere Avonturiers op een dwaalspoor te zetten, d.m.v. o.a.  misleiding.
En als je als fangroep vastliep in het vinden van het juiste CP terwijl je wel zag dat andere Avonturiers al op pad waren probeerde je middels spionage bij de andere fangroepen de juiste locatie van het CP te vinden waardoor jouw fan ook op weg kon gaan.
Voor de fans valt dus het vinden van de CP's als concurrentie-element volledig weg.

Daarnaast probeerde ja als fangroep van 1 avonturier via allerlei wegen vervoer te regelen voor jouw avonturier zodat die sneller op het betreffende CP zou komen.
Nu de avonturiers als groep reizen valt die concurrentiestrijd tussen de fans ook weg.

Ik denk dat vele fans daardoor nu zullen afhaken.
De betrokkenheid van de fans voor hún avonturier is goeddeels weg in deze opzet. Ja, je mag je voorkeursstem uitbrengen voor je avonturier, dat is dan je enige échte betrokkenheid bij de avoturier van je keuze. En dat is dus praktisch niets!

Van de grote inzet van de fans (Gidsen) zoals vorig jaar zal in de huidige opzet geen sprake meer zijn.
Jammer!
Juist de invloed die ja als fan kon uitoefenen op de strijd van jouw avonturier is in de huidige opzet volledig weggevallen. Dat maakt het voor de fans een stuk minder boeiend, vind ik en hoor ik ook van vele andere oud-fans.





« Laatst bewerkt op: 2-10-2003, 13:44:42 door lukiam »

Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #5 Gepost op: 2-10-2003, 14:28:33 »
Ach lukiam je had ook Wiedus kunnen heten. Ik ben het van harte met je eens. De enige strijd die ik tot nu toe kan ontdekken is de strijd tussen mensen die al een jaar lang samen optrekken en nu onenigheid krijgen omdat de stemmen zo verdeeld zijn over de avonturiers in spe. Kunnen jullie niet vragen om met onmiddellijk ingang het stemmen te laten stoppen. De fans op de hoogte te brengen dat de ORGANISATIE leuke kandidaten uitzoekt en dat we daaruit een eigen keuze maken.
Dan zijn we meteen van de alle toestanden af. En het maakt echt niet uit hoe vaak je een site bezoekt. Commerciele winst is er niet meer te halen, aangezien het stemmen via links gaat en de reclame niet meer gezien wordt. Alleen deelnemers buiten de eerste 20 hebben geen eigen website misschien. De rest wel. Dus alle reclame op de PR-site:van marginaal belang


Offline Wiedustoch

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #6 Gepost op: 2-10-2003, 14:34:14 »
En dan nog een vraagje aan de programmamakers. Is het mogelijk dat men een klein beetje burgerfatsoen hanteert. Ik doel daarmee op het volgende. Als je de organisatie per email een vraag stelt heeft men niet eens de beleefdheid om te bevestigen dat de email is aangekomen. Laat staan dat men de beleefdheid heeft om antwoord te geven. Dat was ook vorig jaar zo en ook toen is daar over geklaagd naar de programmamakers. Ik vind dat laakbaar gedrag en aangezien ze zich vast niet bewust zijn van de gevolgen die NEGEREN bij mensen teweeg kan brengen, zou het aardig zijn als jullie de organisatie daar nog eens op wijst. Ik heb de indruk dat men jullie mening op prijsstelt

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #7 Gepost op: 2-10-2003, 14:39:16 »
Als antwoord op de post van lukiam zal ik hier een stukje posten dat ik van Planetrace heb gekregen op zo'n zelfde soort vraag:

Beste Pim,

De regels zijn dit jaar inderdaad anders dan vorig jaar en wellicht voor
gidsen oninteressanter maar het afbreukrisico voor ons een stuk kleiner. Er
komt in logistiek en budgettair opzicht heel veel bij PlanetRace kijken en
zijn vorig jaar tegen een aantal zaken opgelopen die anders moesten. Er is
duidelijk over nagedacht en niet om het spel oninteressanter te maken. De
gidsen blijven zeker ontzettend belangrijk, want hoe sneller zij de gehele
groep naar een checkpoint leiden, hoe hoger het geldbedrag voor de
uiteindelijk winnaar. En, het allerbelangrijkste blijft het stemmen op de
favoriete Avonturier; deze is nl. immuun voor het afvallen!


Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #8 Gepost op: 2-10-2003, 15:47:21 »
En dan nog een vraagje aan de programmamakers. Is het mogelijk dat men een klein beetje burgerfatsoen hanteert. Ik doel daarmee op het volgende. Als je de organisatie per email een vraag stelt heeft men niet eens de beleefdheid om te bevestigen dat de email is aangekomen. Laat staan dat men de beleefdheid heeft om antwoord te geven. Dat was ook vorig jaar zo en ook toen is daar over geklaagd naar de programmamakers. Ik vind dat laakbaar gedrag en aangezien ze zich vast niet bewust zijn van de gevolgen die NEGEREN bij mensen teweeg kan brengen, zou het aardig zijn als jullie de organisatie daar nog eens op wijst. Ik heb de indruk dat men jullie mening op prijsstelt

Uiteraard weet je niet de achterliggende reden voor het niet beantwoorden van je mail. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Ik ben het met je eens dat als je een mail stuurt, je er ook antwoord op mag verwachten. Het kan zijn dat er een dusdanige hoeveelheid mail te verwerken valt dat men het niet aankan. Ik heb begrepen dat bij advance slechts 36 mensen werken.....geen mankracht misschien??

Maar je opmerking zal hier beslist worden gelezen en we zullen het nog even aankaarten volgende week.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Royalty

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #9 Gepost op: 2-10-2003, 16:49:02 »
Mijn eerste vraag is: waarom kiest de organisatie er nu voor om de Avonturiers per groep te laten reizen, wat is hun motivatie hiervoor?

Door de Avonturiers per groep te laten reizen wordt het hele spel voor de Gidsen/fans veel minder interessant lijkt me (en hoor ik ook van vele andere fans van vorig jaar).
Alle gidsen zouden in de huidige opzet samen naar de CP's moeten gaan zoeken. Enerzijds betekent dat dat de CP's sneller gevonden zullen gaan worden, anderzijds betekent dat dat de concurrentie tussen de verschillende fangroepen volledig wegvalt.

Het leuke juist van vorig jaar vond ik dat je als fangroep voor 1 Avonturier streed. Als fangroep deed je er alles aan om de cryptische omschrijvingen zo snel mogelijk op te lossen omdat dat tot gevolg had dat jouw Avonturier dan op pad kon.
Natuurlijk deed je er ook alles aan om de fans van de andere Avonturiers op een dwaalspoor te zetten, d.m.v. o.a.  misleiding.
En als je als fangroep vastliep in het vinden van het juiste CP terwijl je wel zag dat andere Avonturiers al op pad waren probeerde je middels spionage bij de andere fangroepen de juiste locatie van het CP te vinden waardoor jouw fan ook op weg kon gaan.
Voor de fans valt dus het vinden van de CP's als concurrentie-element volledig weg.

Daarnaast probeerde ja als fangroep van 1 avonturier via allerlei wegen vervoer te regelen voor jouw avonturier zodat die sneller op het betreffende CP zou komen.
Nu de avonturiers als groep reizen valt die concurrentiestrijd tussen de fans ook weg.

Ik denk dat vele fans daardoor nu zullen afhaken.
De betrokkenheid van de fans voor hún avonturier is goeddeels weg in deze opzet. Ja, je mag je voorkeursstem uitbrengen voor je avonturier, dat is dan je enige échte betrokkenheid bij de avoturier van je keuze. En dat is dus praktisch niets!

Van de grote inzet van de fans (Gidsen) zoals vorig jaar zal in de huidige opzet geen sprake meer zijn.
Jammer!
Juist de invloed die ja als fan kon uitoefenen op de strijd van jouw avonturier is in de huidige opzet volledig weggevallen. Dat maakt het voor de fans een stuk minder boeiend, vind ik en hoor ik ook van vele andere oud-fans.


Ik ben het helemaal met je eens. Vorig jaar was de opzet veel leuker. Wat heeft het voor een gids nu nut om de avonturiers te gaan helpen? Het enigste wat je dus kunt doen is stemmen op je favoriete avonturier..

De makers zullen er wel goed over nagedacht hebben, maar ik weet zeker dat het spel veel minder populair zal zijn als vorig jaar..

Ik zal dit jaar denk ik niet actief meedoen, want ik vind de nieuwe opzet 3x niks om eerlijk te zijn.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #10 Gepost op: 2-10-2003, 16:59:54 »
Als antwoord op de post van lukiam zal ik hier een stukje posten dat ik van Planetrace heb gekregen op zo'n zelfde soort vraag:

Beste Pim,

De regels zijn dit jaar inderdaad anders dan vorig jaar en wellicht voor
gidsen oninteressanter maar het afbreukrisico voor ons een stuk kleiner. Er
komt in logistiek en budgettair opzicht heel veel bij PlanetRace kijken en
zijn vorig jaar tegen een aantal zaken opgelopen die anders moesten. Er is
duidelijk over nagedacht en niet om het spel oninteressanter te maken. De
gidsen blijven zeker ontzettend belangrijk, want hoe sneller zij de gehele
groep naar een checkpoint leiden, hoe hoger het geldbedrag voor de
uiteindelijk winnaar. En, het allerbelangrijkste blijft het stemmen op de
favoriete Avonturier; deze is nl. immuun voor het afvallen!




De hoogte van het uiteindelijke geldbedrag voor de winnaar vind ik niet zo belangrijk (sorry a.s. winnende avonturier).
Het is mij te doen om lekker aktief deel te nemen aan een leuk spel. Als de huidige opzet zo blijft, met daarin dus een beperktere en oninteressantere rol voor de fans zal ik naar alle waarschijnlijkheid niet aktief mee gaan doen.
Er zullen best fans zijn die de avonturiers willen ondersteunen met het zoeken van CP's (ik denk daarbij aan familie en vrienden van de avonturiers) maar voor mij als buitenstaander zal het inderdaad een stuk oninteressanter worden. En ik verwacht niet dat ik daar dan veel tijd in zal willen steken.
En mijn voorkeursstem? Tja, daarvoor ga ik niet het hele spel volgen, laat staan er aktief aan deelnemen!

Helaas heb ik al van meerder oud-fans afmeldingen ontvangen, ik sta daar dus niet alleen in.

edit:Lukiam heb alleen een heel leeg stuk even weggehaald onder aan je bericht
« Laatst bewerkt op: 2-10-2003, 17:35:49 door mapel »

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #11 Gepost op: 2-10-2003, 17:13:57 »
Kunnen jullie niet vragen om met onmiddellijk ingang het stemmen te laten stoppen. De fans op de hoogte te brengen dat de ORGANISATIE leuke kandidaten uitzoekt en dat we daaruit een eigen keuze maken.

In principe zoekt de organisatie natuurlijk al zelf de leukste avonturiers uit!
Je kunt nu dan al wel stemmen op je favoriete avonturier maar bij het a.s. selectieweekend komen er nog 30 mogelijke avonturiers bij die door de organisatie uitgezocht worden.
 
Tijdens dat selectieweekend wordt pas duidelijk wie de uiteindelijke 10 avonturiers in spé zullen worden.
Theoretisch is het dus mogelijk dat geen van de 10 avonturiers die nu de meeste stemmen halen erbij zal zitten (want alle 10 avonturiers die middels onze stemmen bij het selectieweekend mogen zijn kunnen tijdens het selectieweekend alsnog afvallen). Let wel: "theoretisch" , de organisatie zal vast niet zo dom zijn om alle door ons gekozen avonturiers af te laten vallen.

En uit de avonturiers in spé die ná het selectieweekend over blijven kunnen de fans dan een keuze maken.

Dus in feite gaat precies gebeuren wat jij voorstelt Wiedus.

En in principe heeft ons stemgedrag dus helemaal niet veel invloed, is het meer klantenbinding door de organisatie van PlanetRace door je het gevoel te geven dat je door je stemgedrag enige invloed uit kunt oefenen....
Nauwelijks dus!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #12 Gepost op: 2-10-2003, 18:04:07 »
Wat ik in heel deze thread proef is een groot gevoel van ontevredenheid naar Planetrace toe en vorig jaar was alles beter-stemming.

Dat lijkt me vrij vreemd daar de race dit jaar niet eens is begonnen en er vorig jaar ook herhaaldelijk geklaagd is over bv trage gps updates, ineens veranderende regels.

Om juist te kunnen bepalen waarom men bij Pr dit jaar voor andere regels heeft gekozen  en of het waar is dat de invloed van fans voor een bepaalde avonturier veel minder is, vinden we het erg prettig dat Advance ons een kijkje geeft in de keuken.

Zo kunnen we misschien jullie vrees voor minder interactie daar bespreekbaar maken en wie weet wat er nog aan  te doen valt. Misschien heeft advance nog wel een paar troefkaarten achter de hand , die juist die interactiviteit er wel inbrengen.

Ik vind het een beetje voorbarig om nu al te gaan zeggen och het is niet als vorig jaar dus is het niks.(en ja ik weet dat dat persoonlijke gevoelens zijn) Ik ben blij met de invitatie en ben van mening dat - ondanks dat er verschillen zullen zijn met vorig jaar- we er samen- users, crew, en organisatie PR- een goed seizoen van kunnen maken.

Verandering kan ook vooruitgang betekenen
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #13 Gepost op: 2-10-2003, 18:12:49 »
Verder over het stemmen op kandidaat avonturiers, daar is Planetrace heel open in geweest de mensen met de meeste stemmen in de voorronde krijgen een uitnodiging voor het selectieweekend, niks meer , maar zeker ook niks minder.

Dus ik kan niet echt begrijpen waarom nu ineens geopperd wordt het stemmen te laten vervallen?????

Nogmaals ik denk dat alle fans, nieuwe en oude, er een goede race van willen maken of jullie het nu met me eens zijn of niet zoder organisatie gaat dat moeilijk. Als ik hier de berichten lees is het net alsof de organisatie van planetrace alles verkeerd doet en zij de vijand zijn(verandering spelregels en dat zij uiteindelijke beslissen wie er bij de 6 komt).

Dat laaste hebben ze nooit het tegendeel van beweerd en ook vorig jaar maakte een selectie-weekend de schifting. Ik zie dus niet aanwaarom daar nu zon ophef over is en vorig jaar niet.

Verder krijgt PR.org(dat dus onafhankelijk is van Planetrace) een kans in de keuken te kijken en om de tafel te zitten, maar we gaan daar zeker geen oorlog laten uitbreken.

 
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #14 Gepost op: 2-10-2003, 18:13:24 »
dat het een leuk spel gaat worden hoop ik echt,maar ik denk toch dat uit al het voorgaande blijkt.Dat de meeste mensen heel veel plezier gehad hebben vorig jaar met het spel.En nu is er zoveel veranderd dat het een heel nieuw spel lijkt te gaan worden.Bijvoorbeeld het race elemant voor de avonturiers is nu helemaal weg.Dus wordt het een spel voor het thuisfront en niet voor de avonturiers.Die houden er als wij het goed spelen en lekker veel voor ze stemmen alleen een hele leuke reis aan over.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #15 Gepost op: 2-10-2003, 19:32:44 »
Wat ik in heel deze thread proef is een groot gevoel van ontevredenheid naar Planetrace toe en vorig jaar was alles beter-stemming.

Dat lijkt me vrij vreemd daar de race dit jaar niet eens is begonnen en er vorig jaar ook herhaaldelijk geklaagd is over bv trage gps updates, ineens veranderende regels.

Om juist te kunnen bepalen waarom men bij Pr dit jaar voor andere regels heeft gekozen  en of het waar is dat de invloed van fans voor een bepaalde avonturier veel minder is, vinden we het erg prettig dat Advance ons een kijkje geeft in de keuken.

Ook ik ben heel blij dat jullie een kijkje in de keuken kunnen nemen! En ik vind het fantastisch dat jullie (als crew van planetrace.org) ons in de gelegenheid stellen onze vragen en opmerkingen t.a.v. de a.s. PR hier neer te zetten zodat jullie die met de organisatoren van PR kunnen bespreken.

Mijn reakties zijn gebaseerd op de info over de a.s. PR zoals die tot nu toe bekend is en o.a. hier op deze site vermeld staat én op een deel uit het mailtje wat Pim van de organisatoren ontvangen en hier gepost heeft.
En inderdaad: ik heb zo mijn bedenkingen bij de rol van de fans in de a.s. PR.

Natuurlijk was er vorig jaar ook het e.e.a. aan te merken, maar dat doet in dit topic niet ter zake.
De vraag hier is aan ons of we vragen hebben voor de programma-makers. En mijn vragen en opmerkingen heb ik dus gepost. Niets meer en niets minder.





« Laatst bewerkt op: 2-10-2003, 20:03:37 door lukiam »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #16 Gepost op: 2-10-2003, 19:37:36 »
Ik denk alleen dat we het moeten doen met wat PR ons geeft en dat kan best eens minder zijn dan voorgaande jaren, dat weet ik niet. Als dat zo is, misschien kunnen we -fans en organisatoren , dan samen kijken naar wat mogelijk is(budgettair, technisch) en wat wenselijk is(onze vragen).. Maar voorlopig heeft de vrij summiere info me voor wat vragen gesteld en die hoop ik te kunnen stellen en ja de vragen zijn ook in de richting van : wat is het nut om nu van avonturier X fan te zijn, behalve dat hij mijn stem krijgt( voorheen deed je echt iets voor jouw avonturier) en waar is de "beloning " voor mijn inbreng als fan.

In samenwerking schuilt kracht, kritiek geven is gemakkelijk(en ja ik ben een pacifistische idealist :D) , opbouwende kritiek al veel lastiger.

Ik denk dat we hier als fan van PR van vorig jaar allemaal meenden dat PR vorig jaar heel goed heeft gedraaid, maar de kijkcijfers vielen tegen en dat is toch eerlijk gezegd waar het organisatorisch om te doen is. Dus nu zijn er aanpassingen gedaan en leidt dat tot vragen van wat er nu precies overblijft van het concept. Hopelijk kunnen we daar binnekort antwoord op geven.

Sorry dat ik soms wat hard overkom, maar ik denk echt dat het weinig nut heeft om met negatieve kritiek te komen over wat er misschien zou zijn weggevallen. Vooruikijken is mijn devies en koesteren wat je achter je hebt liggen.  :)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2003, 19:46:30 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #17 Gepost op: 2-10-2003, 20:16:57 »
ik denk,mollemans dat je daar nu precies de vinger op de zere plek legt.De kijkcijfers vielen tegen.Maar dat is logisch,want het was meer een internetspel als een tv spel en ik denk dat planet daar misschien niet bij stil heeft gestaan.Ik kreeg ook vaak vragen als wat is daar nou aan en hert is zo saai op tv.Maar dat wij dag en nacht achter de pc zaten stonden ze niet bij stil.Ik ben het wel met je eens dat je meer aan opbouwende kritiek hebt.Maar dat is er dan ook.Proberen iets meer te reageren op vragen van fans en niet alles te veranderen ten gerieve van de kijkcijfers,maar meer te denken aan de mensen die achter de pc meespelen.Ik denk dat ze daar als planet ook meer aan hebben als aan tvkijkers zonder internet.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #18 Gepost op: 2-10-2003, 22:42:38 »
eh  eerlijk,planetrace is in eerste instantie bedoeld als tv programma. En ik denk dat gezien de tegenvallende kijkcijfers er actie ondernomen is. vorig jaar meer deelnemers dus meer camera ploegen om de verschillende deelnemrs in gaten te houden. Nu 1 team dus minder cameras.(organisatorisch is dat eenvoudiger te verwezenlijken dan meer teams lijkt me)

Ik denk- hoe zeer dat misschien ook kan doen- dat Planetrace een spel op tv is en niet zo zeer op internet. Zoals ik het vorig jaar zag wat het meer op het internet, zoals ik het nu lees is het meer voor tv kijkers.

Misschien ligt het ultieme ergens in het midden, wie zal het ons zeggen. (hopelijk advance binnekort). Verder Nilsma zijn er meer partijen betrokken bij planetrace dan Planet(internet), oa Yorin en die hebben nu net veel meer aan tv mensen dan aan internetters.

Laten we het gewoon afwachten, het niet teveel met vorig jaar vergelijken en achteraf evalueren.

« Laatst bewerkt op: 2-10-2003, 22:45:11 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline wiedje

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Vragen voor de programma-makers
« Reactie #19 Gepost op: 3-10-2003, 00:18:52 »
Wat ik me eigenlijk wel afvraag - en doe de jongens van Advance vooral vele groeten, vooral Michel! - is wat ze hebben gedaan met de opmerkingen die wij ze tijdens de evaluatie van vorig jaar hebben gegeven. Want we zien er nog niet echt iets van terug.

----------------------------------------------------------------------------

Inmiddels hebben alle avonturiers ook een officieel kandidatenformulier toegestuurd gekregen. Min of meer hetzelfde formulier als vorig jaar. Dat ze het nu over selectieweekeinde hebben waar slechts 30/40 mensen mogen komen, klopt volgens mij niet helemaal...

Vorig jaar werden er in elk geval MEER mensen uitgenodigd voor de screentest. Deze werd die zaterdag gehouden. (als je hier meer over wilt weten, let me know!). Aan het einde van die zaterdag kreeg je al dan niet een belletje met een uitnodiging voor zondag. En die zondag kwamen er dan ongeveer 30 mensen. Ik vermoed dat ze dit op dezelfde manier aanpakken, omdat ze natuurlijk wel mensen willen hebben die niet dichtklappen voor de camera en een beetje overkomen op TV.
Als jullie meer details willen hebben over 'de survivalzondag', laat me dat ook even weten, want ik help iedere avonturier graag!  :D